דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נבחר את התאורת לד המתאימה לנו? (פרק ראשון) 

מאת    [ 15/12/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 4232 פעמים ]

השאלה הראשונה שבטח תשאלו את עצמכם זה איזה עוצמה בתאורת לד תספיק לכם לאותו מקום שברצונכם להאיר, כאן ישנם מספר תיאוריות ואם יצא לכם אי פעם לרכוש או לשאול בטוח קיבלתם מספר תשובות לא זהות. אז ככה, נתחיל בכך שישנם הרבה מאוד סוגים של הלד LED עצמו, בעלי עוצמות הארה שונות, יחס עוצמת הארה לעוצמה חשמלית שונה ועוד. אך ננסה להציג זאת בצורה פשוטה, מכיוון שכולנו מכירים את הנורות הרגילות אנו נעשה הקבלה:

תחליף לנורות ספוט הלוגן: כל וואט של הלוגן נחליף ב 0.12 וואט לד, למשל ספוט הלוגן 50 וואט יוחלף בספוט לד של 5-6 וואט (נכפול את העוצמה שאנחנו צריכים בהלוגן ב 0.12 ונקבל את העוצמה בוואטים בלד LED) משמעות היא 88% חיסכון בחשמל.

תחליף לנורות ליבון: כל וואט של ליבון נחליף ב 0.14 וואט לד, למשל נורת ליבון של 75 וואט תוכל להיות מוחלפת בנורת 10 וואט לד LED (נכפול את העוצמה שאנחנו צריכים בליבון ב 0.14 ונקבל את העוצמה בוואטים בלד LED) יחסוך לכם בסביבות 80% בחשמל.

תחליף לפרוז'קטור הלוגן: דומה ליחס נורות הליבון, למשל להחלפת פרוז'קטור הלוגן של 150 וואט בפרוז'קטור לד יש להתשמש בלד של 20 וואט. יחסוך גם כן 80% בחשמל.

תחליף לנורות פלורסנט PL/EL: כל וואט של נורת פלורסנט יוכל להיות מוחלף ב 0.42 וואט לד, לדוגמא גוף תאורה בעל שתי נורות PL של 26 וואט (סה"כ 52 וואט) נוכל להחליף את שתי הנורות ב 20 וואט לד, זה נכון גם לגבי נורות הפלורסנט T8 הארוכות, כאן החיסכון בחשמל הוא לא ישיר מהחישוב מכיוון שבתאורת פלורסנט משתמשים במשנקים אשר גם להם צריכה חשמלית לא קטנה ולכן החיסכון כאן יהיה 67%.

תחליף לנורות מטל הלייד: בדומה ליחס נורות הפלורסנט, היחס יהיה 0.45, למשל מטל הלייד 400 וואט יוכל להיות מוחלף ב160-180 וואט לד. מכיוון שבנורות אלה המשנקים בעלי נצילות גבוהה החיסכון יהיה 55%.

אם נחזור להערה שהוזכרה בתחילת המאמר לסוגים השונים של הלדים, תחליפי תאורת לד שהוצגו כאן מתייחסים ללדים מסוג טיוואני (לא סיני) אשר יכול להפיק 85-110 לומנס לוואט, שאלה רוב הלדים שתוכלו למצוא היום בשוק, ישנם גם לדים יקרים יותר של חברות אמריקאיות, אירופאיות, וגם חברות במזרח כולל טיוואן שבאכויות גבוהות יותר, אך מכיוון שמחירם גבוהה, יחס התועלת מול מחיר יורד ולכן כיום עדיף עדיין להשתמש בלדים הפשוטים יותר אם מעונינים לשלם מחירים יות עממים.

בפרק השני ננסה לתת מענה בנושא גוון האור וזוויות עלומת האור בתאורת לד .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב