דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה יותר חשוב - להיות צודק או להביא לתוצאה טובה? 

מאת    [ 16/12/2012 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3726 פעמים ]

האינסטינקט להיאבק

 

כאשר לוקחים לנו, פוגעים בנו, הורסים לנו או מנסים לגזול מאיתנו - הנטייה הבסיסית שלנו היא להיאבק וללחום כנגד. אלא שנטייה "טבעית" זו נובעת מהמקום ההישרדותי שלנו ולכן היא רק מחריפה את מצבנו ופוגעת בנו עוד יותר. היא מנציחה את מצבנו הקיומי והיא אינה מובילה אותנו למצב של רווחה.

 

מי שרגיל להיאבק - אינו נמצא במצב של רווחה אלא במצב קיומי. זה לא משנה אם הוא צודק או לא - בכל מקרה הוא פוגע ברווחתו האישית, באיכות חייו וביכולת שלו לחיות כבנאדם ולא כחיה פצועה שכל הזמן עסוקה במגננה או בהתקפה וגרימת סבל לאחר. 

 

 

 

במקום מאבק - חפשו חלופה

 

מרבית האנשים חושבים בצורה שהיא שבלונית, ולכן הם נשאבים במהירות למצבים של מאבק ושל סבל אישי כי הם פשוט אינם יודעים לחשוב בצורה אלטרנטיבית, בצורה חלופית, בצורה יצירתית.

 

ועדיין, ניתן ללמוד ולהתאמן על חשיבה יצירתית, חשיבה הנובעת מרווחה ומהסתכלות רחבה על החיים ולא מחשיבה צרה, נקודתית וחד-צדדית. ניקח לדוגמה את אימא של אלעד בן ה-16 שניספה באסון יערות הכרמל. במקום לעסוק במשך 5 או 10 שנים במרדף אחר האשמים והאחראיים למחדל האיום - היא פעלה בצורה יצירתית, הלכה לאם פונדקאית והביאה שתי בנות חדשות לעולם. הפעולה שלה היא גם חכמה, גם מובילה לתוצאות מדהימות וגם נובעת מרווחה רגשית ולא מאנרגיה צרה של מאבק והסבת כאב לעצמה ולאחרים. אילו היא הייתה פועלת בצורה השבלונית היא הייתה מקדישה את חייה למרדף אחר האשמים, ובכך היא הייתה רק מגדילה את הסבל האישי שלה ללא שהיא הביאה לעצמה שום תוצאה חיובית.

 

 

 

האנרגיה חייבת ללכת לכיוון של פיתרון ולא לכיוון של מאבק

 

כשיש לכם בעיה - אל תשקיעו את האנרגיה שלכם בחיפוש אחר אשמים או במאבק באחרים. הקפידו לנתב את האנרגיה שלכם לכיוון של מציאת פתרון מעשי ויישומי שאינו תלוי בעשדיית צדק.

 

אם תתעלמו מנושא הצדק ותתרכזו רק בתוצאה הסופית - בסופו של דבר המוח שלכם יתחיל לחשוב בצורה יצירתית והוא יציף בפניכם אפשרויות מעניינות שלא ראיתם או לא לקחתם בחשבון עד כה.

   

 

 

הציעו חלופות והימנעו ממאבקים

 

מאבקים בדרךר כלל מובילים רק להגדלת הסבל. לעיתים רחוקות ביותר מאבק מוביל לפתרון של בעיה. מאבק הוא דרך ליצור סוג של "צדק" אבל הוא אינו מאפשר בדרך כלל מציאת פיתרון.

 

פתרונות אינם באים ממקום של מאבק אלא תמיד ממקום יצירתי של שקילת אפשרויות, התסכלות על התמונה הגדולה, חיבור לעצמי והתעלמות מוחלטת מנושא הצדק ומהשאלה "מי אחראי?" ול"למה זה מגיע לי?"

 

 

וטיפ לסיום: במקום לחפש אשמים - חפשו פתרונות יצירתיים לבעיות שלכם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב