דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית עץ: מה אפשר לעשות איתו? 

מאת    [ 28/11/2012 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2363 פעמים ]

השאלה בכותרת המאמר עלולה לבלבל במחשבה ראשונה: מה זאת אומרת מה אפשר לעשות עם בית עץ? הוא נועד לילדים שישחקו בו. אבל השאלה הזו כן יכולה לפתוח פתח לכמה רעיונות בנושא השימוש בבתי עץ. בשורות הבאות נבחן את השאלה ונציע כמה הצעות – חלקן מוכרות יותר וחלקן מעט שונות ואלי מפתיעות.

לפני הכול: לשחק, כן, אבל אילו משחקים?

אם טרחנו ובנינו בחצר בית עץ לילדים אין זה אומר שהעבודה שלנו כהורים הסתיימה. בתי עץ לילדים אמנם נועדו למשחקים אבל אין זה מתקן שעשועים פשוט שבו ברור איך משחקים. מתקן חצר זה למעשה עשוי לדרוש מאיתנו לחשוב ביחד עם הילדים מה אפשר לעשות בו. לא כל ילד יודע לשחק לבד ולפעמים אנחנו נצטרך לסייע לו להפעיל את הדמיון כדי לדעת כיצד לנצל את בית העץ. אם יש לנו ניסיון מילדות אז אנחנו יכולים לשתף את הרעיונות שהיו לנו פעם ולתת לילדים להשתמש בהם בימינו וליהנות כמו שנהנינו אנחנו כילדים מהמשחקים ששיחקנו.

לספר סיפורים

אבל בית עץ לא נועד רק למשחקים. זהו מקום שבו אנחנו יכולים ליצור זמן איכות בין הורים וילדים. אפשר לשבת עם הילדים בבית המיוחד הזה ולספר להם סיפור – לקרוא מספר או להמציא לבד. הקסם המיוחד של המקום יהפוך כל סיפור למיוחד והאווירה במקום תהפוך את הזמן עם הילדים שלכם לזמן איכותי במיוחד.

לדבר כשצריך לדבר

גם דברים רציניים אפשר לעשות בבית העץ. יש את הרגעים האלה שבהם צריך לנהל שיחה רצינית עם הילד – מדוע לא לעשות זאת מחוץ לבית? בית העץ יכול להיות מקום רגוע יותר ולכן שיחות טעונות יכולות להצליח יותר אם הן נעשות בתוכו. אמנם לפעמים זה לא המקום לנהל שיחה עמוקה וחשובה שדורשת סביבה רצינית והולמת אבל בהרבה מקרים דווקא האווירה המיוחדת במקום יכולה להקל על התקשורת בין הורים וילדים.

לתת שקט ומרחב

החשיבות של בית העץ יכולה להתבטא גם ברגעים של נתק בין הורים לילד. לפעמים הילד צריך מרחב שבו הוא יוכל להיות לבד, מחוץ לבית, קצת רחוק מההורים, כדי לחשוב, ולהירגע ולטפל לבד בבעיות שונות. ברגעים האלה בית העץ הופך למרחב חוץ-ביתי שמאפשר לילד להרגיש שהוא במקום שבו הוא יכול להיות עם עצמנו ולטפל בעצמו בדברים שעשויים להטריד אותו. האפשרות הזו להיות קצת רחוק מהבית מבלי להתרחק יותר מדי מהבית טובה גם לילדים וגם להורים.

ללמוד בהנאה

לפעמים, שינוי באווירה יכול לסייע בביצוע מטלות שגרתיות בעלות אופי מחייב. הילד יכול לנצל את בית העץ להכנת שיעורים באווירה מעט יותר נינוחה שגם תקל עליו את הלחץ וגם תהפוך את המטלה למעט יותר נעימה. אפשר גם לנצל את החלל הזה ללימודים משותפים עם הילד – היציאה מהבית אולי תגביר את הצמא לידע אצל הילד והיציאה מהשגרה תפתח אותו לתחומים חדשים שאולי נראים פחות מעניינים בתוך הבית. בית עץ יכול להיות גם מקום טוב ללמוד על החיים מחוץ לבית – הכוכבים בשמיים, בעלי חיים בגינה וכן הלאה.

נצלו היטב את בית העץ שלכם – הוא לא נועד רק למשחקים.

***

מוגש בחסות איסמור - איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.

בחסות איסמור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב