דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך רפואה משלימה יכולה לסייע לנו ביום-יום? 

מאת    [ 06/12/2012 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1709 פעמים ]

מאז ומתמיד היה ידוע בציבור כי תרופות, אפילו הפשוטות והשגרתיות ביותר, מכילות חומרים לא טבעיים ולאורך הזמן הן עלולות לגרום לנזקים לגופנו: לכבד, לקיבה ועוד. לתרופות השונות יש כמובן גם תופעות לוואי לא נעימות כמו למשל עייפות, בחילה או שלשול, גרד וכדומה. בשנים האחרונות עלתה מודעות הציבורית לכך שיש אלטרנטיבה לשימוש בתרופות כדרך חיים, וניתן לראות כי רבים מחפשים פתרונות אלטרנטיביים לטיפול במכאובי היום-יום, כמו למשל כאבי ראש, כאבי פרקים, נזלת, כאבי מחזור, בחילות ועוד.

רבים מאתנו כבר שמו לב, שאם ניקח תרופה בכל פעם שמשהו כואב לנו – נצטרך כמעט כל יום לקחת כדור אחד לפחות, וזה לא רק עלול להזיק לגוף, אלא זה גם עסק יקר ומחייב. כאן נכנסת לתמונה הרפואה משלימה, המציעה אלטרנטיבה לרפואה הקונבנציונאלית, ולכן היא גם נקראת "רפואה אלטרנטיבית". רפואה משלימה היא שם כולל לכל שיטות הטיפול והריפוי הבלתי קונבנציונאליות, וכפי שניתן להבין מהשם – הכוונה היא לרפואה שמציעה טיפול לתופעות שלא ניתן לטפל בהן ברפואה הרגילה או שיש צורך בשילוב של שתי המתודות על מנת להביא לשיפור אמיתי במצב המטופל.

להלן כמה דוגמאות מחיי היום-יום:


    • כאבי ראש – זוהי תופעה לכאורה "בלתי מזיקה", ששכיחותה גבוהה מאוד. כמעט כל אדם סובל מידי פעם מכאבי ראש, חלקם אפילו מיגרנות. הפתרון של הרופאים הרגילים הוא בדרך כלל להמליץ על תרופות כמו פאראצטמול או אחרות, אולם ברוב המקרים לא מנסים אפילו להגיע לשורש הבעיה, לברר את הסיבה לכאב ולמגר אותו. מה שקורה זה שאדם הסובל מכאבי ראש מוצא את עצמו נוטל שוב ושוב כדורים, שלא תמיד עוזרים. הרפואה הסינית למשל, שהיא חלק נכבד ממה שאנו מכנים רפואה משלימה – מסתכלת על האדם כמכלול ויש לה שיטת אבחון שונה מאוד מאשר ברפואה המערבית. טיפול בכאב כזה יכול להיות בשיטה של דיקור, צמחי מרפא, וכדומה, בהתאם לאופי התסמינים.
    • כאבי גב – לפי הרפואה המשלימה, גם עיסוי הוא טיפול רפואי. במקום ליטול תרופות, או לפעמים לצד הטיפול התרופתי או האורטופדי – יינתן טיפול מגע כגון טווינא, שיאצו וכדומה. המטפלים בשיטות אלה מכירים כמובן את האבחנה שהתקבלה מן האורטופד של המטופל, והם מתאימים את סוג הטיפול לבעיה, על מנת לא לגרום לנזק או לכאב מיותר.
    • מערכת חיסונית – אחת השאלות המעסיקות אותנו בנוגע לבריאותנו היא כיצד לשפר את המערכת החיסונית ולחלות פחות? לרפואה הקונבנציונאלית אין כמעט פתרונות לכך (אלא רק דרכי ריפוי למקרה שאנו כבר חולים...), אך הרפואה המשלימה מציעה מגוון שיטות לשמירה על הבריאות וחיזוק מערכת החיסון, גם כשאנו בריאים. זה מתחיל מתזונה נכונה המעודדת בריאות, וממשיך בשיטות אבחון וריפוי כמו הומאופטיה, אקופונקטורה, ועוד.
    • תינוקות – הורים רבים מעדיפים להמעיט בתרופות עבור ילדיהם הקטנים. הרפואה המשלימה מספקת לאותם הורים אלטרנטיבות לתרופות: "תרופות סבתא" או תרופות טבעיות במקום תכשירים מכייחים או טיפות אף, כמו גם שיטות ריפוי כגון הומאופטיה או רייקי – המתאימות גם לילדים.

המכללה לרפואה טבעית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב