דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר בתקשורת - אז מה עושים עם זה אחר-כך? 

מאת    [ 29/11/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 3352 פעמים ]

החוגים לתקשורת באוניברסיטאות ובמכללות מלאים בשנים האחרונות עד אפס מקום, ובהתאמה גם דרישות הסף לקבלה אליהן הולכות ועולות. נדמה שצעירים רבים מבינים ומעריכים את עוצמתה של תקשורת ההמונים וההשפעה והעניין שהיא מספקת ורוצים לקחת חלק בעולם המדיה המגוון והמסקרן של העידן הזה. לימודי תקשורת הם לימודים שצריכים להתאים את עצמם לשינויים המהירים שחלים בתחום ולתהפוכות הרבות שהביאו אליו הטלוויזיה הרב ערוצית, זמינות המידע באינטרנט וכדומה. אפשר בהחלט להבין את העניין הרב שהתחום מעורר בקרב צעירים לקראת לימודים, אך יחד עם זאת, לא לכל בוגר תואר בתקשורת מובטחת קריירה נוצצת בתחום – כדי להשתלב בעבודה מספקת ומעניינת תידרשו גם לנחישות, סבלנות, קשרים ומוטיבציה גבוהה.

מה שווה תואר בתקשורת?

יש הרבה תהיות לגבי הקשר שבין תואר בתקשורת לקריירה בתחום. הרבה אנשי תקשורת מובילים הגיעו למעמדם ללא תואר בתקשורת ולעומתם הרבה בוגרי תארים בתקשורת פנו לתחומים אחרים בסופו של דבר. חשוב לזכור שתואר ראשון בתקשורת, כמו הרבה תארים במדעי החברה והרוח (פסיכולוגיה, כלכלה וכדומה) לא מספק מקצוע רשמי או הסמכה כמו אצל עורכי דין, רופאים או מהנדסים אלא ידע אקדמי חשוב שיכול לעזור במציאת עבודה אבל לא מבטיח אותה. לכן חשוב לגשת ללימודים עם ציפיות מותאמות ולהכיר מראש בעובדה שבתום הלימודים מי שרוצה להשתלב בגופי התקשורת המובילים יצטרך להשתמש בידע שרכש כדי להאבק על מקומו בזירה מקצועית תחרותית.

להכיר לעומק את עולם התקשורת

יחד עם זאת, אין לזלזל בערכו של תואר בתקשורת. עולם התקשורת של ימינו הוא עולם מורכב ומגוון והתואר מאפשר הבנה מעמיקה ורחבה שלו. עובדה זו, יחד עם פיתוח חשיבה ביקורתית על מהות העיתונות והתקשורת, בהחלט תורמות לעיצוב הזהות המקצועית וליכולות של מי שיעסוק בתחום בעתיד. הלימודים חושפים בפני הסטודנטים את רזי התחום ומאפשרים להם לגבש עמדות, להתנסות בתפקידים שונים ולגלות את הכיוון המתאים להם ביותר בקריירה עתידית.

תחילתה של קריירה מופלאה

צעדי הקריירה הראשונים בתחום התקשורת דורשים בדרך כלל השקעה ונחישות רבה, לא תמיד עם תגמול מספק. העבודות הראשונות יכולות להיות ככתבים זוטרים, עוזרי דוברים, מפיקי תוכניות ותחקירנים ואלה עבודות שכוללות לא מעט עבודה שחורה, לפעמים בתנאי לחץ. מי שישרוד אותן יוכל להתקדם לתפקידים משמעותיים ומוערכים יותר וגם להשתכר היטב. למי שבאמת נחוש להשתלב בתחום, מומלץ להתנסות כמה שיותר במהלך הלימודים, ליצור קשרים עם מרצים ובעלי תפקידים אחרים בתעשיה ולהיות סבלניים גם בעבודות לא פשוטות עם תגמול נמוך. הרקע של לימודי תקשורת יכול להעניק ידע וביטחון שיסייעו לכם להתקדם ביתר קלות וגבוה ככל האפשר.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב