דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסק למעצבים בלבד - מה מיוחד כל כך בניהול עסק של מעצבים אומנים ויוצרים ? 

מאת    [ 01/12/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 1397 פעמים ]

"אני רק רציתי לעצב וליצור"
למה צריך שיווק, מיתוג, מיקור חוץ, תמחיר, רווח והפסד.- למה בכלל צריך את זה ? 

שאלות כאלו ודומות - שואלים רבים ממעצבי מוצר, אמנים ויוצרים אשר מנהלים עסק- אלו שכל כוונתם מלכתחילה הייתה לעצב וליצור ועל הדרך אם אפשר גם להרוויח.

נטיית ליבם הטבעית של אלו עוסקת ביצירה עצמה.רובם (שימו לב- לא כולם!) אינם מבינים במיקוד קולקציה, בתהליכי ייצור יעילים, ניתוחי עלות תועלת, תכנית שיווקית, תכנית מכירות, מיתוג, ניהול מו"מ, אסטרטגיה עסקית ועוד כאלו מושגים אשר בלעדיהם קשה יהיה לנהל עסק צומח ורווחי לאורך זמן.
אז היכן נתקע "הגלגל" - למה כל כך קשה למעצבים, אמנים ומעצבי מוצר למכור וגם להרוויח ?

עסק מסוג זה הינו עסק מורכב הכרוך בניהול תהליך רב ממדי אשר מתנהל בשלבים ודורש מיומנויות רבות, ידע וניסיון רחב בתחומים מגוונים.היוצר הוא רק בן אדם אחד.ולא לשכוח הוא הרי רק רצה ליצור ובזה הוא הכי טוב שיש.היוצר צריך שיהיה פעלולן רב זרועות מיומן בקפיצות מרשימות ובעל קפיצי שרירים גמישים במיוחד,שאם לא כן הוא קצת בבעיה! (וקצת זה כדי להיות מנומסת)

אז איך בכל זאת עושים את זה ?
שיטת ה- DESIGN 3 לניהול עסק למעצבים כוללת את שלושת מרכיבי המודל אשר מאפשרת ניהול חכם לאורך תהליך היצירה הייצור והמכירה, ניהול אשר ממקד את היוצר בתהליך ממוקד שוק וממוקד רווח מלכתחילה.

אז הנה הקריאה לכל המעצבים, מעצבי המוצר, היוצרים והאומנים ברחבי העולם.

DESIGN TO MARKET 
DESING TO COST 
DESIGN TO PROFIT 
וכל אלו מראש !עוד לפני שיצאתם לדרך בתהליך גיבוש הקולקציה.

שיטה זו מבטיחה עיצוב קולקציה ממוקדת שוק וצורך של לקוחות- Design to market – ובכך מבטיחה מכירות.ייצור ממוקד לפי עלות המתאימה למחירי השוק Design to cost – ובכך מבטיחה מכירות. והכי חשוב מאפשרת רווח בסוף התהליך- Design to profit – (כסף כזה שאתו אפשר ללכת לבנק).

הרעיון העומד בבסיסו של ניהול העסק לפי המודל קורא למעצב המוצר לנהל תהליך "חושב" ולא רק "מעצב" כבר מתחילת תהליך העיצוב. לחשוב מראש מוצר תואם לקוח, מוצר תואם עלות ולבסוף גם מוצר תואם רווח.

ניהול "חושב מראש" מאפשר רווחיות ...והתוצאות מובטחות!

הנה כמה הכנות ושאלות שכדאי לשאול מראש טרם עיצוב המוצר:
שלב א' – מימד השיווק – Design to Market


    •  הגדרת קהל היעד ובחינת מאפייניו לפי פילוח. 
    •  מיהם המתחרים שלי ומה מאפייןמבדל אותם בשוק המטרה?
    •  איפה נכנסת הקולקציה שלי המוצר שלי מבחינת המיצוב והבידול שלו בשוק המטרה?
    •  הגדרת המותג – הגדרת המוצר שלי 

שלב ב' – מימד התמחיר – Design to Cost


    •  בניית מודל תמחיר מתאים- כולל פירוט חומרי גלם, עלויות תפעל, ועלויות שיווק- שימו לב עלויות זה לא רק חישוב חומרי גלם!
    •  בחינת מודל הרווח לפי מחיר מכירה- קביעת מחיר מכירה לצרכן הסופי ומשם אחורה לסיטונאי ואז יש לבחון האם העלות ריאלית- שימו לב המוצר עצמו מדבר! הוא יאמר לכם בכמה הוא יכול להימכר- שאלו אותו !
    •  איתור היצרן המתאים- למחיר המטרה, לאיכות וללוח הזמנים שנקבע. (יש להתייחס מראש לפרמטר העונתיות)

שלב ג' – מימד הרווח – Design to Profit


    •  תכנון הרווח – ניהול תקציב ובקרה מראש- כמה אני צופה שיימכר - לנהל תקציב עם מודל רגישות לכמויות- מומלץ לקחת מרווחי בטחון...
    •  התאמת מודל הפצה מתאים לרווח שנקבע- (סוכנים במודל מלא/חלקי, ירידים, חנויות/רשתות, אינטרנט וכד'.)

שיטת שלושת השלבים למעצבים מבטיחה מיקוד בתהליך עבודה נכון ומאפשרת בסיס איתן למימוש הפוטנציאל העסקי לאורך זמן!

סיגלית פילץ ששון
''הישגים'' ייעוץ עסקי
מומחיות בתחום- ייעוץ עסקי למעצביםייעוץ שיווקי מיתוג עסקישיווק באינטרנטיעוץ פיננסי
/>sigalit@hessegim.co.il
נייד 054-5588169
http://www.hessegim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב