אני מזמינה אותך לחשוב על סרט שראית ואהבת ולאחר מכן צפית בו פעם אחר פעם ,או אולי על ספר מרתק שקראת והמלצת עליו לחבר.
הספר או הסרט תפסו את תשומת ליבך על ידי כך שהם סיפרו לך סיפור. הסיפור הוא זה שתופס את תשומת ליבנו והוא מה שאנו נזכור. לסיפורים יש את הכח להניע אותנו ,לגרום לנו לנקוט בפעולה ואפילו לזכור יותר טוב.אם נחשוב לרגע, כולנו מספרים סיפורים ,כמעט בכל יום. אנו מספרים סיפורים לחברים שלנו, לקולגות שלנו, לילדים וכו'..
אנו מספרים את הסיפור של איך הכרנו,איך היה היום שלנו בעבודה,איך הקמנו את העסק שלנו וכדומה.הסיפור הוא מה שעושה את ההבדל,הוא מסייע לארגן את הידע ,הפרטים והעובדות והופך אותם למעניינים.
מכיוון שסיפורים הם דבר כל כך טבעי ומוכר לכולנו, מומלץ להשתמש בסיפורים שלנו במהלך פגישה או פרזנטציה מול קהל, על מנת להעביר את המסר שלנו בצורה אפקטיבית ומעניינת הרבה יותר ועל מנת לסייע לצד השני לקלוט ולזכור יותר בקלות את מה שאמרנו.
בכדי לעשות זאת נשתמש באנלוגיות, אלו יסייעו לנו להעביר מסר אפקטיבי.
מהי אנגלוגיה? אנלוגיה היא הקבלה או השוואה בין משהו אחד לאחר ואנו נשתמש בה על מנת למצוא את הנושא המקביל ולאחר מכן את הסיפור המתאים.
הנה שאלת מפתח שתעזור לך למצוא את הסיפור הנכון בזמן הנכון:
אם היית צריך להשוות את המסר שלך למשהו שחווית בחיים, למה זה היה דומה?
הנה כמה דוגמאות מהירות:
הקמת עסק:
היא כמו להביא ילד לעולם. השלב הראשון הוא השלב בו אנו חושבים או מתכננים ואז בדומה להריון יש תקופה של מספר חודשים שבהם העסק מתהווה, לאחר מכן מגיעה הלידה שמקבילה לעלייה של העסק לאוויר או לשלב בו אנו מתחילים לראות את הפירות של עבודתנו בצורת לקוחות והכנסות.
הכנה של פרזנטציה:
היא כמו להעלות מופע או סרט.בפרזנטציה, צריכה להיות פתיחה מעוררת סקרנות שהיא כמו הפרומו של הסרט ,עלילה מעניינת וסיום מוחץ שיגרום לקהל לזכור את הפרזנטציה בדיוק כמו שקורה בסרט .
קריירה:
היא כמו מסע או טיול .אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע ויש לך את המפה הנכונה תגיע ליעד. אם לא לקחת מפה ואתה מטייל לאורך שבילי הקריירה, סביר שההגעה למטרה שלך תתעכב או לא תתממש.
שימוש בסיפורים על מנת לתאר ולהעביר מסר ,היא אחת הטכניקות הכי אפקטיביות להעברת מסרים. אם אתה מכיר את הקהל ואז מסביר משהו שמתחיל ב"מכירים את זה ש..."ואז מדבר על משהו שהם מכירים, תמיד תוכל ליצור קשר טוב יותר איתם,להיות יותר משפיע ואף להחרט בזכרונם הרבה יותר מאשר אם תספק המון פרטים ועובדות יבשות.
לאחר שמצאת את ההקבלה לנושא שלך, תוכל בקלות להזכר בסיפור מעניין כמו הסיפור על הלידה של בתך או בנך הראשונים, הטיול שעשית אחרי הצבא, ירח הדבש שלך ,חופשה שלקחת או כל סיפור אחר שתוכל לחשוב עליו בהקשר לנושא.כמובן שאם לא מצאת סיפור אישי תוכל להשתמש בסיפור של אחרים או סיפור ששמעת, כך שתמיד תוכל למצוא סיפור טוב לספר.
כילדים כל כך אהבנו שמספרים לנו סיפורים, אם יש לך ילדים אתה וודאי יודע זאת. אז למה להפסיק משהו טוב? האמת היא שאנו עדיין אוהבים שמספרים לנו סיפורים ,כך גם אחרים.
השתמש בידע זה לטובתך.
מעוניין לקבל טיפים נוספים? לחץ כאן.
מיטל קימחי- מנכ"לית SpeakOut קבלו מדריך מיוחד במתנה:להעביר את המסר שלךהלאה כיצד לקדם את הקריירה,למשוך לקוחות ולהגדיל הכנסות.