דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלות ירוקה 

מאת    [ 04/12/2012 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2498 פעמים ]

אדריכלות ירוקה היא גישה אדריכלית כוללת לתכנון, לבנייה ולתפעול של הבתים, המיושמת על ידי האדריכל משלב התכנון המוקדם ועד למגורים. מטרת הבנייה הירוקה היא ליצור סביבת מגורים בריאה, נוחה וחסכונית תוך כדי צמצום הפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים ופגיעה באיכות הסביבה. מדובר בשורה של אספקטים אדריכליים שונים שביחד עונים להגדרה של בנייה ירוקה. הגישה האדריכלית הזו מביאה תועלת רבה הן לדיירים המשתמשים בבתים והן לקבלנים הבונים אותם ע"י הקטנת הצריכה של משאבים ושיפור תנאי המגורים בבתים. דוגמה טובה לכך היא שימוש האדריכל באור השמש. מי שפונה לאדריכל בשלבי התכנון יוכל להנות מתוכניות בנייה שמתחשבות בזויות זריחת השמש במהלך היום ומבטיחות שימוש מיטבי באור טבעי לצורך חיסכון בחשמל לצורך תאורה או חימום.אחד המיתוסים העיקריים הקשור בבנייה הירוקה הוא שהיא נעשית ממניעים אידיאולוגיים ורק ע"י "משוגעים" לדבר, אך לא כך הוא, אין מדובר רק בשימוש בחומרי בנייה ממוחזרים או ידידותיים לסביבה...  בנוסף לתרומה הכללית לאיכות הסביבה ולמניעת בזבוז משאבים מתכלים, הבנייה הירוקה מעניקה יתרונות רבים לבעלי הבית  ולדייריו: הוצאות תפעול נמוכות, איכות ונוחות גבוהה של סביבת הבית החיצונית והפנימית, ו"מכירות" גבוהה של הבית.הבנייה הירוקה מחייבת שיתוף פעולה בין כל הגורמים העוסקים בתכנון הבית, דהיינו האדריכל, היזמים וכל צוות המתכננים, החל משלב התכנון הראשוני והעמדה של הבית, והמודעות שלהם לנושא. חלק חשוב בתכנון האדריכלי הוא התייחסות לעלות הבית לכל מחזור חייו ( Life Cycle Cost ) כשיקול הכלכלי העיקרי ולא לעלות ההשקעה בבנייה עצמה.

מטרה זו מושגת על ידי האדריכל המשלב את שלושת אבני היסוד של הבנייה הירוקה: שימוש במשאבים טבעיים, הקטנת הפגיעה בסביבה למינימום הכרחי  והגדלת היעילות האנרגטית של הבית.

אדריכלות ירוקה של מבני ציבור- מבחינת האדריכל, בניית מתנסים ומועדונים חייבת להיעשות תוך שקלול נתונים כמו יחס דמוגרפי, קרבה לאזורי מגורים, נתיבי תחבורה ועוד. האדריכל יכול להבטיח ניצול מלא של הניסיון והידע הקיימים בקרב האדריכלים והמתכננים על מנת לעמוד בתקנים מחמירים של בטיחות, הג"א וכיבוי אש. גם אם האדריכל יעבוד לפי דרישות ספציפיות של הלקוח, עדיין מתאפשר לאדריכל לתכנן בניה החוסכת לא פחות מרבע עלויות האנרגיה במבנה. בבנייתם של מועדונים קהילתיים מדובר לא רק על תרומה למאבק הסביבתי, אלא גם על חיסכון משמעותי בעלות הוצאות האחזקה. התכנון האדריכלי של הבנייה הירוקה בא לידי ביטוי באספקטים ברורים: בידוד מוגבר המאפשר שמירה על חום וקור, ניצול אקולוגי של תנאי השטח, הסביבה והחלקה בהם מוקם המבנה, תכנון אדריכלי ספציפי של פתחים לצרכי אוורור ואלמנטים נוספים המקצרים את זמן הבנייה ומבטיחים עמידות לשנים רבות תוך הנאת הדיירים ממבנה המספק בידוד, אוורור תאורה טבעיים ככל האפשר, דבר שהוכח כמועיל לבריאות האדם ותפקודו.




 

 

Bella-
כותבת תכנים לאתרי אינטרנט בעברית ובאנגלית. כותבת תיאורי מוצר לאפליקציות באפפסטור, כותבת לעסקים- ברושורים, פרופילי חברה, מסמכי מוצר- כתיבה שיווקית מתרגמת עברית-אנגלית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב