דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לעבוד עם רואה חשבון 

מאת    [ 27/11/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2942 פעמים ]

מרבית העסקים בישראל נעזרים בניהול החשבונות עם גורמים המוסמכים לכך. כאמור, רואי חשבון ומנהלי חשבונות הם בעלי המקצוע המוסמכים והמקצועיים לנהל ולבחון את החשבון העסקי, עבור אותם עסקים בעלי עסקים החל מגדולים, בנונים וכלה בקטנים שבהם.

 כמו כן, רואה חשבון בעל המקצוע אשר מפיק את הדוחות הרלוונטיים והנדרשים על פי חוק רשויות המס. לא זאת אף זאת, שירותיו של רואה חשבון מסייעים בהבנה של הוצאות מול הכנסות ולהיפך. בתוך כך, מציאה של  נקודת האיזון הפיננסית לכל עסק, על פי הדוחות שהוא מפיק לאחר שבעלי עסקים מגישים את כול הניירת והמסמכים הרלוונטיים, לערוך ולהפיק את הדוחות ותוצאותיהם.

 מנהלים המתייעצים באופן שוטף עם רואה חשבון מקצועי, מקבלים מידע מפורט אודות מצבו הפיננסי של העסק ובו  מצוין הרווחים וההפסדים, מצב תזרים המזומנים וכל הדוחות הרלוונטיים והכל כך חשובים לכל עסק ועסק. התנהלות זו מסייעת לעסקים רבים להצליח ובתוך כך, להבין כיצד העסק פועל במישור הפיננסי.

 תפקידיו  של רואה חשבון

 המעמד ותחומי האחריות המוטלים על רואה חשבון בעידן הכלכלי והמודרני, בעלי פרספקטיבה רחבה וחשובה. משום שהעידן המודרני מזמן אליו עסקים מגוונים העוסקים בתחומים רבים ויותר מהעבר. חלק מתחומי האחריות אינם נעוצים רק בתחשיבים וחישובים,  אלא במתן ייעוץ לעסקים כיצד לנהוג בהתאם למפה הכלכלית העסקית, בין אם במשני זהירות כשדוחות העסק מראים על ירידה בהכנסות ובעוד ממצאים אחרים שהוא מאבחן על פי רזי תפקידו.

 איש הביקורת על חשבונות העסק הוא ללא עוררין רואה החשבון. כך שהחלק הארי במתן שירותיו נשענים על ביקורת ומעקב אחר חשבונות העסק, הכוללים לא רק דוחות הרווח וההפסד אלא את חוות דעתו על פי ממצאי ניתוחי הדוחות וכדומה.  כאמור, חוות דעתו והדוחות ישענו אך ורק על פי המסמכים, חשבוניות, קבלות וכל מסמך הנדרש להפקת דוחות כספיים. ניתן להתרשם כי פן נוסף מתפקידיו של רואה החשבון הוא ייעוץ עסקי ובתכנון מס.

 אתה חייב רואה חשבון גם אם אתה איש עסקים ממולח

אנשי עסקים ממולחים הפכו לכאלו בזכות שירותיו של רואה חשבון מקצועי ומומחה. המעקב הבלתי נלאה אחר דוחות העסק וייעוץ וקשר שוטפים עם רואה החשבון, סייעו להם להגיע למעמד ותואר הכינוי "בעל עסק ממולח". היות ותחום החשבונאות הנו מורכב, רק רואה חשבון יכול לו הן מבחינה מקצועית והן מבחינת הניסיון בתחומו. מאידך, חשיבותה של בחירה נבונה של רואה חשבון, מסייעת להצלחתו של העסק. מומלץ לבדוק מהי מידת האקטיביות מול הפסיביות של רואה החשבון אליו פניתם, זוהי נקודה חשובה בבחירת רואה חשבון  שעל שירותיו אפשר להישען ולסמוך.   

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב