דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשובות למספר שאלות חשובות בנוגע ביטוח חיים 

מאת    [ 12/12/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3862 פעמים ]

ישנם לא מעט תחומים רבים בחיים שעל אף שהם נחשבים לטריוויאליים, רב הנסתר על הגלוי בהם. תחום כזה הוא למשל התחום של ביטוח חיים. ביטוח חיים שניתן לרכוש היום מכל סוכנות ביטוח כמעט בישראל הוא לכאורה נושא פשוט ואנשים רבים רוכשים מדי יום פוליסות ביטוח חיים. עם זאת, אנחנו מקווים שטקסט הקצר שלפניכם נוכל לשפוך מעט אור על הנושא על מנת שתוכלו להיווכח בחוסר הידע הרווח בציבור לגבי התחום של ביטוח חיים. התקווה שלנו היא שתמשיכו להתעניין ולחקור בתחום על מנת שתוכלו לגשת לנושא עם כמה שיותר ידע והבנה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, לא מדובר בעניין של מה בכך. בחרנו מספר שאלות שאנשים רבים מתלבטים לגביהן. קריאה נעימה.

מהו הגבול העליון עבור קביעת סכום הפיצויים?

אנשים רבים תוהים האם ישנו גבול עליון לקביעת סכום הפיצויים בתחום של ביטוח חיים. התשובה היא חד משמעית לא. אין שום גבול עליון וכל סוכנות ביטוח תשמח לבטח אתכם בסכומים גבוהים ככל האפשר מן הסתם. גובה הסכום הסופי תלוי בשני גורמים בלבד – בנכונות המבוטח לשלם את דמי הפרמיה החודשיים ובנכונות חברת הביטוח לספק את הפוליסה ולמכור את הביטוח המבוקש. כמו כן אין גבול לכמות המבטחים. כל עוד אתם מיידעים את המבטחים השונים, אתם יכולים לבטח את עצמכם במספר סוכנויות ביטוח. כך למשל במקרה בו אתם יכולים לתבוע רופא שגרם לנכות עקב רשלנות רפואית, אתם עדיין זכאים לפנות לכל סוכנות ביטוח שממנה רכשתם פוליסת ביטוח חיים ולגבות את הכספים שמגיעים לכם ללא שום קשר לתביעה שתנהלו נגד הרופא.

האם ניתן לרכוש פוליסת ביטוח חיים עבור בני הזוג?

במדינת ישראל אין אפשרות חוקית לרכוש פוליסת ביטוח חיים עבור אדם אחר ללא הסכמתו וללא חתימתו. החוק מונע בכך אפשרות של עריכת הסכם עם סוכנות ביטוח וחיסול של המבוטח לצורך גביית הפיצויים. בצורה זו אישה לא יכולה לבטח את בעלה ולהפך, וילדים אינם יכולים לבטח את הוריהם. כבר אירעו מקרים בעבר בהם ילד ביטח את הוריו ומאוחר יותר דאג למותם בטרם עת. חברות הביטוח דואגות כי כל מבוטח יהיה מודע לכך שביטחו אותו וכי יסכים לכך.

ביטול פוליסת ביטוח בריאות – באילו מקרים?

ישנם מספר מקרים בהם מורשית סוכנות ביטוח לבטל פוליסת ביטוח חיים. מדובר למשל על מקרה בו נודעה כוונת מרמה לסוכנות הביטוח. לרוב מדובר על אי חשיפת מצב חולי טרם עריכת החוזה הביטוחי. במקרה כזה רשאית החברה להפסיק את הביטוח. כמו כן במקרה בו המבוטח לא משלם את דמי הפרמיה החודשיים כפי שנקבעו בפוליסה, ניתן לשלוח לו מספר התרעות בכתב ולאחר מכן לשלול ממנו את המשך הביטוח. המבוטח לעומת זאת רשאי לבטל את הפוליסה בכל עת לפי רצונו ושיקול דעתו.

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב