דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשלום חשבונות שוטפים בדרכים שונות - מה עדיף? 

מאת    [ 02/12/2012 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2197 פעמים ]

כל משק בית בישראל מקבל מידי חודש או חודשיים חשבונות לתשלום, עבור ארנונה, מים, חשמל, ספקי תקשורת וטלוויזיה ועוד. את התשלום ניתן לבצע בכמה דרכים שונות, כשהטכנולוגיה של השנים האחרונות מאפשרת לנו לעשות זאת בקלות רבה מתמיד.

הוראת קבע בבנק

הדרך הקלאסית והותיקה לתשלום חשבונות שוטפים ללא מאמץ, היא באמצעות הוראת קבע בבנק. הוראה קבע היא פקודה שניתנת לבנק ומאפשרת תשלום אוטומטי של החשבון מיד כשהוא יוצא, ישירות מחשבון הבנק אל ספק השירות. בשיטה הזאת, אנחנו לא צריכים לעשות כלום, אבל כדאי מאוד לעקוב ולבדוק שהכל מתבצע כמו שצריך ושאין אי- הבנות ביניכם לבין הבנק שיגרור קנסות לאחד מספקי השירותים. חסרון אחד של הוראת הקבע הוא שאם מתקבל חשבון מנופח ושגוי – הוא מחוייב מידית ואנחנו עשויים לפספס את ההזדמנות לערער עליו ולבצע בירור לפני החיוב.

תשלום בטלפון

לכל ספקי השירותים יש היום מוקד תשלום טלפוני, באמצעות מוקדנים או מענה ממוחשב. התהליך אורך כמה דקות ובסופו התשלום מבוצע מידית. החסרון הקטן בשיטה זו הוא התהליך המעט מעיק של הקשת כל הפרטים שלכם ושל כרטיס האשראי, בכל פעם מחדש.

תשלום דרך סניפי הדואר

ניתן גם לבצע תשלום חשבונות בסניף הדואר. ניגשים לאחד מסניפי הדואר עם הודעת התשלום של כל אחת מהחברות והמוסדות ואז אפשר לבצע את התשלום במקום באמצעות כרטיס אשראי או במזומן. מי שעדיין לא מרגיש נוח עם מסירת פרטי אשראי בטלפון ומי שלא מיודד עם מחשבים ואינטרנט, יכול להעדיף את האופציה הזו והיא מתאימה גם לעצמאיים, שיש להם הרבה כסף מזומן שהם מעדיפים לא להפקיד בבנק. החסרון של שיטת התשלום הזו היא כמובן בתורים הארוכים שאתם עשויים לפגוש בדואר או בבנק, לכן, חשוב להגיע בשעות הפעילות הפחות עמוסות. מי שעובד בשעות היום יתקשה למצוא לזה זמן וטוב יעשה אם יבחר בדרך תשלום אחרת.

תשלומים באמצעות האינטרנט

בשנים האחרונות פיתחו רוב נותני השירותים – העיריות, חברת החשמל וכדומה, מערכות ממוחשבות לתשלום באמצעות האינטרנט. התשלום דורש הרשמה ראשונית, שבה מוכנסים למערכת כל הפרטים שלכם ולאחר מכן התשלום הוא מהיר במיוחד, לא דורש המתנה ויכול להתבצע בכל שעות היממה. אין ספק שעבור מי שמרגיש בנוח בסביבה ממוחשבת זהו פתרון מהיר ונוח ביותר. במקביל, יש גם אתרים שמרכזים את כל נותני השירותים ומאפשרים חיוב לכולם מאתר אחד.

תשלום באמצעות שליח

אופציה נוספת, מוכרת פחות, היא לתשלום באמצעות שליח – שמקבל את החשבונות וכסף ומחזיר אותם משולמים וחתומים. זוהי אפשרות שמתאימה למי שבאמת לא רוצה לטרוח או מתקשה מסיבות שונות בתשלום בדרכים האחרות, אך כמובן שמעורב פה גם שכר טרחה לשליח.

הבחירה בדרך תשלום החשבונות שלנו תלויה בזמן העומד לרשותינו, בנוחות השימוש באמצעים המתקדמים ובמידת הבקרה שחשוב לנו שתהיה על התשלומים. יש היום הרבה דרכים לעשות זאת וכל אחד בוחר על פי צרכיו והרגליו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב