דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הסיבות מדוע גברים מתקשים להסתגל לעידן המודרני? 

מאת    [ 09/12/2012 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 2465 פעמים ]

תחרות מצד נשים

 

הסיבה המרכזית לדחיקתם ההדרגתית של גברים מעמדות הכוח המסורתיות היא הכניסה של נשים לתוך עולם הגברים. כיום, נשים תופסות עמדות מפתח במגוון עצום של תחומים, והן דוחקות את הגברים ממעמדם השליט.

 

גברים צריכים כיום להתמודד לא בחזית אחת (מול גברים אחרים) אלא בשתי חזיתות (מול גברים אחרים ומול נשים אחרות). אולם, בעוד שעם הגברים האחרים גברים יודעים להתמודד ומכירים את השפה ואת התפיסה הגברית הרי שמול נשים אחרות גברים רבים הולכים לאיבוד מסיבה פשוטה ומעציבה כאחד: הם פשוט אינם מבינים לעומק כיצד עובד הראש של אישה ומהי השפה הייחודית לה. הפועל היוצא הוא, שלא פעם הם קורסים או טועים דווקא מול נשים ולא מול גברים.

 

 

 

הדרישה להפנים את האיכויות הנשיות

 

בעידן המודרני ישנה דרישה כמעט בלתי מתפשרת מגברים להתחבר לצדדים הנשיים שלהם ולבטא אותם. הלחץ לעשות את השינוי הזה הוא עצום וכמעט שאין אפשרות להתחמק ממנו.

 

ביטוי היכולות הנשיות על ידי גברים מביא בדרך כלל להחלשתם, כי הוא פוגע קודם כל ב"שרירים הגבריים" שלהם. היתרון הגדול והאסטרטגי שהיה לגברים בעבר נבע מיכולתם להתמקד בדבר אחד, להיות פשוטים, להיות גברים בלבד. לנשים לעומת זאת קל יותר להתפזר על מספר דברים. לכן, היחלשות הגברים מיוחסת במידה רבה לכך שהם נאלצים לשבש את המיקוד הטבעי שלהם ולבטא גם יכולות נשיות וגם יכולות גבריות במקביל.   

    

 

 

חברה ביקורתית, הישגית ותובענית יותר

 

החברה המודרנית היא חברה תובענית ביותר, ביקורתית מאוד והישגית במידה כפייתית. העובדה הזו השפיעה לרעה על גברים, הרבה יותר מאשר נשים, גם משום שנשים הורגלו במשך שנים להיות מושא לביקורת ואילו גברים לא, וגם משום שהביקורת המופנית כלפי גברים התעצמה בצורה חסרת תקדים.

 

בעבר, גברים לא חיו תחת ביקורת צולבת ולכן גם לא הורגלו לביקורת, בוודאי לא לביקורת במינונים הקיימים כיום. לעומת זאת, גברים מודרניים נאלצים להתמודד עם מנות עצומות של ביקורת, דבר שבדרך כלל "משטיח אותם", מדכא את אישיותם הגברית המתפרצת, הופך את חלקם לכהי רגשות, חסרי ביטחון עצמי, חיים כצל של עצמם ופאסיביים מאוד. חלק לא מבוטל מהגברים מוצאים את עצמם ברבות השנים בעמדת התגוננות מתמדת, בתחושה עצמית של כישלון ובמקום של התשה מהחיים. אם פעם היללו את הגברים והעריצו אותם הרי שכיום התפיסה התהפכה ב-180 מעלות. נשים הן הנערצות ו"הכובשות" ואילו הגברים הפכו למושא של זלזול, דוגמה לכישלון ולחדלות אישים וכמי שמיוחסת להם התנהגות "פרימיטיבית" ולא מפותחת.

 

 

 

מלכודת הפוליטקלי קורקט

 

גברים צריכים להתמודד בעידן המודרני עם מימד נוסף שאינו מוכר להם ושהם מעולם לא השקיעו בו. המימד הזה נקרא דימוי חיצוני או תדמית נתפסת. מושג זה מחייב את הגברים להיות הרבה יותר מחושבים, פוליטים וזהירים בהתנהלות החיצונית שלהם כדי ליצור לעצמם את הדימוי הנכון מבחינה חברתית שיאפשר להם להיות שייכים ולא מנודים.

 

תרבות הפוליטקלי קורקט אינה מאפשרת עוד להגיד את הדברים "כפי שהם". היא מחייבת משהו אחר שהרבה גברים אינם מודעים לו. היא מחייבת יכולת פוליטית, הסתרה והסוואה של המניעים האמיתיים, מהלכים מתוחכמים, סוג של "רכות" שהיא כיסוי לעוצמה פנימית ולאמת מוצנעת. במימד הזה לנשים יש יתרון מובנה על גברים. לכן, כשזה מגיע למרחב התדמיתי גברים רבים כושלים בו מחוסר ניסיון. נטייתם להתעמת בצורה בוטה, לומר דברים שאינם מקובלים, לבצע פעולות שאינן נחשבות נכונות מבחינה פוליטית - פוגע מאוד במעמדם ולעיתים אף גורם לקריסתם.

 

 

וטיפ לסיום: חלק לא מבוטל מהגברים בעידן המודרני מתקשים להתמודד עם שינויים כל כך עמוקים שנדרשים מהם בכל כך הרבה חזיתות שונות וחדשות. כרגע, מרבית הגברים במגננה. חלק גדול מהם חלשים ופאסיביים. רובם מבולבלים מכל מה שקורה סביבם. חסרה להם זהות "גברית" חדשה שתתאים לאתגרים של העידן החדש בעוד שאותה זהות "שוביניסטית" ישנה כבר אינה "עובדת" ואינה מובילה אותם לתוצאות חיוביות או לתחושה של שייכות.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב