דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנוסחה המנצחת לטיפול יעיל וארוך טווח לכאבי גב: 

מאת    [ 10/12/2012 ]

מילים במאמר: 810   [ נצפה 2393 פעמים ]

הנוסחה המנצחת לטיפול יעיל וארוך טווח לכאבי גב:

שילוב של טווינא (הפיזיותרפיה הסינית) ופיזיותרפיה מערבית

 רוב בני האדם סבלו, סובלים או עתידים לסבול מכאבי-גב בשלב כלשהו בחייהם. ידוע כי כאבי גב בדרך כלל מגיעים בהתקפים חוזרים. מעבר לכך, מחקרים מצביעים על כך שלאחר שלושה עד ארבעה התקפי גב, מגיע התקף גדול יותר שעלול לפגוע משמעותית בתפקוד האדם ואף לגרום לו לשכב במיטה ולהפסיד ימי עבודה. מכאן, ברור שהמשמעות של טיפול טוב הוא לא רק בהורדת הכאב כאשר הוא מופיע, אלא גם במניעה של התקפים חוזרים בהמשך!.

הרפואה במאה ה-21 שמה דגש יותר ויותר למניעה וטיפול נכון בשורש הבעיה ולא רק בתסמין!

ישנם מס' גורמים עיקריים לכאבי-גב:

חוסר גמישות וכושר גופני ירוד, מצבי מתח ולחץ בחיי היום יום, עישון, היבטים פסיכו-סוציאליים, שימוש בתלי יעיל בגוף בעבודה ובמנוחה, יציבה לקויה (נרכשת או תורשתית), חוסר איזון שרירי, חוסר איזון אנרגטי, פעילות ספורטיבית ופיזית לא נכונה

טיפול רב-מקצועי בכאבי גב

ישנה חשיבות רבה לפנייה מהירה לגורם טיפולי מוסמך ומיומן בטיפול בכאבי גב. פעמים רבות רופא ממליץ על לקיחת תרופות לפני הפניית המטופל לטיפול. ככל שעובר הזמן מתחילת ההתקף, כך קשה יותר לטפל בו. חשוב לציין כי אין סתירה בקבלת טיפול תרופתי במקביל לטיפול השמרני. מעבר לכך, טיפול משולב הניתן ע"י רופאים ,פיזיותרפסטים ומטפלים ברפואה המשלימה נותן מענה מקיף וכוללני לכאבי הגב הן ברמה האקוטית (עם הופעת הכאב), והן ברמה הכרונית (אצל אדם הסובל מכאב גב שנים רבות). מעבר לכך, טיפול מקיף מסוג זה עשוי למנוע הישנות של כאבי-גב עתידיים כיוון שהוא מטפל בכל המרכיבים שעשויים להוביל לכאבי גב: הן הגורמים הפיזיים והן הגורמים הרגשיים.

טיפול הטווינא (הפיזיותרפיה הסינית)

טיפול הטווינא מתחיל במפגש הראשון באבחון סיני מקיף הכולל- תשאול מעמיק המתייחס למרכיבים פיזיים ורגשיים, אבחנת לשון, בדיקת מדדים שונים בדופק המטופל ולסיום אבחון באמצעות מגע. טיפול זה מושתת על עקרונות הרפואה הסינית העתיקה, רפואה בעלת ניסיון מצטבר של אלפי שנים בטיפולי כאב. בהמשך, בטיפול טווינא (טיפול המתבצע על בגדים וללא שמן), ישנו שימוש במגוון רחב של טכניקות ומניפולציות ידניות שמבצע המטפל על גוף המטופל. המניפולציות והטכניקות הנ"ל מתבצעות על המרידיאנים-ערוצי האנרגיה הפרושים בכל חלקי גופנו.

המרידיאנים מורכבים מנקודות אנרגטיות על מסלול מסוים-כלומר רצף נק' מסוים יוצר מרידיאן. רוב האנרגיה בגופנו ממוקמת על מרידיאנים אלו. תקיעות (סטגנציה בשפה הטיפולית) על גבי מרידיאן, ערוץ אנרגטי מסוים יוצר כאב. מטרת הטיפול בטווינא:  שפעול, הנעה, הזרמת אנרגיה דם ותמציות לאזורים הכואבים, ע"י מניפולציות ידניות וטכניקות טיפוליות שמבצע המטפל מתוך הבנה "סינית" שאזור כואב הוא אזור ללא תנועה (הדבר נכון לכל אזור כואב בגוף ובפרט לגב). חשוב לציין כי טיפול טווינא מתאים לכל בני-האדם, והוא בעל ערך מוסף לאותם אנשים החוששים מהמחטים בטיפולי דיקור. בטיפול הטווינא מתבצעת עבודה איכותית וממוקדת על אותם נקודות ומרידיאנים ללא שימוש במחטים. למעשה הטיפול  הידני "מחליף" את המחטים בעבודה על הנק' והמרידיאנים הנ"ל. כפי שהוזכר לעיל, במצב של כאב ישנה הרבה אנרגיה פתוגנית ותקועה במרידיאנים, דבר הגובה מחיר מהמטופל שמנסה להתגבר על הכאבים על ידי הפניית אנרגיה נוספת לאזור הכואב. כל אלה עלולים לגרום לפגיעה באיכות החיים ובאיזון של גוף המטופל.

טיפול הפיזיותרפיה

הטיפול הפיזיותרפי מתחיל במפגש ראשון הכולל אבחון ביומכאני מקיף של הגוף באופן כללי ושל הגב באופן ספציפי. אבחון זה בא למצוא את מקור הבעיה הפיזית של כאבי הגב. חשוב לציין כי מקור הבעיה הפיזית יכול להיות מקומי בגב. לדוגמא: חוסר איזון שרירי מסביב לגב וחולשה של שרירים מייצבים. עם זאת, מקור הבעיה יכול להיות גם באזורים אחרים. לדוגמא: מנח כפות הרגליים גם עלול להשפיע על כאבי גב. מציאת המקור חשובה מאד לקביעת המשך הטיפול.

הטיפול הפיזיותרפי מתמקד בתחילה במגוון רחב של טכניקות להורדת הכאב והדלקת. מגוון הטכניקות כולל טכניקות ידניות (שחרור רקמות רכות, מוביליזציות לחוליות ועוד) וכן טכניקות של חשמל ואולטרסאונד. בהמשך, כחלק מטיפול בשורש הבעיה הפיזית מלמד הפיזיותרפיסט את המטופל תרגילים על מנת לחזק שרירים ורקמות חלשות נוספות אצל המטופל. בנוסף, במידה ושורש הבעיה קשור בעבודה לא נכונה של המטופל עם גופו, ישים הפיזיותרפיסט דגש על מתן הנחיות לשינוי ארגונומיה (סביבת העבודה) של המטופל בעבודה. מכאן, שכל טיפול שונה מקודמו בהתאם לשורש הבעיה.

חשיבות הטיפול המשולב

בטיפול טווינא, נעשה טיפול לא רק בשורש הפיזי של הבעיה אלא גם בשורש הרגשי/אנרגטי. בנוסף, בטיפול זה המטופל פאסיבי ואינו משקיע מאמץ במהלך הטיפול, דבר המאפשר למטופל להתמסר, להירגע ולנוח בכל מהלך הטיפול. ההקלה בכאב היא לרוב מיידית.

בטיפול הפיזיותרפי, משלים הפיזיותרפיסט את הטיפול בהיבט של תיקון השורש הפיזי, הביומכאני והארגונומי של הבעיה. מעבר לכך, יש חשיבות רבה בכך שהפיזיותרפיסט כחלק מהטיפול מעביר את האחריות למטופל ומנחה אותו כיצד להמשיך לשמור ולתחזק את הגוף לאורך השנים.

 לסיכום, איכות חיים- זו דרך חיים ולעולם לא מאוחר להתחיל לנוע ולקחת אחריות על הגב שלך!

הכתבה באדיבות יעל שטינפלד, בעלת תואר שני בפיזיותרפיה (MScPT) מטעם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א, סיימה את לימודיה לשני התארים בהצטיינות. מומחית לביומכאניקה, טיפולים אורטופדיים, פציעות ספורט וטיפולים אורוגניקולוגיים (שיקום רצפת אגן). בעלת וותק של מעל 10 שנים בפיזיותרפיה. עבדה בעבר בבית-חולים מאיר ובמכון של קופת חולים מכבי. כיום, מנכ"לית של מרפאת מעגלים ומרצה באוניברסיטת ת"א ובמוסדות פרטיים בארץ ובחו"ל.

  בברכה, יעל שטינפלד, MScPT מנהלת מקצועית, מרפאת מעגלים    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב