דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקוף שזה איכותי: פרספקס ומוצריו 

מאת    [ 01/12/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1805 פעמים ]

פרספקס. ייתכן מאד כי נתקלת בו בתערוכה האחרונה שהיית בה. לא מן הנמנע גם שהוא פיאר חלון ראווה ברחוב בו אתה גר, או הרכיב את המבחנה במעבדה שאתה עובד בה. ובכל המקרים האלה (ורבים אחרים), חשבת שזו זכוכית רגילה. אין טעות גדולה מזו: פרספקס, אחד החומרים המבוקשים כיום בתעשייה, נחשב לסוג מיוחד מאד של זכוכית אקרילית. אנחנו ננסה לעזור לך להבין בדיוק את מהותו.

זכוכית, או פלסטיק?

מבלי להיכנס יתר על המידה לעולם הזכוכיות, הרי שפרספקס הוא אחד השמות המסחריים של הזכוכית האקרילית. ומבלי להיכנס יותר מדי למדע החומרים, זכוכית אקרילית היא סוג משופר ואיכותי הרבה יותר של זכוכית. הפרספקס, אם כך, לוקח את כל אלה צעד אחד קדימה, שעה שהוא מאופיין בהתנהגות המזכירה דווקא פלסטיק, וזאת לצד מראה של זכוכית איכותית ביותר. ומכאן, רשת השימושים הרחבה מאד שלו.

אז.. מה עושים כיום עם פרספקס?

ניתן למצוא כיום פרספקס באינספור מקומות, שעה שלרוב הוא יגיע בצורתו השקופה והלבנה. אחד השימושים העיקריים שלו, אם לא המרכזי שבהם, נעשה בתערוכות ובתצוגות שונות. בהן, הוא "מככב" כחומר ממנו מוקמים סטנדים, מעמדים לתצוגה, שלטי פנים, מתקנים לכרטיסי ביקור, מעמדי תפריטים וכן הלאה. באותה מידה, נפוץ הפרספקס גם בחנויות וברשתות שיווק, לעיתים בצורה של חלון ראווה. וכן, גם בתים רבים אימצו את הפרספקס לחלונותיהם.

המדע והטכנולוגיה רותמים גם הם לשירותיהם את הפרספקס. אפשר ליצור ממנו מבחנות, מיקרוסקופים ושלל כלים מתקדמים. מקום אחר בו נפוץ הפרספקס הוא דווקא בשמיים- זהו החומר העיקרי שמשמש לבניית חופות הטייסים במטוסים רבים כיום, בעיקר עקב העמידות הרבה שלו.

וזוהי בדיוק הנקודה בה אנחנו מתחילים לדבר על מעלותיה של הזכוכית האקרילית המופלאה הזו.

יתרונות הפרספקס

אז למה הפרספקס מצליח כל כך כיום? כדי לענות על השאלה, מספיק להסתכל על התכונות שלו. ראשית, כאמור, ניתן לציין את העמידות. זהו אחד החומרים הקשיחים ביותר שעומדים לרשות האדם כיום, וקשה מאד לשבור אותו. להבדיל אלפי הבדלות, הפרספקס גם שוקל הרבה פחות מאשר זכוכית "רגילה", כך שפשוט מאד להעביר אותו ממקום למקום.

הפרספקס מאופיין גם בגמישות רבה. ניתן לעצב אותו על פי הצרכים האישיים של המעוניינים בו, למשל מבחינת העובי או הצורה - עקב כך, ברור גם התפקיד שלו בעולם האומנות המודרנית. אם זה לא מספיק, הרי שעל הפרספקס אפשר גם להדפיס, דבר שנפוץ במיוחד בעולם של קידום המכירות.

אל נקודה חשובה נוספת של הפרספקס רמזנו כבר. הזכרנו שפרספקס משמש חומר בסיסי לחלונות. הדבר נובע, במידה רבה, מתכונה חשובה אחרת שלו, והיא הבידוד התרמי ואקוסטי שלו.

ברק פלסט - מוצרי פרספקס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב