דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה? כמה? תמא! 

מאת    [ 04/12/2012 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 1493 פעמים ]

כולם מדברים על זה, כל בניין בן 3-5 קומות במרכז המורחב של המדינה הופך להיות פוטנציאל עסקי, ליזמים, לדיירים וכמובן למדינה. אז איך עושים את זה? מה צריכים לבדוק ולמה זה כדאי ?אוכלים את העוגה והיא נשארת שלמה ! מכירים את המשפט הנ"ל?! מסתבר שהוא לעתים יכול לעבוד... דיירי המבנה מקבלים דירה מרווחת יותר הכוללת ממ”ד (המקבל חשיבות עליונה במצבנו הנוכחי ,לצערנו) משופצת, תוספת של מעלית לבניין, מרפסת ובמקרה של תמ"א 38/2- פינוי בינוי - מקבלים הדיירים בחזרה בית חדש לגמרי. תמ"א 38 היא תכנית ממשלתית לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה עם אינטרס כלכלי לא קטן וזה הרי לא סוד שהעיריות והמדינה מרוויחות כסף רב על כל מ"ר שנבנה בכל מקום בארץ. עקרי התוכנית הם: קבלת זכויות בניה נוספות מהמדינה בתמורה לחיזוק המבנה מפני רעידות אדמה בין אם בחיזוק ושיפוץ הקיים או הריסתו ובניתו מחדש, מכאן, הדיירים מקבלים חדר נוסף (ממ"ד), לעתים רבות מרפסת, חידוש המבנה ,תוספת של מעלית ולעתים גם חניות חדשות.

ועד הבית צריך צריך לדאוג לקבל את העסקה הטובה ביותר מהיזם, הוא הרי מרוויח כסף בעבור העסקה וזכותם של הדיירים לקבל את התמורה המלאה, יש לבקש הצעות ממספר יזמים, לראות את אופן עבודתם ומקצועיותם טרם החתמת הדיירים, בקשו לראות אסמכתאות ולראות עבודות נוספות בעברו של היזם, חשוב לבחור בחברה בעלת גב כלכלי על מנת למנוע סיבוכים בתהליך הבניה. עם זאת חשוב להבין גם את מגבלותיו של היזם, בעיקר עקב חוקי התכנון והבניה, לא הכל אפשר לעשות ויש להבין ולהכיר את החוקים, אין ספק שחברה יצירתית יכולה לגשר על כל פער, נסו גם לחוש את הנשמות הפועלות ולראות כי אתם חותמים מול אנשים ישרים והגונים. אל תתפשרו על עיצוב המבנה ! שאפו לטוב ביותר מבחינה חיצונית ופנימית! דרשו לראות תכניות מפורטות העונות על כל הדרישות והחוקים, הדמיות מתאימות ומשכנעות וחוזה המביע את רצון הדיירים. מבחינה כלכלית עולה ערכן של הדירות באופן משמעותי ורכישת דירה טרם ביצוע תמ"א 38 במבנה מסוים עשויה להיות עסקה משתלמת ביותר.לאחר שדיירי הבניין הביעו נכונותם לביצוע הפרויקט ובחירת החברה הנכונה בעיניהם מומלץ לזרום עם התהליך ולא להיתקע! משיכות זמן מיותרות עלולות להפיל את הפרויקט כולו ! תהליך הבניה פשוט באופן כללי ויש לסיימו בזמן הקצר ביותר הניתן.

המדינה באופן כללי מכבד ואוהבת את התכנית לחיזוק מבנים ומוסיפה לתקנה מעט לעט, מטרת התיקונים היא להקל על היזמים ולאפשר להם לבצע כמה שיותר פרויקטים, המדינה הבינה את הפוטנציאל העצום וניתן לראות יותר ויותר פרויקטים המגיעים לידי ביצוע, בנוסף, בערים כמו תל אביב בהן אופציית ההתפתחות היחידה היא לגובהה כיוון שאין ברשותה שטחים חדשים, תמ"א 38 עונה בצורה מסוימת גם על מצוקת הדיור, היא מציעה דירות זולות יותר ביחס למחירי השוק, הדירות הנמכרות הן דירות חדשות בבניין משופץ וכמובן שנוספות יחידות דיור רבות בערים השונות מבלי להקצות שטחים חדשים. לסיכום ניתן להגיד כי תמ"א 38 היא אחת העסקאות היחידות בהן כל הצדדים יוצאים מנצחים ועשויה בעתיד לספק מענה דיור אמתי.

 

 

אדיב כהן - אדריכלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב