דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 שאלות שאין צורך לשאול את בעלי הבית 

מאת    [ 29/01/2008 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3984 פעמים ]

כן, יש דברים שגם אם תקבלו עליהם תשובות, אתם צריכים עוד לבדוק בעצמכם!

בארה"ב נהוג שביקור בבית אותו אתם מתעניינים לקנות נעשה בליווי סוכני הנדל"ן. מי שאינם נוכחים בביקור הזה הם דווקא בעלי הבית המתבקשים להשאיר לכם אותו לביקור בלתי מופרע, לשיטוט בו, ולשיחה חופשית וגלויה עם סוכני הנדל"ן. בארץ, בעלי הבית ואתם נפגשים ומשוחחים בדרך כלל כשאתם באים להתרשם מהבית. המגע הזה הוא חלק מהתרבות המקומית שלנו, ותורם ליצירת "הכימיה", כפי שמכנים את זה כאן, בין המוכרים לבין הקונים. לדיאלוג הזה יש כמובן משמעות, ותשובות לשאלות העולות בו חשובות כמובן, אבל אין לסמוך רק על התשובות האלה, ויש לבדוק אותן היכן שניתנות להן תשובות מוסמכות. 

מה שטח המגרש? מה שטח הבית?

טבעם של בעלי הבית לספר לכם על כל השטחים שבשימושם. אם "גלשה" הגינה שלהם לגן הציבורי הסמוך, השטח הכלול שם עלול להיות חלק מהשטח בתשובה שלהם. אם הופקעה פיסה מהמגרש לצורך מדרכה ציבורית שטרם הוקמה, גם שטח זה עלול להיות חלק מהתשובה. לא כל נישה מתחת לגרם המדרגות נספרת בשטח הבית ולא כל מרפסת או פרגולה (גם אם משלמים עליה ארנונה) הינה חלק משטח המגורים שאליו התייחסתם בשאלתכם. את התשובות צריך לקבל מתוך רישומי הנכס, ובהיתר הבנייה.

 האם הבית נבנה ברשיון?

ונניח שאמרו לכם "כן". לא תבדקו בוועדה המקומית? במקום לשאול, בקשו לראות את היתר הבניה ואת היתר האכלוס או "טופס 4" (המעיד על כך כי הועדה המקומית לתכנון ובניה מצאה כי הבית שנבנה תואם להיתר שביקש מי שבנה אותו). בדקו את היתר הבנייה כדי לראות באם הבית העומד לפניכם אכן תואם לו, כדי לאמוד על תוספות או שינויים שנעשו לאחר קבלת היתר האכלוס, ושדורשים היו היתר בנייה אף הם.

 למה אתם עוזבים?

אתם מצפים שהמוכרים יספרו לכם כי הסיבה האמיתית היא שהשכן הצמוד משמיע מוסיקה רועשת בכל לילה? או שהמוכרים עומדים בפני פשיטת רגל כלכלית? או שמצאו כי בסכום שהם מבקשים הם יכולים לרכוש בית מרווח יותר בשכונה טובה יותר? (ושגם אתם תעשו טוב אם תקנו שם?).

על שם מי רשום הבית?

אז אמרו לכם שעל שמם של בני הזוג הנחמדים שפגשתם בביקור ושאיתם גם שתיתם קפה במטבח. אין סכנה שאחר כך יתברר שבכלל הבית רשום על שם האבא שנמצא במוסד גריאטרי ועדיין לא הסכים למכירתו של הבית? חובה לבדוק את נסח הטאבו, שם, ורק שם תוכלו למצוא מי הבעלים האמיתיים של הבית והרשאים למכור אותו.

 יש לכם משכנתא?

נו, אז אמרו לכם ש"אין" או מילמלו "זניחה", וערב חתימת החוזה גיליתם שהתביישו לספר, ושמשכנתא בת מיליון שקל חייבת להיות מסולקת טרם יסיר הבנק את הערת האזהרה שלו על הנכס ויאפשר לכם או לבנק שלכם לרשום אחת להבטחת התשלומים שלכם.  במקום לשאול, בדקו את הערות ההזהרה בנסח הטאבו שם תגלו את גובה המשכנתא שניתנה, ובקשו מהמוכרים להמציא אישור מהבנק על גובה היתרה לסילוק.

יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב