דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשיטת רגל - הגשת בקשת פשרה 

מאת    [ 06/12/2012 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 1943 פעמים ]

פשיטת רגל מהווה צעד קיצוני ביותר. אף כי בסופו של התהליך עשוי החייב לקבל הפטר מחובותיו, עדיין הוא עלול להימצא במהלך שנים ארוכות תחת בדיקה מדוקדקת של כל התנהלותו הכלכלית, שלו ושל בני משפחתו. ההכרזה על פשיטת רגל כרוכה במינוי כונס נכסים, המתחיל לפרוע את חובות החייב באמצעות מימוש נכסיו. כך עלול החייב להימצא במצב, שגם לאחר שקיבל הפטר מחובותיו הוא נשאר חסר נכסים.

לכן, במידת האפשר, כדאי להיעזר בזכותו של החייב להגיע להסדר של פשרה עם נושיו.

הסדר פשרה הוא תהליך מסובך, המתנהל על פי כללים קפדניים, ולכן, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיהם של עורכי דין המתמחים בכל הקשור בהליכי פשיטת רגל.

כמה דברים שכדאי לדעת על הליך הגשת בקשת פשרה:

א.      בקשת הפשרה מוגשת בכתב לכונס הנכסים. הבקשה צריכה להיות מנוסחת בלשון בהירה וברורה, לפרט את מצבו של החייב ואת הסיבות שבעטיין הוא מעוניין להגיע לפשרה עם נושיו, בטרם הכרזתו כפושט רגל. כחלק מהכרזה זו על החייב להחזיר 30 אחוזים מכלל חובותיו. לפיכך, יש להציע החזרה של סכום בגובה זה במסגרת בקשת הפשרה.

ב.      כונס הנכסים עורך ישיבה של כל הנושים, לאחר שקיבל לידיו את בקשת הפשרה. הנושים בוחנים את ההצעה, וכל אחד מהם שוקל האם לקבלה. חשוב להדגיש, בנקודה זו, שאם יש רוב של 75 אחוזים ומעלה בכינוס הנושים, בקשת הפשרה תתקבל ותחייב את כולם, גם את אלה, שלא הצביעו בעדה.

ג.       אישור הנושים לבקשת הפשרה עדיין אינו מחייב. בקשת הפשרה צריכה להיות מסמך משפטי לכל דבר, ועל כן, לאחר הסכמת הנושים, על החייב להגיש בקשה לאישור הפשרה על ידי בית המשפט. חשוב לציין, שבית המשפט אינו מקבל את הבקשה באופן מיידי. הנושים זכאים להביע בפני בית המשפט את דעתם בנוגע לפשרה, בעד או נגד, ואף יכולים לשנות את דעתם, אם יחשבו כך. מאידך כדאי לציין, שאף אם אין רוב של 75 אחוזים בעד בקשת הפשרה, יכול בית המשפט לאשר את הבקשה, אם התומכים בה מחזיקים בלמעלה ממחצית כסום החובות. כדאי לזכור, שזכותו של בית המשפט לקבל את בקשת הפשרה ולהוסיף לה הסתייגויות משלו.

ד.      לנושים יש אינטרס ברור להגיע לפשרה עם החייב, שכן החזר החובות המגיעים להם עשוי להיות מהיר יותר, וכן, ברוב המקרים, בסכומים גבוהים יותר מאשר אם יוכרז החייב כפושט רגל.

ה.      חשוב להדגיש, שמצדו של החייב, הגעה לפשרה עם נושיו חשובה ביותר: הליך פשיטת הרגל עלול לקחת שנים, שבמהלכן מוקפאים כל נכסי החייב, מצבו הכלכלי נתון לפיקוח מתמיד, וכל פעילותו הכלכלית היומיומית מוגבלת.

בקשת פשרה יכולה להיות מוגשת במשך כל ההליך המתנהל בנוגע להכרזתו של החייב כפושט רגל, ואף לפני צו מינוי כונס נכסים. במקרה כזה, בקשת הפשרה יכולה להיות מוגשת לאישור גם לראש ההוצאה לפועל, ואין צורך לקבל אישור לבקשה באמצעות בית המשפט.

ברגע שבקשת הפשרה התקבלה על ידי בית המשפט או ראש ההוצאה לפועל, מופסק נגד החייב הליך ההכרזה על פשיטת רגל, והדבר מאפשר לו לנהל פעילות כלכלית במסגרת המגבלות והחובות שעליו לעמוד בהן.

עורך דין קובי רום מתמחה בלעדית בתחום ההוצאה לפועל. פנו אלינו לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות. למידע נוסף, בקרו באתר שלנו: http://www.rom-law.com/ >




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב