דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח ציי רכב 

מאת    [ 09/12/2012 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 2101 פעמים ]

כל מי שמעורה בכלכלה המודרנית, ולו במידה הפחותה ביותר, יוכל להצביע על מאפיין אחד שלה: כשזה נוגע לעסקאות רבות, הרי שרכישה גדולה של פריטים יכולה להוזיל את המחיר במידה רבה. סיטונאות, קוראים לזה. ועובדה זו נותנת את אותותיה גם כשזה נוגע לפוליסות ביטוח רכב. במילים אחרות: אלה המעוניינים ברכישת ביטוח חובה או מקיף לצי שלם של כלי רכב, יכולים לפנות אל חברות ביטוח המתמחות בכך- ולזכות למחיר אטרקטיבי.

על ביטוחי הצי למיניהם

כאשר אנחנו מדברים על ביטוח ציי רכב, מתכוונים למעשה ל"מאגר" שלם של כלי רכב שעומד לרשותה של חברה, ארגון או מוסד מסוים, ומשמשים את אלה לצורך עבודתם השוטפת. ברור כי מרגע שנרכשים כלי הרכב שיפארו את הצי, יש לבצע שלל הליכים בירוקרטיים, ובכלל זה רכישת ביטוח מתאים עבורם.

כאן כבר יכולות להישאל מספר שאלות חשובות. הראשונה היא מהי בדיוק ההגדרה של "צי"?. התשובה לכך אינה כה פשוטה, ונתונה למדיניות של כל אחת מחברות הביטוח. עם זאת, לרוב מדובר בעשרות כלי רכב, מספר נמוך יותר מאשר ביטוחי הקולקטיב למיניהם, לדוגמא.

השאלה השנייה נוגעת כבר לסוג הביטוח הנבחר. ברור כי ביטוח חובה הוא חיוני כדי שרכבי החברה יוכלו בכלל לעלות על הכביש. ועם זאת, היות וחלק ניכר מפעילות החברות שמשתמשות בצי כלי הרכב אכן מבוסס על אלה, הרי שהן בוחרות גם לרכוש ביטוח מקיף, או אפילו ביטוח צד ג'.

המטרה: המשך הפעילות השוטפת

ישנם מספר דגשים חשובים ביחס לביטוחיי הצי, וראוי לתת עליהם את הדעת. אחד המרכזיים שבהם הוא הכיסוי שניתן במסגרת כל פוליסה, שעה שחברות עסקיות זקוקות לרוב "חבילה" שתתאים לצרכים שלהן ביותר. כך, הנפקת רכב חלופי במידת הצורך או שירות תיקונים מהיר מהווים דרישות חובה של לא מעט גופים ומוסדות, פשוט מכיוון שהשבתת צי כלי הרכב לאורך זמן עלולה לפגוע בפעילות השוטפת שלהם.

כמו כן, ראוי להגדיר בדיוק למה ישמשו כלי הרכב השונים, וכן מי רשאי בכלל לנהוג בהם. חברות ביטוח בהחלט עשויות להתנות את הרכישה בקבלת הפרטים של האנשים המיועדים לנהוג בכל הרכב: הגם שאין התייחסות לפריטי כל נהג ונהג מבחינת מחיר הפוליסה, למשל, הרי שהפתעות, במובן השלילי שלהן, יכולות רק לפגוע.

עסקה משתלמת לשני הצדדים

מדוע כאשר רוכשים ביטוח חובה ל-40 כלי רכב של עסק, רצוי לבחור בביטוח מסוג זה, ולא להוסיף פוליסה אחר פוליסה? ובכן, מבחינתו של בעל הארגון, כפי שכבר רמזנו, הרי שהמחיר משחק תפקיד חשוב. למעשה, ככל שמספר המכוניות המבוטחות גדול יותר, כך סביר להניח שהמחיר היחסי של כל אחת מהן יהיה נמוך יותר. ממש כמו ההבדל בין חבילת נופש בחו''ל ליחיד לבין משפחה שלמה, אם תרצו.

כמובן שמכירת ביטוחי צי היא גם אינטרס מובהק של חברות או סוכני ביטוח. נכון, המחיר היחסי של כל פוליסה נמוך מאשר מה שהחברה יכלה להשיג באמצעות מכירה פרטנית שלה. ועדיין, הרי שהכמות הגדולה של הפוליסות היא שעושה את ההבדל. לכן אחד המאבקים הגדולים ביותר של חברות הביטוח היא בנוגע לחברות הגדולות הפועלות במשק הישראלי.

ביטוח צי כמפתח לשיפור המוניטין

מעבר לכך, הרי שיצירת קשרים עם חברות מובילות מעלה גם את קרנה של החברה בעיני הציבור, דבר שעשוי להגדיל את מצבת הלקוחות שלה עוד יותר. אחרי הכול, אם אחת החברות הגדולות במשק בחרה לעשות ביטוח חובה אצל חברה מסוימת, למה שהלקוח הפרטי לא יעשה זאת גם? זו גם הסיבה, אגב, שכל חברת ביטוח חובה שמציעה ביטוחיי ציי רכב תדאג להדגיש בדיוק עם אלו גופים היא עובדת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב