רכישת ביטוח רכב היא הוצאה לא קטנה ובהחלט עניין שצריך לשקול אותו בכובד ראש. במקרה של תביעה בעקבות תאונה או גניבה של המכונית, רמת התמיכה המקצועית שתקבלו מחברת הביטוח היא קריטית ושווה לכם הרבה זמן טרחה וכסף. ענף הביטוח מציע לנו שתי שיטות ביטוח – הביטוח המסורתי, באמצעות סוכן ביטוח וביטוח ישיר שנרכש דרך הטלפון. ההחלטה באיזו שיטה לבחור תלויה בצרכים ובנטיות שלכם כצרכנים.
הכי פשוט ובדרך כלל גם יותר זול
חברות הביטוח הישירות, מציגות את עצמן כפשוטות יותר לעבודה, מהירות וזולות יותר ובמרבית המקרים זה אכן נכון. אין צורך בקביעת פגישה עם סוכן וחתימה על ניירת מסובכת. כל שצריך לעשות הוא להתקשר ולבצע עסקת רכישת ביטוח מיידית מול מוקדן בטלפון. חברות הביטוח הישירות חוסכות הוצאות על שכירות ועמלות סוכן ולכן מציעות לרוב פרמיות זולות יותר. יחד עם זאת, הן משלמות בונוסים די נדיבים למוקדנים על מכירת ביטוח, לכן לא צריך להניח אוטומטית שרכישת ביטוח ישיר בטלפון הוא תמיד זול יותר. כמו בכל תחום צרכני אחר, השוואת מחירים בין כמה חברות היא חיונית כדי לאתר את המחירים הטובים ביותר לכל מקרה ספציפי.
הפרטים הקטנים
החוזה ביניכם לחברת הביטוח, למשל בביטוח המקיף, הוא לא חוזה סטנדרטי. הכיסויים ותנאי הפוליסה משתנים מרכב לרכב, על פי מאפייני הנהג ובין חברה לחברה. חשוב מאוד להכיר את כל הפרטים הקטנים שכלולים בפוליסה שאתם מתכוונים לחתום עליה. ברכישת ביטוח באמצעות הטלפון יש נטיה לקצר הליכים – אבל אסור שהתהליך המהיר ימנע מכם לקרוא בדקדוק את התנאים שמפורסמים באתר האינטרנט או ישלחו לכם במייל.
יחס אישי
מוקדי הביטוחים הישירים זמינים לכם 24 שעות ביממה, בשונה מסוכן ביטוח שאותו תתפסו בדרך כלל רק בשעות העבודה הרגילות. לאנשים שעובדים שעות ארוכות, הזמינות של מוקדי הביטוח הישיר יכולה להתאים. מצד שני, כל פניה לחברת ביטוח ישירה מגיעה למוקדן אלמוני, שבמקרה הטוב רואה על צג המחשב את פרטי הפוליסה שלכם ולא מעבר לכך. סוכן ביטוח יכול לשרת אתכם ואת בני המשפחה המורחבת שנים ארוכות, להכיר אתכם, את הצרכים שלכם ואת ההיסטוריה המשותפת משנים קודמות. עבור רבים, הקשר האישי וההכרות יכולים להיות בעלי ערך, כיוון שהם מעדיפים שנושא רגיש, מורכב ויקר כמו ביטוח הרכב ינוהל על ידי מישהו שהם מכירים ורוכשים לו אמון.
הבחירה בין חברות הביטוח הישירות לביטוח באמצעות סוכן, היא עניין אישי. היא תלויה בזמן שיש לכם להתנהל מול סוכן, בחשיבות שאתם מעניקים ליחס אישי (נהגים שלא עושים תאונות לא ממש יזדקקו לו), בגישה שלכם לטכנולוגיה (אינטרנט ומייל) וכמובן במחיר. כך או כך, כל בחירה צריכה להעשות אחר סקר שוק ובחירה של מחירים ותנאים אצל מספר חברות נוספות.