דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימור יין לאורך זמן במקרר יינות 

מאת    [ 05/12/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2068 פעמים ]

יין הינו מוצר נושם וחי, וכשאנו ניגשים ליישן בקבוקי יין עלינו לזכור כי אין שני יינות זהים, ואף לא שני בקבוקים הדומים אחד למשנהו. כל יין מתנהג באופן שונה בזמן בו אנו מיישנים אותו, וישנם יינות העשויים להשתבח במשך עשרות שנים, ואילו יינות אחרים יש לצרוך תוך פרק זמן של חצי שנה בלבד. על מנת להטיב להכיר את אופי היין שרכשנו, והאם הוא מהסוג המתיישן לאורך זמן, יש צורך להכיר את אופן תהליך הייצור והיישון שלו ולקבל מידע והערכה מהיקב  וממבקרי היין. בכל המקרים קיימים תנאי אחסון ליין, כאשר בארץ, בשל תנאי האקלים בה, עולה הצורך לאחסן את היין במקררי יין, על מנת שיהיה אפשר להעניק לו את התנאים האופטימאליים.

 

הקשר שבין מקררי היין לשימורו בישראל

יין בבקבוק מגיב לגורמים חיצוניים כמו לחות, תנועה ואור, אך הגורם המרכזי המשפיע עליו הוא הטמפרטורה. כשאנו מתכננים לשמר את היין לאורך זמן, כל הגורמים הללו אמורים להילקח בחשבון, במיוחד גורם הטמפרטורה. הטמפרטורה המרבית שיין מסוגל לספוג מבלי לאבד לחלוטין את טעמו היא 25 מעלות. מעבר לטמפרטורה זו מתחילים תהליכי שינוי ביין, וטעמו יהיה שונה מהטעם אליו התכוון היינן. בארצות חמות כמו כאן, בה הטמפרטורה במרבית הזמן גבוהה יותר, מומלץ לאחסן את היין במקרר יין, על מנת שטעמו לא ייפגם. במידה ומדובר ביין לאחסון קצר, ואין בבית מקרר יין, מומלץ לאחסן בקבוקי יין בארונות הקרירים והנמוכים ביותר, ללא נגישות לחום ואור.

 

מה ההבדל בין מקרר יין ביתי למקרר רגיל?

במידה ואתם אניני טעם וצרכני יין קבועים, מומלץ לרכוש מקרר יין. אנשים רבים תוהים לגבי ההבדל בין מקררי יין לבין המקרר הרגיל. מקרר יין מהווה מתקן המשמר את היין לאורך זמן באמצעות הבטחת טמפרטורה, תאורה אופטימאלית, ריכוזי הלחות מתאימים לסוג היין תנוחת הבקבוק. מידות החום האופטימאליות לאחסון יין הן בטווח בין 12 ל18 מעלות ליין אדום, ואילו ליין לבן מידות החום נעות בין 8 ל12 מעלות. אחסון יין לבן במקרר ביתי רגיל, שמידות החום הממוצעות בו נעות סביב 4 מעלות , או לחלופין אחסון יין אדום בארון בחדר בו מידות החום נעות סביב 23-25 מעלות, יגרמו לליין להחמיץ או לשנות את איכותו.


המדדים לבחירת מקרר יין
בעת  החיפוש אחר מקרר יין, מבין המגוון העצום, המטרה המרכזית היא שימור יין לאורך זמן במקררי יינות. לכן מעבר לעובדה שמקררי יין מהווים פריט עיצובי התורם באופן קלאסי לעיצוב מראה הבית או המשרד, יש להתמקד בבחירת מקרר יין אשר יתאים פונקציונאלית לסוג היין אותו אתם צורכים. לכן, ישנם כמה גורמים אותם ראוי לקחת בחשבון כמו הקיבולת של מקרר היינות בהתאם להרגלי הצריכה שלכם וטכנולוגיית קירור, כשההמלצה שלנו היא קירור תרמו-אלקטרי בשל היעדר רעידות וחסכון בחשמל, ובדיקת בקרת הטמפרטורה במידה ואתם נוהגים לצרוך הן יינות לבנים והן יינות אדומים וזאת על מנת לאפשר פיזור הטמפרטורה לאזורי קרים יותר או פחות בהתאם לבחירתכם.Wine Bar  היא חברה יבואנית ומשווקת של מקררי יינות ואביזרי יין ומותגים מובילים של אביזרי יין אירופאים הן לפרטיים והן למגזר העסקי. לכל שאלה בנושא או במידה והנכם מעוניינים בהזמנה, אנא השאירו כאן את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב