דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע נשים עושות שימוש בקיטורים בלתי פוסקים ומה עומד מאחוריהם? 

מאת    [ 04/12/2012 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2954 פעמים ]

מניעת חיי שלווה והצקה יומיומית לגבר

 

קיטורים - האופיינים בדרך כלל לנשים - אינם רק סוג של "הוצאת קיטור" ו"שחרור לחצים" של האישה. הם הרבה יותר מכך - הם הצקה יומיומית לגברים שמטרתם מניעת חיי שלווה מהם.

 

חשוב להבין, שחלק מהנשים עושות שימוש מכוון, מתוכנן ומתוחכם בקיטורים, בתלונות שווא, בהצקות וביצירת אווירה שלילית בבית כאמצעי לדיכוי הגבר, תחרות בו, מניעת השלווה והאושר שלו ופגיעה בבטן הרכה שלו: בריאותו הנפשית. 

 

 

 

מהי המטרה? לפגוע בבטן הרכה

 

המטרה העיקרית בהצקות ובקיטורים אינה "לנצח את הגבר". המטרה היא לפגוע בבטן הרכה של הגבר, באיכות חייו ובשלוותו הבסיסית ולהוציא אותו מאיזון.

 

גישה זו אכן אפקטיבית ביותר, ומרבית הגברים נטרפים בשל ההצקות הללו, הדומות במהותן לפיגועים ולהתקפות טילים על אוכלוסיה אזרחית. מצד אחד, קשה מאוד להפסיק את ההצקות הללו בצורה "הומנית". מצד שני, קשה מאוד לחיות בשלווה ובשקט עם ההצקות הללו.

 

 

 

מנטאליות של תסכול וחוסר אונים המטילה את האחריות על הגבר

 

ביסוד ההתנהגות הזאת עומדת ההנחה שהאחריות לתסכולים של האישה ולחוסר האונים שלה חלה על כתפיו של הגבר. לא מדובר בעמדה רציונלית אלא בגישה רגשית קיצונית הרואה בגבר "אשם" ואחראי בצרות של האישה.

 

נשים רבות מתוסכלות מהחיים שלהן. קשה להן להתמודד, הן נתקלות במגבלות של היכולות שלהן, הן עצבניות ומיואשות מעצמן - ואת מצבור התסכול הזה הן מעדיפות לשחרר על הגבר שלהן, כי האלטרנטיבה היא קשה ביותר: להשתנות, להשתפר, להיות אופטימיות ומצליחניות. גישה זו דורשת כל כך הרבה מאמץ, התקדמות, השקעה ואקטיביות, שהיא נדחקת הצידה כאפשרות בלתי סבירה ובמקומה תופסת את הבמה הגישה התבוסתנית והמאשימה - שיטת הקיטורים וההצקות לגבר.

   

 

 

רגש פונדמנטליסטי מסוכן ומרושע

 

פעמים רבות, שיטת הקיטורים, ההשמצות וההצקות הופכת לשיטה זדונית ומכוונת. היא הופכת להרגל - להוציא הכל על הגבר, מבלי לחשוב לרגע, מבלי לעצור, מבלי לבחון את האחריות האישית ומבלי לשנות משהו בהתנהלות הכושלת של האישה ובכושר ההתמודדות הלקוי שלה.

 

נשים רבות מודות שקל להן יותר לטמטם את הגבר שלהן ולהוציא עליו את כל "הרעל" הפנימי שהן צוברות מאשר להשתנות, להשתפר, להיות חיוביות, אוהבות, מפותחות וטובות יותר. במובן הזה, גברים רבים סופגים תסכול של נשים על לא עוול בכפם, ונאלצים להתמודד עם מציאות לא פשוטה ברמה היומיומית.

 

 

וטיפ לסיום: זה קל מאוד למצוא גבר קורבן או שעיר לעזאזל ולהאשים אותו בכל חוליי העולם. אבל, לא רק שזה לא פותר את הבעיה האישית של האישה אלא שזה רק מחריף אותה ומוביל לא פעם להרס מוחלט של הזוגיות.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב