דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'קוזי: העיצוב מדבר בשמכם 

מאת    [ 28/11/2012 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2038 פעמים ]

המוצרים השונים שאנחנו קונים לבית ולגן נועדו להשיג מטרות מסוימות: תנור צריך לחמם את הבית, ספה צריכה להיות נוחה ומרגיעה וכן הלאה. עם זאת אי אפשר להכחיש שאנחנו רוכשים את המוצרים השונים גם כדי להגיד משהו למי שרואה אותם – ליצור עיצוב בית מסוים שימצא חן בעיננו ויספר לאורחים שלנו משהו על עצמנו. כדי להבין את הנקודה הזו ולראות כיצד מתמודדים עם האמירה העיצובית ניקח לדוגמה מוצר ביתי אחד: הג'קוזי.

מה אני רוצה לומר?

ג'קוזי נועד קודם כל לפנק אותנו. כאשר אנחנו רוכשים ג'קוזי לחצר מתוך המבחר של בריכות ספא שהשוק מציע לנו אנחנו חושבים על מוצר שבו נוכל להתפנק. אבל בריכת ספא איננה משהו שרק אנחנו נהנה ממנו – מערכות ספא הם מקום שנועדו גם לאירוח. כאשר אנחנו רוכשים מערכת ספא אנחנו יודעים שגם האורחים שלנו יראו אותה ולכן אנחנו חושבים גם על מה האורחים שלנו יראו כשהם יבקרו אצלנו.

לאנשים שונים יש טעמים שונים שתלויים בתפיסה האסתטית שלנו ובמטען התרבותי שלנו. הטעם שלנו גם מושפע ממה שאנחנו רוצים שאנשים אחרים יחשבו עלינו. ניקח דוגמא פשוטה: נניח שמישהו רוכש בריכת ספא כדי להראות כמה הוא מצליח וכמה החיים שלו יפים – האם הוא לא יחפש דגם מעוצב בצורה מרהיבה במיוחד? אולי אפילו דגם מנקר עיניים? מצד שני מי שרוצה להפגין צניעות ולומר "נכון שיש לי ג'קוזי אבל אני אדם צנוע ושורשי" יבחר דגם פשוט יותר מבחינה עיצובית שמבטא את רעיון הפשטות.

איך אומרים את זה בעיצובית?

הרבה דברים ניתן לומר באמצעות העיצוב של המוצר שאנחנו רוכשים ואת האמירה הזו אנחנו מרכיבים באמצעות המרכיבים השונים של העיצוב.

לדוגמה, ניתן לבחור ציפויים שונים למערכת שאותה אנחנו רוכשים. עץ יכול לבטא חיבור לפשטות, לעבר, למשהו מאוד ביתי. מתכת מבהיקה יכולה לבטא מודרניות ודינמיות ועוצמה. גם הצבעים יכולים לשחק תפקיד וכולנו מבינים שיש הבדל בין ג'קוזי שבו הצבע השחור שולט באופן מרשים או מערכת אחרת שבה שולטים גווני הוורוד הנעימים.

גם הצורה של המערכת משחקת תפקיד: האם נבחר בצורה בסיסית ומקובלת שמשרה רגיעה ונוחות או שנחפש צורה מיוחדת שמבטאת ייחודיות מסוג כזה או אחר? האם נלך על בריכת ספא בצורת לב שמבטאת באופן ברור אמירה אחת או שנעדיף מערכת בצורה פחות ברורה שפתוחה לפרשנות ומחשבות אישיות?

לא תמיד צריך לומר הכול

ישנה גישה נוספת שנכונה לגבי עיצוב הג'קוזי בפרט ועיצוב של מוצר ביתי בכלל: אנחנו לא חייבים לומר את האמת. למעשה באמצעות העיצוב של הבית אנחנו יכולים ליצור לעצמנו תדמית שונה מזו שיש לאחרים לגבינו. אנחנו יכולים להחליט שהעיצוב שבו נבחר נועד לבלבל את האורחים שלנו וליצרו מעין דיסונס בין מי שאנחנו, איך שהאורחים רואים אותנו ואיך שאנחנו רוצים שהאחרים יראו אותנו. על ידי עיצוב "מבלבל" אנחנו יוצרים מצב שבו הדברים אינם ברורים מאליהם אלא פתוחים לפרשנות  מצד אחד ודורשים מחשבה מצד שני. בצורה הזו העיצוב הופך לשאלה במקום לתת תשובה פשוטה לסובבים אותנו: מי אנחנו ומה אנחנו רוצים להיות?

***

מוגש בחסות הוט ספרינג: מערכות ספא וג'קוזי מהחברות המובילות בעולם.


הוט ספרינג: מערכות ספא וג'קוזי מהחברות המובילות בעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב