דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Zumba - כיף לשמור על כושר 

מאת    [ 06/12/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2750 פעמים ]

המילה האחרונה במכוני הכושר ושאר מרכזי ספורט ועיצוב הגוף שייכת ל- Zumba. מדובר בשיטת אירובי שמתבססת על תנועות ריקוד נמרצות לצלילי מוזיקה קצבית לטינית. האנרגיה במהלך השיעורים מרקיעה ועמה גם המוטיבציה להמשיך לזוז, להתעלם מהעייפות ולשרוף עוד ועוד קלוריות. המשתתפים מצביעים ברגליים וממהרים להירשם אל השיעורים בהקדם, אלו שלא מקפידים להירשם לשיעור יגלו לאכזבתם כי לא נותר מקום.

Zumba מתאימה למתאמנים בכל גיל. בשיעורים אפשר למצוא מבוגרים בני הגיל השלישי לצד נערות בנות 15, גברים ונשים. השיעור כה סוחף ומהנה עד כי הוא מתאים לכולם. אווירה של מסיבה ספורטיבית בקצב לטיני מהנה בכל גיל. צעדי  הרקוד בשיעור אינם מסובכים ואין כל צורך לדעת לרקוד או להכיר צעדי ריקוד דרום אמריקאים. יש להדגיש כמובן כי ההשתתפות בשיעור מותנית בקבלת אישור רפואי, חולים שלא מורשים במאמץ גופני יתבקשו שלא להצטרף לשיעור.

יתרונות אימוני הזומבה

כאשר מגלים המתאמנים כי בשיעור אחד של Zumba אפשר לשרוף 500-800 קלוריות הם מגיעים בהמוניהם. פרט לשריפת כמות גדולה של אנרגיה בא לידי ביטוי השיעור גם בחיטוב שרירי הבטן והישבן. נשים שמעוניינות לחטב את האזורים הללו מוזמנות להגיע אל שיעורי הזומבה וליהנות מהמוזיקה והשיעור. האימון הממושך חיוני גם לשיפור סיבולת לב ריאה וגמישות שרירית. Zumba מציעה את כל היתרונות של האימון האירובי האינטנסיבי באווירה נעימה וקצבית יותר.

עשה זאת בעצמך

לאחר השתתפות במספר שיעורים אפשר יהיה לחקות את מהלך השיעור בבית עם חברים ולהתאמן גם בשעות הפנאי. האנרגיה הגבוה של המכון והמדריך חסרה, אך בעזרת מוזיקה טובה וקצת מצב רוח אפשר יהיה להרכיב אימון אירובי נהדר. המקצבים המתאימים לאימוני הזומבה הם מקצבי ריקוד מהירים שמורכבים ממוסיקת מרנגה, סמבה, סלסה, צ'ה צ'ה, קומביה ופלמנקו. לקראת האימון הביתי כדאי להכין מתחם מתאים שמאפשר תנועה חופשית ללא סכנה לפגיעה ברהיטים.

מי המציא את הזומבה?

שיטת האימון התפתחה ממש בטעות. הכול התחיל כאשר מדריך אירובי מקולומביה שכח להצטייד במוזיקת הפופ הרגילה לקראת השיעור. בכדי שלא לאכזב את התלמידים הוא החליט להשתמש בדיסק של מוזיקה לטינית ולעשות כמיטב יכולתו. השיעור זכה להצלחה מסחררת וכך גם המדריך. התלמידים הציפו את השיעורים ושאר מכוני הכושר מיהרו לשלוח אל המדריך הצעות עבודה מפתות. כל זה קרה אי שם בשנות ה-90, מאז כבר הספיקה הזומבה לכבוש את העולם כולו. בכל שבוע משתתפים כ-10 מיליון בני אדם בשיעורי זומבה ברחבי העולם.

הכנות לקראת שיעור Zumba

לקראת השיעור כדאי להקפיד לשתות הרבה מים והצטייד בעוד בקבוק של מים קרים. במידת הצורך יש לעצור ולשתות מים גם במהלך השיעור. בגדים נוחים וקלילים ונעלי ספורט נוחות יעניקו למתאמנים חופש תנועה. במכוני כושר שמציעים מלתחות לרחצה בתום השיעור כדאי להביא כלי רחצה. במקרים בהם אין במקום מלתחה ומקלחונים כדאי להביא מגבת קטנה לספיגת הזעה ולמהר הביתה אל המקלחת. 

למידע נוסף אודות חוגים בחדרי כושר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב