דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמון TRX לאנשים עם כאבי גב: דרך חדשנית, יעילה וסוחפת לשמירה על הגב ולמניעת כאבי גב בעתיד 

מאת    [ 17/12/2012 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 2430 פעמים ]

הגישה כיום של הרפואה במאה ה- 21 בהיבט של טיפול באנשים הסובלים מכאבי גב היא קידום בריאות ומניעה. מחקרים רבים מראים כי כאבי גב באים בהתקפים שהולכים ומחמירים עם השנים, עד להופעת התקף גדול יותר שלעיתים אף משבית את האדם למיטה. מוכר לכם? בין אם עניתם בחיוב ובין אם בשלילה, כדאי לכם לקרוא את המאמר כיוון שגם אם היו כבר ההתקפים הקטנים, אולי עוד יש סיכוי שתמנעו את ההתקף הגדול.

מחקרים שנעשו על כאבי גב מוכיחים כי כדי לקדם את בריאות הגב ולמנוע התקפים חוזרים, יש לבצע פעילות גופנית סדירה הכוללת שלושה מרכיבים חשובים: הקפדה על חיזוק שרירי הליבה, שמירה על הגמישות והתנועתיות של הגו ופעילות גופנית אירובית. שיטת אימון ה-TRX היא שיטה ייחודית, נגזרת של שיטת האימון הפונקציונאלי, המשיגה תוצאות מצוינות בכל שלושת המרכיבים של פעילות גופנית החשובים לשמירה על הגב.

אימון TRX כמשפר את החוזק של שרירי הליבה

"שרירי הליבה" (השרירים המייצבים) הם מערכת של שרירים המצויים ברובד העמוק של הגוף (קרוב למפרקים) ומתחברים למפרקי עמוד השדרה, האגן והצלעות. תפקידם העיקרי של שרירים אלו הוא שמירה על יציבות הגו והאגן תוך כדי הפעילויות היום יומיות. כל שינוי מהיר בכיוון  ובתנוחת הגוף  נחשבים כשינוי בשווי המשקל ומצריכים עבודה של השרירים המייצבים. קבוצת שרירים אלו מייצבת ומקנה שליטה על כל התנועות בגוף. בעידן של היום, שבו רבים מהאנשים עוסקים במקצועות סדנטאריים (בישיבה), ניכר שרבים סובלים מחולשה משמעותית של שרירים אלו. מעבר לכך, באימונים רגילים בחדר כושר, לא תמיד שמים דגש על חיזוק השרירים המייצבים ובכך גורמים לחוסר איזון שרירי על ידי חיזוק שרירים חיצוניים יותר אשר תורמים לתנועה בגוף מבלי להתייחס לשרירי היציבה. חולשה זו נחשבת כאחד הגורמים התורמים להישנות של כאבי גב.

אימון TRX כמשפר את הגמישות והתנועתיות של הגו

פעמים רבות מתאמנים נוטים להתמקד בחיזוק ובחיטוב ולהזניח את העבודה על תנועתיות וגמישות השרירים. שמירה על טווחי תנועה מלאים ושרירים גמישים חשובה ממספר הביטים: יציבה נכונה, תנועתיות יעילה, שמירה על חוזק השריר (שריר מאורך הוא שריר חזק יותר) והורדת עומס מהמפרקים. בהיבט של הגב התחתון, מעבר להגמשת המפרקים והשרירים, לתרגילי תנועתיות חשיבות רבה גם בבריאות הדיסק הבין חולייתי דרך הנעת הנוזלים שלו. תנועת הנוזלים של הדיסק משחררת את הלחץ של הדיסק על העצב ובכך פעמים רבות תורמת להורדת הכאב בגב. שימוש נכון במערכת ה- TRX מאפשר שילוב של תרגילים לשיפור טווחי התנועה וגמישות. ניתן לשלב תרגילי תנועתיות לכל מישורי התנועה כדי להשיג תנועתיות וגמישות מקסימאלית בכל חלקי הגוף.

 אימון TRX כמשפר את הפעילות האירובית

מחקרים רבים מצביעים על כך שפעילות גופנית אירובית תורמת רבות להורדת כאבי גב ולמניעת הישנות של כאבי גב. הפעילות האירובית תורמת בכך שהיא משפרת את זרימת הדם באזור הגב התחתון ומגמישה את המפרקים. זרימת דם מוגברת מזרזת את חילוף החומרים ברקמות תאי השריר, תוך עידוד ההזנה הטבעית באבות המזון, אספקת חמצן וסילוק פסולת. כמו כן, זרימת דם מוגברת גם מסייעת לשחרור ההתכווצות ולהרגעת השרירים. מעבר לכך, האצת פעילות מחזור הדם מזרזת את שחרור האנדורפינים, משככי כאבים טבעיים המצויים בגופנו. האנדורפינים יוצרים תחושת רוגע טבעית והרגשה כללית טובה ומאפשרים להימנע או להמעיט באופן משמעותי את השימוש בתרופות נוגדות כאב.

עם התקדמות האימונים, ניתן להוסיף גם מרכיב אירובי לתרגול ה- TRX דרך שימת דגש על מעברים מהירים בין התרגילים. מעברים מהירים אלו גורמים להעלאת הדופק וכן לשיפור הקואורדינציה, שיפור התזמון בין שרירי היציבה והתנועה וכן שיפור הקשר בין השרירים לבין מערכת העצבים המוטורית (שליטה מוטורית).

לסיכום, באימון המתבצע באמצעות רצועות TRX ניתן להשיג מטרות אימון רבות ובד בבד להתאימו למתאמנים רבים. אנשים הסובלים מכאבי גב יכולים ליהנות מאימון זה ובאותו זמן לשפר את שלושת המרכיבים החשובים לשמירה על בריאות הגב שלהם:  חיזוק שרירי הליבה, שיפור הגמישות והתנועתיות, ושיפור היכולת האירובית.    

איכות חיים-זו דרך חיים, ולעולם לא מאוחר להתחיל לשמור על בריאות הגב!

הכתבה באדיבות יעל שטינפלד, בעלת תואר שני בפיזיותרפיה (MScPT) מטעם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א, סיימה את לימודיה לשני התארים בהצטיינות. מומחית לביומכאניקה, טיפולים אורטופדיים, פציעות ספורט וטיפולים אורוגניקולוגיים (שיקום רצפת אגן). בעלת וותק של מעל 10 שנים בפיזיותרפיה. עבדה בעבר בבית-חולים מאיר ובמכון של קופת חולים מכבי. כיום, מנכ"לית של מרפאת מעגלים ומרצה באוניברסיטת ת"א ובמוסדות פרטיים בארץ ובחו"ל.

 

  בברכה, יעל שטינפלד, MScPT מנהלת מקצועית, מרפאת מעגלים    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב