דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאילנד- על קורסים פופולריים בארץ החיוכים 

מאת    [ 01/12/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2173 פעמים ]

צלילה ושנירקול בתאילנד
כל חופי תאילנד הם מקומות מאוד פופולאריים לצלילה ולשנירקול. מרכז הצלילה הוא פאטאיה, והוא ממוקם במיקום מאוד נוח, במרחק של שעתיים נסיעה מבנגקוק. זהו מרכז צוללנים הומה, ומלא במועדוני צלילה, גסטהאוסים ובתי קפה ומסעדות. באזור פאטאיה תוכלו למצוא שוניות אלמוגים ובעלי חיים ימיים ססגוניים. גם פוקט מהווה מרכז צוללנים גדול. במועדוני הצלילה תוכלו לקחת חבילות שיט לאיים קטנים סמוכים ומהם לצאת לצלילות באתרי צלילה יפים, כמו אאט פאנג-נגה, איי סימילאן, וסורין.

קופיפי וקו טאו- מוקדי הקורסים הפופולאריים ביותר בתאילנד
מרבית המטיילים הישראלים בוחרים בקו טאו (בעיקר) וגם בקופיפי כיעדים מושלמים בהם ניתן לקחת קורס צלילה. ביעדים אלו אף מדריכים ישראלים ותוכלו ללמוד בעברית! מקומות נוספים לצלילה הם האי קוסמוי, קופנגן , בורמה באנקס, קאו לאק ואיים הסמוכים לטראנג וקראבי.

צלילה בשוניות האלמוגים אשר בים אנדמן נחשבות מומלצות במיוחד, בייחוד בגלל המגוון של בעלי החיים הימיים וסוגי האלמוגים הרבים אשר במקום. הציוד אשר תקבלו במועדוני הצלילה השונים אינו תמיד מהטוב ביותר, וכמובן שככל שהציוד איכותי יותר המחיר, לרוב, יקר יותר. בדקו היטב את הציוד לפני שאתם יוצאים לצלילה בכל מועדון צלילה בדרום תאילנד.

קורסים בתאילנד
מעבר לקורס הצלילה, בתאילנד תוכלו ליהנות ממגוון קורסים שונים ומשונים שתוכלו לקחת במשך יום או יותר. הקורסים הפופולאריים ביותר בקרב מטיילים הוא קורס המסאג' התאילנדי, קורסי מדיטציה, בישול תאילנדי, ומואי תאי (אגרוף תאילנדי).

בחלק מהערים הגדולות ישנם מרכזים מיוחדים המלמדים כל אחד מהתחומים הללו, וכן בגסטהאוסים וסוכנויות תיירות רבות תוכלו למצוא הצעות לקורסים באורכים ומחירים שונים. ישנן מסעדות המציעות שהשף המקומי יעביר לכם קורס בישול. עשו מעט סקר שוק לפני שתחליטו היכן לעשות, כי המחירים עשויים להיות שונים ממקום למקום.

נהגי טוק טוק
ברחבי תאילנד הדרך הנוחה ביותר והזולה ביותר לנסוע הוא לרוב הטוק טוק המפורסם. הטוק טוק הוא בעצם כלי רכב קטן למדי, תלת גלגלי, הנוסע בצורה מעט מטורפת בין מכוניות, משאיות ואוטובוסים. מאחור יש מקום, עקרונית, לזוג, אך פעמים רבות נכנסים אליו כארבעה מערביים או כשישה תאילנדים + ארבעה תיקי ענק ושתי תרנגולות.

נהגי הטוק טוק, ישדלו אתכם לעלות עליו ולנסוע עמם בכל פינה אפשרית, ובמיוחד באזור רחוב הקאו סאן בבנגקוק, וליד אתרים המושכים אליהם תיירים רבים. יש בהחלט מקום להתמקחות עמם, וכן שימו לב לא לפול למלכודות תיירים מובהקות – נהג טוק טוק המציע מחיר מגוחך עבור הסעתכם לכל האתרים האטרקטיביים. הוא מציע זאת כדי שבדרך יעצור לכם בחנויות ובשווקים שונים, כמו תכשיטי זהב ואבני ג'ייד, ולא יסכים לנסוע עד שתרדו. במידה ולא תקנו דבר הוא ייעקם את פרצופו באי שביעות רצון ולעיתים אף יעדיף להשאירכם באותו שוק ולהמשיך בדרכו לצוד תיירים יותר בזבזנים. נהגי הטוק טוק מרוויחים עמלות מחנויות אלה, וגם אם יסכימו להמשיך להסיע אתכם, תהיה תחושה לא נעימה שעדיף להימנע ממנה. לכן, התעקשו שאתם מעוניינים לנסוע לאתר מסויים בלבד, והתמקחו על המחיר. אל תסכימו על מחיר לכל היום או ליותר מאתר אחד. בכל אתר תמצאו טוק טוק או מונית שיקחו אתכם לאתר הבא או חזרה להוסטל בו אתם שוהים.

פעמים רבות נהגי טוק טוק מתאגדים בחבורות, כך שאם תנסו להתמקח עם אחד, חבריו העומדים לידו ואף מטרים ממנו לא יסכימו לקחתכם במחיר נמוך יותר, ואף לא יסכימו לקחת אתכם באותו מחיר. זו מעין "גילדת טוק טוקאים" שכזו. אם אתם ממש לא מרוצים מהמחיר או מהנהג, המשיכו ללכת והתרחקו מהמקום בו מתקבצים הנהגים, ותפסו נהג טוק טוק אחר.

גיא אמיר, מדריך טיולים בחו"ל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב