דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וישלח פכים קטנים תשעג 

מאת    [ 27/11/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2072 פעמים ]

ערש"ק פרשת וישלח, חנוכה. תשע"ג

ויותר יעקב לבדו, לאחר שמעביר, יעקב את משפחתו את הנחל, לקראת הפגישה עם עשו אחיו נאמר  ויותר יעקב לבדו.הגמ' בחולין אומרת, יעקב חזר בשל ששכח פכים קטנים וחזר עליהם.יעקב חזר לאחוריו בשל דברים קטנים ששכח, חזר כדי לאוספם.

הראי"ה קוק אומר "עוצם הגדולה, כשם שהיא מתגלה בדברים הגדולים והכלליים, כך היא מתגלה בדברים היותר קטנים, הפרטיים", פכים קטנים.בנינו של הגדול הינו מהקטן.הגדול, החשוב מהותו הינה צבירה של דברים קטנים.מוסיף ואו' הרב " הגדולה במצב רוממותה, לא תעלים עין מכל דיוק רחוק, ולא תיסוג אחור מהשגת המטרה הכוללת, ע"י הקיבוץ היותר רחב של כל הדברים הגדולים עם הקטנים המתאחזים בה".גדולה, רוממות איננה באיסוף הדברים הגדולים והנראים כחשובים ביותר ולעומתם ביטול הדברים הקטנים, הפכים הקטנים.להיפך, או' הרב, הגדולה הינה שימת לב לכל פרט וקיבוצו לשלם הגדול הבנוי מצבר הקטנים.

הגמ' במסכת שבת מספרת על רבי אלעזר בן עזריה, אשר שכנתו עברה על דברי חכמים.ראב"ע בשל כך שלא שם ליבו ולא מיחה בה, נקראת העשיה שלא כדברי חכמים על שמו.הגדול מחובתו לשים לב לפרטים, לסמוכים לשולחנו, איש איש לפי מדרגתו.ראש משפחה אחריותו למשפחתו, מנהיג עדה אחריותו לעדתו, וכו'.אחריות לשימת לב לפרטים, ולאוספם לידי הכלל ולא ח"ו להשאירם מאחור.

הגמ' במסכת ברכות מספרת על רבן גמליאל, בהיותו נשיא, היה לו ויכוח הלכתי עם רבי יהושע.רבן גמליאל כפה דעתו על רבי יהושע.הציבור אשר בעיניו נראו הדברים כאילו ביזה את רבי יהושע, מחה על כך והדיח את ר"ג ושמו בראש כנשיא את רבי אלעזר בן עזריה.לאחר מכן החזירו את רבן גמליאל לנשיאותו.ביקש רבן גמליאל לפייס את רבי יהושע, הלך לביתו.קירות ביתו של ר' יהושע היו שחורים.אומר רבן גמליאל לר' יהושע מקירות ביתך ניכר כי פחמי אתה, עיסוקך בפחם.אומר ר"י לר"ג אוי לדור שאתה פרנסו שאי אתה יודע בצערן של תלמידי חכמים.ר"י או' לר"ג אוי לדור שמנהיגו אינו יודע במה עוסקים מונהגיו.אוי לדור שמנהיגו עוסק בדברים הגדולים ושוכח את הפכים הקטנים, אינו יודע  את קשיי הקיום של מונהגיו.

יעקב אבינו בהיותו מנהיג המשפחה, איננו שוכח אינו משאיר פכים, גם בהיותם "קטנים" יעקב חוזר ואוספם, זאת למרות שבחזרתו, נשאר לבדו, על המשתמע מכך.

מנהיג גדול הינו זה שאינו מזלזל, שוכח הפרטים הקטנים, יתר על כן, חוזר כדי לאוספם.צבר הדברים הקטנים ואי ההתעלמות מהם היא המביאה את העוצמה והכח.

חג החנוכה גם הוא במשמעות זו של כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן, קיבוץ זה של אורות קטנים לידי אור איתן, הוא המביא לידי סורה חושך.

השלם הינו אוסף הפרטים, הגדול הינו צבר של קטנים. 

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב