דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחשוב רזה 

מאת    [ 09/12/2012 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 1878 פעמים ]

הרבה פעמים אני נתקלת בנשים ובמיוחד נשים צעירות שאחת המטרות החשובות ביותר בחייהן זה לרדת במשקל, להיות רזות וחטובוץ. וזה נכון, כולנו רוצות להיראות טוב, כולנו רוצות להיות רזות וחטובות, ללבוש בגדים צמודים וסקסיים, להסתכל במראה ולא לבקר את עצמנו, לאהוב את מה שאנחנו רואות.

אבל כשאני שואלת את השאלה "מה את עושה או מה צריך לעשות כדי להגיע למטרה שלך" – התשובה היא חד משמעית דומה כמעט לכל אחת ואחת מהן – לסתום את הפה! ואז הן מתחילות להתלונן כמה זה קשה כל הזמן להיות במלחמה עם האוכל, עם המקרר, לספור קלויות כל פעם שהן מכניסות משהו לפה, ולפעמים זה גם לא כל כך פשוט לעמוד מול הפיתוים. וכשהפיתוי יותר חזק מהן, אז מתחילה מלחמה חדשה עם עצמן – רגשות אשם – למה אכלתי חתיכת עוגה זו? והפיתרון – לסתום את הפה ולהרעיב את עצמן.

זה כל כך מתסכל והאמת, אני אישית, לא מתארת לעצמי איך מאפשר לחיות כך. זה נכון, יש סוג של אמת בביטוי – לסתום את הפה אבל מצד שני זהו דבר גם מאוד כללי ולא מוגדר. כי אם נסתום את הפה לגמרי ונפסיק לגמרי לאכול, האם נוכל לתפקד? ברור שלא! אם לא ניתן לגוף שלנו את כל המרכיבים שחיוניים עבורו, לא נוכל לבצע את הפעולות היום יומיות בצורה יעילה וטובה!

אז "לסתום את הפה" זה לא אומר להפסיק לאכול, מה שרוב רובן של נשים עושות אלא להפסיק לאכול מאכלים שאינם מוסיפים כלל לאנרגיה שלנו, לבריאות שלנו, לגוף שלנו, מאכלים שמשמינים ואינם תורמים כלל שום ערך תזונתי לגוף. הרי מה זה אוכל? כמו שאוטו צריך לתדלק כי הוא לא יוכל לנסוע ללא דלק, כנ"ל גם הגוף שלנו – אוכל זה הדקל לגוף, האנרגיה. אבל הכל תלוי בסוג של דלק.

לכל מה שקשור לדיאטות ולסתום את הפה, יש לי רק דבר אחד לומר – זה פשוט לא עובד ולא יעבוד! כי דיאטה זו מילה קשה עבור המוח שלנו, מילה של מחסור, של טראומה, של תסכול, של וויתור על מה שאנחנו אוהבים. אני מאמינה שהכל מתחיל במוח ונגמר במוח. אנשים שיש להם בעיות של משקל ודימוי עצמי נמוך כתוצאה מכך, חייבים לטפל קודם כלבמוח שלהם על מנת להגיע למשקל אידיאלי ולגוף הרצוי.

לכן, הייתי מחליפה את המשפט "לסתום את הפה" בצמד מילים פשוט ומועיל – לחשוב רזה.

הכל מתחיל במוח שלנו ונגמר במוח שלנו, כנ"ל גם כל הנושא של אוכל וכל מה שקשור לאוכל. לא מעט פעמים גם ציינתי את המשמעות של מילים והשפעתן של מילים על המוח שלנו. שימוש במילים – לסתום את הפה – מתקשר באופן אסוציאטיבי לכאב מאוד גדול במוח שלנו, וכל אדם על פני כדור הארץ רוצה למנוע כאב ולקבל כמה שיותר עונג. ובטח תסכימי איתי שאוכל זה אחד התענוגות הגדולים ביותר של החיים.

אם נשנה את המשפט "לסתום את הפה" בביטוי – "לחשוב רזה" – אוטומטית המוח שלנו מתחיל לחבר את החוויה לעונג כי אנחנו רוצות להיות רזות וזו מטרה אולטימטיבית שלנו. אז דבר ראשון, נאמץ צמד מילים זה כל פעם שנחשוב על ירידה במשקל.

אבל מאחורי מילים אלו – לחשוב רזה – ישנו תהליך עלינו לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה ולטווח ארוך – להיראות טוב, לקבל את הגוף שאנחנו רוצות ולהגיע למשקל הרצוי. וכמו שכבר אמרתי, התהליך הזה מתחיל קודם כל במוח שלנו ובקבלת החלטה חד משמעית מוחלטת להתחיל לחשוב רזה.

ועכשיו, בואי נגדיר למה הכוונה ב"לחשוב רזה", כיצד מוח שלנו מקבל את זה, ומה עלינו לשנות כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

ישנן 5 נקודות מרכזיות:


    • אורח חיים
    • מילים
    • דימוי עצמי או הרגלי חשיבה
    • מיקוד
    • שאלות שאנחנו שואלות את עצמנו בזמן של אוכל

מכיוון שמדובר בתהליך וכל נקודה שציינתי היא חשובה וקריטית, זה היה לוקח עשרות דפים ואולי יותר כי להסביר בצורה תיאורטית איך זה עובד. במקום זה, אני רוצה להזמין אותך למפגש מיוחד של 3 שעות איתי ועם אישה מדהימה בשם פלורה שעשתה שינוי טוטאלי בחיים שלה בדרך זו בדיוק – בדרך חשיבה של "לחשוב רזה". קראנו למפגש  - לחשוב רזה, ליצור דימוי עצמי מנצח!

אני מבטיחה שהמפגש הזה הולך לשנות אחת ולתמיד את הראיה שלך לגבי דיאטה, לגבי המשקל שלך והשינוי האמיתי הפנימי שיתחיל כתוצאה מהמפגש ישפיע באופן ברור על השינוי החיצוני.

מתי מתקיים המפגש? איפה? כמה הוא עולה? כמה שאלות עולות לך בראש עכשיו. בדף הבא תוכלי למצוא את כל הפרטים. אל תחשבי אפילו פעמים כי ההשקעה כל כך סמלית לעומת הערך הרב שאת הולכת לקבל.

http://www.dianabenzvi.com/landing/think-thin-creating-the-winning-identit

 

בינתיים, מזמינה אותך גם לשתף את המאמר לחברים, מכרים, כל מי שיכול לקבל ערך מהמפגש. אז ניפגש!

 

 

 

 

דיאנה בן צבי


מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב