דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכן שיווקי או כתיבה שיווקית? מצאו את ההבדלים 

מאת    [ 30/11/2012 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2419 פעמים ]

השבוע פתחתי סדרת סדנאות במט"י חיפה בנושא כתיבה שיווקית, וחשבתי שזו הזדמנות מצוינת לעשות קצת סדר במושגים... תוכן שיווקי או כתיבה שיווקית – מי נגד מי או מי משלים את מי, ואיך. חשוב לקרוא. הרבה יותר חשוב ליישם.

בין תוכן שיווקי לכתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא טכניקה מילולית לשכנוע. תוכן שיווקי הוא אסטרטגיה שהופכת ידע ללקוחות. תוכן שיווקי וכתיבה שיווקית הם כמו עוגה עם ציפוי. התוכן השיווקי הוא העוגה. הכתיבה השיווקית היא הקישוטים מלמעלה. קישוטים יפים אולי יגרמו לנו לרצות לטעום מהעוגה, אבל בלי עוגה מתחת לציפוי - לא יהיה לנו מה לאכול... האם עכשיו זה קצת יותר ברור? אז קודם כל צריך לאפות את העוגה.

קראתם? הבנתם? הפנמתם?

תוכן שיווקי לא מיועד למכירה "קשה". תוכן שיווקי הוא הסופרסטאר של המכירה ה"חכמה": אסטרטגיה שמאפשרת לכם להשתמש בידע שלכם כדי למשוך אליכם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. המסקנה: הצעד הראשון הוא לגלות מה הידע שלכם. מתי בפעם האחרונה עצרתם לחשוב, מה בעצם אתם עושים? מה אתם יודעים לעשות? מה אתם אוהבים לעשות? ומי מחפש וצריך את כל הידע שלכם? פתחו מסמך חדש ב- word והתחילו לרשום.

נברתם? איתרתם? רשמתם?

אחרי שהבנו מה אוצרות הידע שיש לנו בידיים, ומי הם אלה שמחפשים את הידע הזה ויעשו הכל כדי לקבל עוד ועוד ממנו (להלן: קהל המטרה), אנחנו רוצים להתחיל לבנות תכנית תוכן אסטרטגית, שתתחבר לקהל המטרה שלנו במקום הנכון ובתזמון הנכון. רגע... לא לרוץ... לפני שאתם ממהרים לייצר תוכן חדש, לכו לחפש מה יש ומה כבר כתבתם. שימו הכל בספרייה ייעודית אחת ותנו לעצמכם זמן לקרוא, לערוך ולהתאים למציאות המשתנה.

אספתם? קטלגתם? ערכתם?

כמו שכל שף מתחיל יודע, החוכמה הכי גדולה היא להכין ארוחת גורמה רבת-מנות במינימום מאמץ. אז הנה טיפ נהדר שתגידו לי עליו המון תודה: לטבלת התיעוד שלכם, הוסיפו רובריקה שבה תכתבו אופציות למיחזור התוכן. דוגמאות? בבקשה: יש לכם טיפים? איך תהפכו אותם לפוסט הדרכה. כתבתם פוסט בבלוג? איך תהפכו אותו למצגת? יש לכם תמונה? איך תוסיפו לה כיתוב ותהפכו אותה לוויז'ואל-סטטוס מושך תשומת לב?

אספתם, תכננתם ומיחזרתם?

חלק בלתי נפרד מתכנון התוכן שלכם הוא התזמון. מילת המפתח היא תדירות ועקביות. כותבים בלוג? שולחים ניוזלטר? מעלים סטטוס? נסו לברר מהן שעות הנוכחות האפקטיבית של קהל המטרה שלכם, ובהתאם להן החליטו על יום ושעה והשתדלו לדבוק בהם. והנה עוד טיפ מדליק מאוצר הטיפים האישי שלי: תנו לנוכחות שלכם כותרת-עוגן, שתמגנט אליה את הקוראים. למשל: טיפ-תוכן על הבוקר, החמישייה הפותחת, השביעייה הסודית, פעמיים כי טוב... ועוד, ועעוד כיד הדימיון הטובה עליכם.

אם שיווק דיגיטלי מעניין אתכם, אם אתם מחפשים קריירה חדשה בתחום מתפתח בצמיחה מהירה, אם אתם מרגישים שחסרים לכם כלים שיטתיים לבצע את משימותיכם כמנהלי תוכן בפועל - הצטרפו אליי לקורס ההכשרה המקיף למנהלי תוכן - CCO. המחזור הקרוב ייפתח ב- 7.6.13. לקבלת כל הפרטים - נא ללחוץ על הקישור.

 

 

 

 

עידית נעמן - מומחית לתוכן שיווקי, נותנת לבעלי עסקים כלים, שירותים ופתרונות מותאמים, כדי למנף את הידע המקצועי שלהם לתוצאות עסקיות: יותר לידים, לקוחות ורווחיות בקופה. רוצה לגלות איך להפוך מומחיות לרווחיות? אני מזמינה אותך להירשם עכשיו - בחינם - לקורס האינטרנטי לשיווק באמצעות תוכן, שבו אני מלמדת צעד-אחר-צעד, איך לתת לתוכן לעבוד בשבילך, ב- 12 שיעורים שבועיים קצרים ופשוטים ליישום, המגיעים אליך למייל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב