דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכיבה על סוס בפעם הראשונה 

מאת    [ 05/12/2012 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2459 פעמים ]

רכיבה על סוסים היא חלק מהתרבות האנושית במשך אלפי שנים. במשך תקופה זו, רכיבה היתה בעיקר לצורך הפקת תועלת כגון עבודה, נסיעות, ולחימה. היום, רכיבה היא בעיקר בילוי בטבע, היום כל אחד יכול לרכב, ורכיבה על סוסים הפכה לבילוי משפחתי ובמיוחד בילוי רומנטי. ישנם המון חוות סוסים המציעות טיולים רומנטים לאור השקיעה והחוויה היא חוויה מדהימה שנשארת לאורך זמן.

במידה ואתה מעונין להתחיל לרכב על סוס, חשוב מאוד בשלב הראשון למצוא חוות סוסים טובה וידועה. בחירת חוות סוסים ידועה וטובה חשובה מאוד במיוחד אם אף פעם לא רכבת על סוסים. ללמוד לרכב לבד יכול להיות אתגר מסוכן, ולכן חשוב מאוד לבחור מדריך מנוסה ולקבל מספר שעורים המתאימים לרמה שלך. חשוב מאוד גם לבחור היטב את שטח הרכיבה ואת הסוס שעליו אתה עומד לרכב כמתחיל.

בחירת הסוס שלך חייבת בשלב הראשון להתבצע בעזרת מדריך. יש להקפיד על בחירה של סוס נקי ומסורק יש לבדוק שאכן האוכף ממוקם טוב ונכון ומתאים למידות שלך. לאחר מכן יש צורך להקפיד על מיקומו של הרסן, כמובן שכל ההליך מתבצע בעזרת מדריך מוסמך היכול לבדוק שאכן הכול ממוקם כמו שצריך והסוס מרגיש בנוח עם ההליך. יש לבדוק גם את פרסות הסוס, אני ממליץ לבקש מהמדריך לבצע זאת עבורך. הפרסות חייבות להיות נקיות והבדיקה דורשת מיומנות, כי סוסים במצבים כאלה יכול להיות מעט עצבניים ולהעיף בעיטה שיכולה לגרום נזק לא קטן.

העליה על הסוס חייבת להיות מבוקרת ואיטית, יש להחזיק את המושכות ביד שמאל שלך, ולדאוג שהארכובה נמצאת מימינך. מקם את רגל שמאל שלך בתוך הארכובה, החזק חזק את האוכף וקפוץ בקלילות כלפי מעלה והנף את רגל ימין שלך מעל האוכף בכדי להתיישב על האוכף.

בשעור הראשון שלך, ככל הנראה, מדריך הרכיבה שלך יוביל את הסוס. בזמן הזה חשוב מאוד שתתרגל לאוכף ולמקום הישיבה שלך, ותתרגל לתחושה של רכיבה על סוס. יש צורך במעט שיווי משקל, מצא את נקודת האיזון שלך, אתה יכול להעזר ולהחזיק ברעמה של הסוס עד שתקבל ביטחון מלא ותרגיש מאוזן ויציב.

רכיבה על סוסים יכולה להיות קלה מאוד, לפעמים הסוס ינוע ממש ללא צורך לדרבן אותו. במידה והסוס לא זז קדימה ייתכן ויש צורך להפעיל לחיצה קלה ומשיכה עדינה במושכות. במידה וגם לאחר לחיצה עדינה הסוס לא זז קדימה, ייתכן ויש צורך להשקיע מעט אנרגיה. אני לא ממליץ לבעוט בסוס או לדרבן אותו. הסוס מבין שהוא צריך לנוע והדרך הנכונה היא לבצע זאת בעדינות. סוס הוא חיה עדינה ורגישה, אני תמיד חושב על זה כאשר אני רואה איך זבוב קטן יכול להציק לחיה כל כך גדולה.

להחזיק מקלדת ביד לא הופך אותי לסופר, והעובדה שאני בעל מצלמה לא עושה אותי לצלם אבל אני נהנה לצלם, לכתוב, ולחקור,בזמן הפנוי במידה ונישאר אני רוכב על סוסים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב