דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיגיון המערבי הולך ונעלם. העולם כולו נוטה יותר לכיוון אי הוודאות - מדוע? 

מאת    [ 09/12/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 1756 פעמים ]

דמוגרפיה. איסלם. חופש. המון.

 

העולם הישן היה עולם "מסודר" יותר. הכל היה פשוט, ברור יותר, חד ערכי והומוגני. אבל העולם הישן מת מזמן. הוא מת מכיוון שהעולם "המבולגן" תפס את מקומו.

 

הדמוגרפיה העולמית השתנתה כאשר עמים שלמים מהעולם השלישי נדדו אל המערב והתנחלו בו. כאשר האיסלם הרים את ראשו בלב בירות המערב. כאשר תפיסת החופש הלכה והתרחבה. כאשר ההמון הפך להיות הריבון והקובע בכל תחום כמעט.

 

 

 

הכיוון הכללי הוא יותר "בלאגן"

 

העולם הולך לכיוון של כאוס. לא אנרכיה אבל כאוס. עולם שהוא פתוח יותר, מגוון מאוד, רב-תרבותי, רב-עדתי, רב-דתי. דרגת החופש בעידן שלנו היא המקסימלית ביותר שהייתה אי פעם והיא עוד תלך ותגבר.

 

בעולם כזה, הוודאות כמעט שאינה קיימת, אנשים חיים את הרגע, האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות, החיים מאוד מתוחכמים ומורכבים, הדינמיות היא עצומה והגבולות רופפים ובדרך כלל לא מוגדרים עד הסוף.    

 

 

 

ההיגיון הישן - מת

 

כדי להתאים את עצמנו לעולם המבולגן - עלינו ללמוד להיות מאוד גמישים בעמדות שלנו, בתפיסות שלנו ובהגדרות שאנחנו מאמינים שהן "אמת". כי בעולם לא וודאי מה שקובע אינה האידיאולוגיה או האמונה. מה שקובע אינו ההיגיון או הלוגיקה.

 

מה שקובע בסופו של דבר הוא רק דבר אחד שהוא נקודת הוודאות היחידה - התוצאה הסופית. יש לבחון את המציאות כל הזמן במבחן התוצאה, ולהתאים כל העת את העמדות ואת התפיסות לתוצאות בשטח.

   

 

 

תוצאות מעשיות בשטח

 

אם אתם מחפשים אחר אושר אישי, רווחה, הצלחה, הגשמה עצמית ותחושה של ניצחון - עליכם לזנוח את כל מה שאתם מכירים או גדלתם עליו. עליכם להיות פתוחים למה שעובד בשטח כרגע, עליכם להתבונן כל הזמן בתוצאות מעשיכם ולבחון אותם על פי מבחן פשוט ואכזרי אבל אמיתי ונטול פניות.

 

הבעיה המרכזית של כל האנשים התקועים, המתוסכלים והממורמרים היא זו: הם תקועים בעמדות שלהם ולכן הם אינם יכולים להגיע לתוצאות. העמדות שלהם עצמם - שבהם הם נאחזים בעיוורון אך בכוח - הן היחידות שעומדות בינם לבין הגשמת החלומות והמטרות שלהם.

 

 

וטיפ לסיום: בעולם כאוטי יש דבר אחד שעדיין ניתן להיאחז בו ולבחון דרכו את המציאות - תוצאות בשטח, דברים מוחשיים שקורים כתוצאה מהפעולות שלכם, הצלחות קונקרטיות שמסמנות מגמה. בעולם כזה, שבו האידיאולוגיה וההיגיון מתו מזמן, אין ברירה אלא להתבסס על מוטיב התוצאה. 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב