דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פדים למבוגרים - הקץ לבושה 

מאת    [ 12/12/2012 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 3463 פעמים ]

ישנה בעיה בריאותית שאין מרבים לדבר עליה בגיל המבוגר. נראה שכיום נושאי בריאות וחולי שונים הם נושאי שיחה לגיטימיים, אבל דווקא על התופעה הנפוצה כל כך מרבים לשתוק ומרבים להסתיר. הכוונה היא לתופעת בריחת או דליפת השתן. אנחנו לא מתביישים לספר על בעיות שונות, על דלקות מפרקים ועל ניתוחי לב, על תופעת גלי החום שמאפיינת את הפסקת המחזור החודשי ועל הקשיים שנלווים לזקנה. אין לנו שום חשש לדון בענייני הבריאות אפילו מעל שולחן האוכל, אבל דווקא כשזה מגיע לבריחת שתן – איש אינו פוצה את פיו.

שכיחות התופעה

מחקרים שונים מצביעים על שכיחויות שונות, אך כיום נראה כי בין עשרה לשלושים אחוזים מהאוכלוסייה המבוגרת (מעל גיל 65 שנים) סובלים מהתופעה בדרגות חומרה משתנות. מדובר על נתונים מרשימים מאוד שמסבירים כמה התופעה נפוצה. הסובלים מהבעיה לעתים קרובות נמנעים ממפגשים חברתיים ובשלב מסוים אף נמנעים מלצאת מהבית מפאת הבושה. פדים למבוגרים בימינו יכולים לעשות את כל ההבדל בין חיים מסוגרים לבין חיים תוססים וחברתיים. הבעיה היא הסטיגמה שנלווית לשימוש במוצרים מסוג זה.

הטכנולוגיה השתנתה, בדיוק כמונו – רק לטובה

אחת הסיבות שאנשים נמנעים משימוש במוצרי ספיגה למבוגרים היא שהם לא מעוניינים שאיש ידע על כך. ובכן, החדשות הטובות הן שכיום פדים למבוגרים הם מוצרים דיסקרטיים מאין כמוהם. הטכנולוגיה בתחום מוצרי הספיגה עברה התפתות אדירה. כיום כבר לא מדובר במוצרי ספיגה גדולים ומסורבלים שניתן להבחין בהם בנקל. המוצרים המודרניים מאופיינים ביכולות ספיגה מרשימות לצד ממדים צנועים. פדים למבוגרים הם דקים מאוד ובעלי יכולת ספיגה מרשימה. כך ניתן להתמודד עם תופעת בריחת השתן בדיסקרטיות מבלי שאיש ידע עליה. פדים למבוגרים מסוגלים לחולל את ההבדל הדק (תרתי משמע) שמפריד בין בידוד חברתי לחיי חברה תוססים וחיי משפחה עשירים ומספקים.

הגורמים לתופעת בריחת השתן

ישנן תרופות רבות שמסוגלות לגרום להופעת הבעיה. הכוונה היא לתרופות שונות שמיועדות להורדת לחץ דם אך גם לכדורי שינה מסוימים. בנוסף ישנן מגוון תרופות פסיכיאטריות שעלולות להוביל התפרצות הבעיה, בעיקר כדורים נגד חרדה ודיכאון. לעתים קרובות הפסקת התרופות או הפחתת המינון שלהן יובילו להפחתת התסמינים באופן מלא או חלקי. בכל מקרה לעולם אין להפחית את המינון או להפסיק את נטילת התרופות ללא התייעצות עם הרופא המטפל.

גורמים נוספים לתופעה של בריחת השתן יכולים להיות היחלשות של שריר רצפת האגן בנשים כתוצאה מהזדקנות או לידות מרובות. במקרה וזוהי הסיבה לבעיה חשוב לדת כי אימון יומיומי ושימוש בתרגילים לחיזוק שריר רצפת האגן עלולים למגר את התופעה לחלוטין. במידה ומדובר על היחלשות השרירים הטבעתיים שאחראים לסוגר השופכה, שיטת פאולה היא הדרך המומלצת להילחם בבעיה. בכל מקרה ולא משנה מה הגורם לבעיה, פדים למבוגרים הם תמיד המוצר שיכול לסייע בהתמודדות עמה.

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב