דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסה - לרכוש מקצוע איכותי ומספק 

מאת    [ 30/11/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1677 פעמים ]

במקביל להתפתחותן של התעשיות עתירות הידע והטכנולוגיה, הפכו בשנים האחרונות לימודי ההנדסה למבוקשים ביותר, וגם לנדרשים בשוק ולמתוגמלים היטב בענפי התעשייה השונים בארץ ובעולם. בד בבד, מסלולי הלימוד עוברים שינויים תדירים על מנת להתאים לדרישות השוק המשתנות, כך שהמסלולים הנוכחיים בהנדסת בניין או בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים, שונים למדי בתכניהם ובמבנם לעומת תוכניות הלימודים שהיו קיימות לפני כעשור. יתר על כן, התמורות הטכנולוגיות הביאו להתפתחות ולהוספת ענפים הנדסה חדשים, כדוגמת הנדסה ביו-רפואית, הנדסה גרעינית והנדסת תעשייה וניהול.

האיכויות הנדרשות ממהנדס

תפקידו העיקרי של המהנדס הוא ליישם המצאות, מחקרים ופיתוחים של אנשי המדע, ובתוך כך ליצור עצמים או תהליכים ברי שימוש שהינם מתקדמים ויעילים. כדוגמא לתחומים אלו ניתן לציין את התעשייה האזרחית והצבאית, את ענפי החקלאות והאנרגיה, את תעשיית ההיי-טק וכן מיכון, בנייה ורפואה.

כישוריו של המהנדס מאפשרים לו ליישם את המחקרים באופן פרקטי, תוך שימוש בידע ובכלים מעשיים שרכש. תפקידו הוא לתת פתרונות ולתכנן מוצרים שימושיים ומעוצבים אשר ישרתו את בעליהם בטווח הקצר והארוך, ואף יוכלו להתחדש ולהתאים את עצמם אל פיתוחים עתידיים בתחום. בד בבד, על המהנדס להיות בעל יכולות מקצועיות לזיהוי מגבלות רלוונטיות של המוצר, השירות או התהליך, כגון כמות המשאבים, עלויות חומרי הגלם וכוח העבודה, ומגבלות טכנולוגיות ופיזיקאליות. כמו כן, עליו להתייחס באורח מדויק אל יכולות הייצור בפועל, אל נוחות השימוש והתחזוקה של המוצר, עמידותו בתנאי השטח, בטיחותו, תווי התקן ודרישות מקומיות ובינלאומיות, ולבסוף גם להכיר את צרכי השוק בתחום ההנדסה.

לימודי ההנדסה משיקים לכל תחומי החיים

בעשור השני של שנות האלפיים נוגעים מקצועות ההנדסה בכל תחומי החיים. לדוגמא, חלק נכבד ממזונם של בני האדם מפותח כיום על ידי מהנדסי חקלאות, מהנדסים ביו-טכנולוגיים ומהנדסים גנטיים, ואילו מכשירי החשמל הביתיים כגון המחשב והטלפון הסלולארי מתוכננים על ידי מהנדסי מחשבים ואלקטרוניקה ולא היו קיימים בלעדיהם. הרכבים הנוסעים בכבישים מפותחים על ידי מהנדסי מכונות, ואילו את הבתים בונים בעזרת מהנדסי בניין ומהנדסי חומרים.

בד בבד לא נפקד מקומם של המהנדסים גם  מתחום הבריאות, שכן תרופות ומכשירים רפואיים מפותחים על ידי מהנדסי ביו רפואה, מהנדסים כימיים ומהנדסים ביו-טכנולוגיים. כאמור, לימודי הנדסה מקיפים מגוון עצום של תחומים, ומאפשרים לבעלי התארים להשתלב במקצוע מאתגר, מעמיק ויצירתי. התפקיד דורש יכולות בתחומי הפיתוח, התכנון והעיצוב של מוצרים ושירותים רבים, ולאלו חשיבות מרובה בהתוויית פני החברה כיום ולקראת הדורות הבאים.

סמי שמעון - מכלל להנדסה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב