יינות בוטיק ישראלים היצע וביקוש
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

יינות בוטיק ישראלים היצע וביקוש 

מאת    [ 03/12/2012 ]
מילים במאמר: 349   [ נצפה 1077 פעמים ]

 
 

התקופה הנוכחית, דהיינו העשורים הראשונים של האלף השלישי, מסמלים יותר מכל, בתחום הקולינריה והמשקאות, את תחיית תעשיית

היין של ארץ ישראל. התרבות הארץ ישראלית ששורשייה בתקופת המקרא משופעת באיזכורים ודוגמאות לקדמוניות היין ולתפקידו החשוב

בהתהוותנו כחברה המנהלת אורח חיים חברתי-תרבותי. החל מהירוגליפים שנמצאו במספוטמיה המתארים את אופן הפקת היין, דרך

המקרא שמתאר את נטיעת הכרם הראשון ע"י נוח וכלה בערב רב של טקסי דת .

משנות השמונים המאוחרות עם ייסודו של יקב רמת הגולן החלה מגמה של ייצור יינות איכות. מגמה זו התבססה והתעצמה בשנות ה- 90

עם הקמתם של ייקבי בוטיק כגון יקב "עמק האלה" יקב "בזלת הגולן" יקב "קסטל" שהיו בבחינת סוד דבר וכיום הם עומדים בראש המחנה

של ייצרני יינות איכות ארץ-ישראליים.

עם פריחתה של תעשיית היינות והיקבים בפרט החלה בד בבד התעניינות הולכת וגוברת ביינות האיכות הארץ-ישראליים

והמודעות לכך שניתן לשתות יינות ישראליים איכותיים הולכת וקונה שליטה בקרב קהל הצרכנים בארץ ובעולם.

ואולם קיים דיסוננס או כשל שוק שמונע מתעשיית יינות האיכות הארץ-ישראליים לשגשג (לעומת תעשיית היין  במעצמות היין  כגון

איטליה, צרפת, ספרד ) ולהגיע לאיזון בין המחיר של בקבוק יין לאיכותו.

רוצה לומר שחרף המודעות הצרכנית ותרבות היין המתפתחות בישראל, קיימת מגבלה כמותית בלתי נמנעת של צרכני יין וצרכני יין

פוטנציאלים שכן אוכלסיית מדינת ישראל מונה לא יותר מכמה מליונים ספורים של נפשות, קרי השוק קטן מאוד ביחס למעצמות היין

ומאידך קיימת יזמות בלתי נלאת בתחום יקבי היין שמונעת לאו-דווקא משיקולים רציונאליים או כלכליים אלא מאהבה ותשוקה ליין.

ומכיוון שכך, תמחור היין לעולם יהיה יקר , שכן היקב צריך לקיים עצמו ולכל הפחות לכסות על העלויות. וכך יוצא ש הביקוש ליין יקר,

מטבע הדברים, יהיה נמוך ומכאן צריכה מועטה ושתצור ררסייה בענף תעשיית יינות האיכות בישראל.

יכול להיות שהדיסוננס המתואר לעיל הינו פועל יוצא של תעשיית יינות איכות הנמצאת עדיין בחיתולייה, ועם התמדה, אהבה וניהול

כלכלי נכון ובעיקר מציאות מקרו כלכלית טובה יותר, הכשל יפתר מאליו ויינות איכות יהיו נגישים לאוכלוסייה גדולה יותר,

דבר שיניע ביתר שאת את המנוע של תעשיית יינות האיכות בארץ.

ימים יגידו. מטרתי בכתיבת שורות אלה היתה לחשוף את מודעות הקורא  לתעשיית יינות האיכות של ארצנו ובצורך הקיומי הבסיסי

 לצריכת תנובתה ע"י יותר ויותר קהל מקומי. לחיים !!!

 

 

 

ליאור לוי


"בציר טוב" בוטיק יינות


www.wine2door.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב