איך משלבים עבודה עם נסיעות - 8 ימים באי הקסום של סרי לנקה

מאת    [ 28/11/2012 ]

מילים במאמר: 879   [ נצפה 3255 פעמים ]

כשיצאתי לכיוון האי הסרי לנקי לא כל כך ידעתי למה לצפות. בין היתר כי לא הספקתי לקרוא וללמוד על סרי לנקה לפני שיצאתי. בין עומס של עבודה ורצון לסיים כמה שיותר דברים לפני הנסיעה מבלי להשאיר לקוחות ללא מענה ועסקאות לא מושלמות  רק לילה לפני הטיסה קיבלתי שם או שניים וכמה מילות עיצה חשובות שעזרו לי לשפר משמעותית את החופשה הקצרה שלי בסרילנקה.

לעזוב עסק זה לא דבר פשוט, במיוחד כשאתה עצמאי. השארתי מאחורי את כל הדמויות המצוירות שלי, לקחתי איתי לפ טופ כדי שאוכל להתחבר לערוצי המכירה האינטרנטיים שלי ולעסקים שונים אותם אותם אני מנהל, בכל רגע נתון, מכשיר סלולרי כדי שאוכל להיכנס לאתר שלי בעזרת חיבור אלחוטי, מצלמה דיגיטלית ויומן מסע אחד, כדי שאוכל לכתוב לכם מהדרך.

הרפובליקה הדמוקרטית הסוציאליסטית של סרי לנקה היא מדינת הממוקמת על אי טרופי מקסים בקרבת החוף הדרום-מזרחי של תת היבשת ההודית. מקור שמה בשפת הסנסקריט הוא "אדמה זוהרת" בא לידי ביטוי ונגלה בכמויות הצבע הירוק הבוהק מכל עבר. האי דרך אגב קיבל את השם "ציילון" (Ceylon) בתקופה הקולוניאלית. שמה הנוכחי, סרי לנקה, מורכב מצמד המילים "סרי" שפירושו קדוש, ו"לנקה" שפרושו אי.

כשהגעתי לסרי לנקה קשה היה לי שלא לחוש כאילו הגעתי לגרסה מעודנת יותר של הודו. הנוף הירוק, עצי הקוקוס המבצבצים כבר עם הגעתי לשדה התעופה בעיר הבירה קולומבו - הזכירה לי לא מעט את הנחיתה בבומביי. הנסיעה משדה התעופה לתחנה המרכזית של קולומבו ארכה כשעה. הגעתי עם ריקשה לתחנה המרכזית, קניתי לי כמה פירות עסיסיים והמשכתי באוטובוס AC לכיוון העיר "גול" שנמצאת כ 4 שעות נסיעה רועשות בכיוון דרום האי. משם תפשתי ריקשה נוספת שלקחה אותי לעיירת החוף אונה וטונה.

אונה וטונה היתה היעד הראשון שלי בטיול הכל כך קצר שתכננתי לעצמי. מה שהיה לי חשוב להספיק הוא את החופים המדהימים של סרילנקה, טיול גלישה קצר, אפשרות לעשות ספורט ולרוץ במקומות כפריים וירוקים וכמובן - להגשים חלום ישן שלי ולראות סוף סוף לווייתנים!!!

על מנת שלא לבזבז זמן יקר מידי על נסיעות ארוכות החלטתי להתמקד באזור די מצומצם של האי שיוכל להעניק לי את כל הדברים שעבורם הגעתי לסרילנקה וכל זאת תוך כדי כך שהשארתי לעצמי מרווח נשימה גם לספונטניות במידה והזדמנות כלשהי תצוץ פתאום. האזור של אונה וטונה אפשר לי אפשרות משחק ברדיוס של 100 ק"מ כך שאוכל להנות מחופי גלישה, אפשרות להיכנס לפנים האי במידה וארצה ולהנות מטיפוסים וטרקים ליעדים פראיים יותר בטבע ולהישאר מספיק קרוב לכביש הראשי כדי שאוכל גם לחזור בזמן לשדה התעופה בעוד פחות מ 8 ימים.

אחד היתרונות הגדולים בטיסות קצרות ליעדים אקזוטיים הוא שבטווח כל כך קצר אתה לא עושה יותר מידי חשבון לעצמך האם להוציא או לא להוציא כסף על נוחיות. בטיול של כמה חודשים מתנהלים אחרת לגמרי ושומרים יותר טוב על הכסף, אבל בטיול של שבוע אם אתה צריך להחליט בין נסיעה באוטובוס שמגיע פעם בשעה או מונית שעולה 20 ש"ח יותר מהאוטובוס - כמעט ואין לך על מה להתלבט! שעת ההמתנה הזו חשובה פי כמה יותר מהכסף שעולה המונית וכשנוסעים ככה מרגישים כמעט כמו מלכים! במיוחד במדינות זולות כמו סרילנקה. במיוחד כעצמאים - נסיעות קצרות מאפשרות לנסוע, ליהנות וגם לשמר כמעט את כל הלקוחות וההזמנות שלכם בזמן שנעדרתם. במיוחד אם יש לכם מישהו שיהנל עבורכם את העסק בזמן הנסיעה. אבל עסקים הבנויים על האינטרנט כמו חנויות אינטרנטיות מאפשרים לנו היום אפשרויות מדהימות שכדאי לדעת על קיומן ולנצל אותן.

כך גם אני בטיולים ובמסעות שאני עורך, העובדה שאני מרוויח אלפי שקלים באופן פאסיבי מאפשרת לי לנסוע בכל העולם ולהמשיך ולפתח את העסקים שלי אם מתחשק לי לעבוד. בואו לא נשכח שאנחנו חיים קודם כל, לפני שאנחנו מתחילים לעבוד - העבודה צריכה לשרת אותנו לא הפוך. את היכולת הזו - להתנתק מהעבודה, קשה מאוד לאמץ ולנכס, ואם כבר הצלחתם לעשות זאת - מצאתם לעצמם נוסחה מנצחת לחיות את החיים האולטימטיביים בעיני. אם תדעו איך לייצר מערכת שיודעת לעבוד על אוטומט ולהכניס כסף ישירות לחשבון הבנק שלכם תוכלו להתנתק ממקום העבודה הקבוע שלכם וליהנות מחיים עשירים ומלאי כייף - כמו שחיים אנשים עשירים ומצליחים וכמו שאני חיי בשנים האחרונות לאחר שהבנתי איך לעשות זאת.

נחזור רגע לסרי לנקה. מייד כשהגעתי למצאתי מקום לישון בו בלילה, פרקתי את החפצים שלי ויצאתי מייד אל החוף המדהים שנמצא ממש מתחת למרפסת שלי, ונכנסתי לים כדי לגלוש.

לאחר שעתיים של גילשה חזרתי לחדר, לקחתי את המשחב וירשתי למטה לאכול משהו על החוף, תוך כדי שאני שותה קוקטייל, אני מדליק את המחשב ורואה כמה כסף הרווחתי בזמן שהייתי בים, אין לתאר את ההרגשה הזו של החופש שמציפה אותי בכל פעם שאני רואה את זה - זה לא מפסיק לרגש אותי.

בעסק כמו שלי בו אני מפתח תכנים, וכותב סיפורים - נסיעות רק מגבירות ומעצימות את איכות הכתיבה והתכנים שאני יוצר. רוב הספרים רבי המכר שלי נכתבו במהלך מסעות שערכתי. לשם כך צילמתי נופים יפייפיים בסרילנקה שתוכלו לרכוש כיומני מסע אישיים אותם אני גם מעצב באופן אישי לצרכים שלכם עם כיתוב אישי והקדשה אישית מכם עבור האדם האהוב שלכם שנוסע לטייל. את הצילומים תוכלו למצוא באתר הרשמי שלי.

על מעללי באונה וטונה תוכלו לקרוא בהמשך...

משם נסעתי לעיירה "מיריסה" שנמצאת כ 40 דקות נסיעה בתוק תוק (ריקשה) מאונה וטונה. בעיירה זו ניתן לגלוש וכמו כן יוצאות ממנה סירות דייגים וסירות פרטיות במטרה לחפש ולמצוא ליווייתנים באוקיינוס ההודי. לאחר יומיים במיריסה התחלתי לשוב על עקבותיי וחזרתי לעיירת חוף שלישית בשם "איקדואה" הנמצאת כרבע שעה נסיעה מהעיר גול - שעל פניה חלפתי בדרך לאונה וטונה. גם בעיירה זו החוף מקסים ומהמם ביופיו וניתן לגלוש.

לאחר כשלושה ימים באיקדואה סיימתי את הטיול הקצר בסרילנקה ולקחתי מונית חזרה לשדה התעופה (כ 3-4 שעות נסיעה).

הסופר והמאייר עמית אופיר, מומחה ללימוד ציור ומחבר של אינספור ספרי ילדים וספרי לימוד ציור רבי מכר עולמיים.ספריו של עמית אופיר מתורגמים ליותר מ 20 שפות ומדורג בתחום לימוד הציור דורגו במקום הראשון במכירות ברשימות רבי המכר של אמזון. עמית הוא מנטור לכתיבת רבי מכר, מלווה ומאמן סופרים בכתיבת ספרים וקריירה המבוססת על הכנסות פסיביות. בתחום העסקי עמית מנהל ומייסד מותג הילדים הישראלי טרובדור המוכר בזכות הדמויות המצוירות והסיפורים בשלל אינסופי של מוצרים הנמכרים ברחבי העולם. עמית מנהל עסקים שונים, מטייל בכל העולם מתוך מטרה ליהנות מהחיים ולהתפתח עוד ועוד ברמה האישית. עמית גם נחשב לאחד המאיירים המהירים בישראל וממציא שיטת הציור והקומיקס המובילה בעולם - "לצייר בקלות". מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של עמית בו תמצאו אינספור תכנים לילדים, מערכי הפעלה, ערכות יצירה, סיפורים ומאמרים נוספים. ניתן ליצור עמי קשר טלפוני: 050-2374195 ובאתר טרובדור הרשמי בכתובת - http://ww>