דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לעיצוב שולחן יום הולדת של ילדים 

מאת    [ 12/12/2012 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 4224 פעמים ]

יום ההולדת של הילד מתקרב, והפעם החלטתם להשקיע בעיצוב שולחן יום ההולדת. איפה מתחילים? מה הם הדגשים בעיצוב שולחן? ואיך בכלל מעצבים שולחן יום הולדת לילדים? טיפים מעשיים לעיצוב שולחן במאמר זה. 


    • תכננו -  השקיעו מחשבה בתכנון עיצוב שולחן יום ההולדת כמה ימים לפני המסיבה: מהו המיקום האידאלי לשולחן? אלו אביזרים דרושים לכם בכדי לעצבו? מהי פלטת הצבעים בה תשתמשו? מה יהיה צבע המפה, ואילו כלים חד פעמיים ישתלבו איתה?  המפתח לדילמות אלו טמון בראש ובראשונה בתכנון מוקדם. אתם הרי ממש לא רוצים לעסוק בשאלות אלו חצי שעה לפני תחילת המסיבה, לאחר שטרחתם רוב היום על הכנת האוכל, קישוט הבית, עוד לא הספקתם להתלבש ואוטוטו מגיעים האורחים.

    • אל תפחדו לעצב  –  לא כולנו נולדנו עם חוש אסתטי מפותח, אולם רובנו יודעים לזהות שולחן של חדר אוכל בקיבוץ כשאנו נתקלים בו. לכן, לפני שאתם נכנסים ללחץ מכל מה שקשור לעיצוב, זיכרו: אינכם נדרשים להמציא יש מאין. קיים מאגר בלתי נלאה של רעיונות לימי הולדת של ילדים ודוגמאות לשולחנות מעוצבים בכל נושא כמעט ברשת (דוגמת אתר הלייף סטייל השיתופי Pinterest).  מצאתם עיצוב שאהבתם? מצוין! כעת קחו את מנת ההשראה (להבדיל מלעשות קופי פייסט, שלרוב לא ממש עובד) פלוס 3-4 אלמנטים ברי ביצוע מעיצוב השולחן ויישמו אותו אצלכם.

    • השתמשו במה שיש – לפני שאתם רצים לקנות ציוד ואביזרים לעיצוב השולחן יום ההולדת, סרקו את הבית וחפשו אלמנטים שיכולים לשמש אתכם בעיצוב השולחן. נושא שולחן יום ההולדת הוא חיות הג'ונגל? יש סיכוי די טוב שתמצאו בארגז הצעצועים של הדרדק כמה חיות מפלסטיק שיכולות להוסיף לעיצוב השולחן.  מעצבים לילדה שולחן פיות הגינה? העבירו את הפרחים שבאדנית למרכז השולחן.

    • פצל ומשול – ברוב ימי ההולדת מקובל לערוך שולחן אחד ארוך, עליו מונחים החטיפים, הממתקים, בקבוקי השתיה, הכוסות, העוגות הבחושות – ובעצם מה לא. בהמשך, לפעמים על גבי צלחות הממתקים, העוגות וכו', מניחים המארחים את ארוחת הערב: בין אם מדובר בפיצות, נקניקיות בלחמניות או מיני קישים ופשטידות. ובסוף המסיבה, כשמגיע טקס העוגה, דומה כי לא בשולחן יום הולדת עסקינן אלא בשולחן שיצא הישר מחתונה גרוזינית.  אז מה הפתרון? פצל ומשול.  אם התכוונתם להצמיד 2 שולחנות לכדי שולחן אחד, אנו ממליצים לפצל אותם ל- 2 מוקדים: שולחן קינוחים ושולחן ארוחת הערב, ותקבלו 2 שולחנות פחות עמוסים והרבה יותר אסתטיים.

    • צרו גבהים – הגישו את המאכלים במגוון כלי הגשה בעלי גבהים שונים:  מגשים שטוחים, קערות עמוקות, מעמד מוגבה לעוגה, מעמדי קאפקייקס וכיו"ב. בנוסף, תוכלו להגביה בעצמכם את המאכלים ע"י הצבת כוסות וודקה או יין מתחת למגש. הצגת המאכלים בגבהים שונים חוסכת מקום על השולחן מחד ויוצרת עניין במראה השולחן מאידך.

    • שימו לב לפרטים הקטנים – זהירות, קלישאה, אבל פשוט מחויבת המציאות: לא סתם נאמר כי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ולכן בבואכם לעצב את שולחן יום ההולדת, חשבו  גם על הפרטים הקטנים שיכולים לתרום לאווירה. נעצו דגלוני קישוט בכדורי השוקולד, הוסיפו קשים צבעוניים לכוסות השתייה, הניחו תוויות מזון לצד המאכלים, פזרו מעט קונפטי סביב מרכז השולחן וכיו"ב. כל זאת, תוך התחשבות בכלל מס' 2 (בל תעמיסו).

    • מעט זה הרבה – ונפתח בשאלה: לאיזה מגש הייתם ניגשים קודם – למגש גדוש בערימת בורקסים מהבילים או למגש עליו מונחים בסדר מופתי 10 בורקסים קטנים? אז גם אם הכנתם כמות מזון שתספיק לגדוד נחתים אחרי שבוע גיבוש, השתדלו לא להעמיס את השולחן והגישו כמויות נאות אך ייצוגיות של המאכלים שהכנתם.

    • פרסו, חתכו וחלקו – רוב הילדים הצעירים הינם בעלי מיומנות מוגבלת למדי בשימוש בסכין בכלל ובחיתוך אלגנטי של מאכלים בפרט. כך שאם ברצונכם להישאר ממוקדים במשימות הדחופות הקשורות לתפעול יום ההולדת (אירוח, צילום האירוע, טקס העוגה וכיו"ב), ולהימנע מתחינות חוזרות ונשנות נוסח: "אמא של גלעד, את יכולה לחתוך לי עוד קצת מעוגת השוקולד?" או "אבא של עידו, אני לא מצליח לתלוש חתיכת פשטידה", או "אמא של אגם, ניסיתי לחתוך לי פרוסת עוגה, ועכשיו יורד לי דם..." (רחמנא ליצלן) - הגישו את כל סוגי המאפים – פיצות, פשטידות ועוגות, כשהם חתוכים מראש למנות.

שירה דיין הינה בעלת אתר Party in a Box, המשווק את כל הציוד והאביזרים ליום הולדת מושלם: כלים חד פעמיים, קישוטים, תכני הפעלה ופרסים לילדים. למעלה מ- 20 נושאי ימי הולדת: פיראטים, אבירים, נסיכות, פיות, דינוזאורים, כבאים, טרקטורים, בלרינה, חיות, מסיבת פיג'מות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב