דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת היחסים הארוכה ביותר בחיי - אני והגוף שלי! 

מאת    [ 26/11/2012 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 1678 פעמים ]

מערכת היחסים עם הגוף היא כמו כל מערכת יחסים אחרת בחיינו והיא מבוססת על השקעה, כבוד ואהבה. הגוף שלנו, כמו עוד בן אדם בתוכנו, עם צרכיו המיוחדים, האהבות וההעדפות משלו. כמו ילד קטן, הוא צריך לדעת שאוהבים אותו, דואגים לו, ומכבדים אותו, כמו שהוא.

כיצד נראת מערכת היחסים שלכם עם הגוף? האם אתם במלחמה מתמדת איתו והוא מאכזב אותכם כל פעם מחדש? האם יוצא לכם להגיד לעצמכם " אני שמן", "הגוף שלי מגעיל אותי", "רק כאשר ארד במשקל אוכל לאהוב ולקבל את עצמי...", קורה? הרבה פעמים, זה מה שאני שומעת מהמטופלים שלי. תחשבו לרגע על בן או בת הזוג שלכם או על כל אדם איתו הנכם נמצאים במערכת יחסים - מה יקרה אם תלחמו בו? מה יקרה, אם תגידו לו דברים רעים, מילות גנאי? מה יקרה, אם תגידו לו או לה: "אני אוכל לאהוב אותך, רק אם תשתנה?" נכון, הוא "יחזיר" לכם בהתנגדות ומלחמה. רק שהגוף לא יודע לקלל, להגיד מה מפריע לו ולהחזיר מלחמה כפי שאנחנו יודעים. הוא עושה את זה בדרכים שלו, ואחת הדרכים שלו להסב את תשומת לבנו: השמנה, מחלות והרגשה לא טובה.

 אז הנה כמה דרכים להשלים ולהתיידד עם הגוף שלנו :

  1. כבוד וקבלה. כאשר אנחנו אומרים לעצמנו: "אני אוהב את הגוף שלי, רק כאשר ארד במשקל ואראה טוב או כאשר ארגיש טוב", אפשר לדמות את האמירה לדבריו של DJ שיגיד "אני אשים מוזיקה, רק כאשר אנשים יצאו לרחבת ריקודים ויתחילו לרקוד". אתם ה-DJ ואנשים ברחבת ריקודים, זה הגוף שלכם. כדאי מאוד, ש"המוזיקה" של היחס המכבד תתחיל להתנגן ולהראות לגוף שלכם, שבאמת איכפת לכם ממנו. הרי אין לנו גוף אחר! זו מערכת היחסים הכי ארוכה שלנו, וברגע שנשקיע בה, נוכל לקבל את מה שאנחנו כל כך רוצים – גוף בריא, יפה ותחושה נפלאה!

  2. הזנה בריאה. כאשר אנחנו מכבדים את הגוף שלנו, אנחנו בוחרים להזין אותו במזון בריא. כאשר אנחנו אוהבים ומכבדים מישהו, אנחנו מתייחסים אליו בכבוד ורוצים בטובתו. מתוך הכבוד והרצון להעניק את הטוב ביותר, נזין את הגוף באוכל בריא מתוך בחירה ולא מתוך הכרח. כאשר נדע שיש לנו בחירה, אכילה בריאה תהפוך לחלק מאיתנו, לתמיד! לא יהיו יותר איסורים, תהיה בחירה באוכל בריא ומזין ומדי פעם תהיה בחירה באוכל פחות בריא ומזין, אך זו תהיה בחירה ולא "הטייס האוטומתי".
     
  3. פעילות גופנית. כאשר נכבד ונאהב את הגוף כמו שהוא, נרצה להניע אותו בצורה שכיף לו ולנו.  אם אנחנו אוהבים לרקוד, נרקיד את הגוף ונהנה מזה כל כך, שנרצה לעשות את זה כל שבוע, מספר פעמים בשבוע. אם הליכה עושה לנו טוב וגורמת לנו להרגיש אנרגטיים, נעשה את ההליכה בשביל התחושה הטובה בגוף ולא רק בשביל שריפת קלוריות.

  4. רעב פיזי או רעב רגשי. מהו האוכל בשבילנו? מה תפקידו בחיינו? הוא אמור להזין אותנו ולתת לנו אנרגיה לתפקוד תקין, אך יש לו תפקידים נוספים שאנחנו נתנו לו – "המנחם", "המפצה", "המארח חברה", "המבדר", "המרגיע" ותפקידים רבים נוספים. ברגע שנשפר את מערכת היחסים עם הגוף שלנו, נוכל לזהות בקלות רבה יותר, מתי האוכל אמור למלא את תפקידו האמיתי הפיזיולוגי ומתי לא. בנוסף, לגוף יהיה קל יותר לאותת לנו, מתי הוא באמת זקוק לאוכל ומתי זה רעב רגשי, שהפתרון עבורו הוא אחר.

  5. רעב ושובע. שיפור התקשורת עם הגוף תעזור לנו לשמוע יותר טוב את האיתותים הפיזיולוגיים של הגוף. אני שומעת הרבה פעמים מהמטופלים שלי: "אני לא רעב במשך היום, רק בערב אני אוכל...".
    לרוב, זה אומר שלאותו בן אדם אבדה היכולת לשמוע מה הגוף שלו רוצה. לגוף שלנו יש צרכים פיזיולוגיים, הוא זקוק לתדלוק, לא משנה באיזה משקל אנחנו כרגע. אם אין תדלוק בשעות מתאימות לגוף, הוא נכנס לסטרס והוא מתחיל לאבד את "האימון" בנו – הוא מתחיל לחסוך אוכל לפעם הבאה. חוסר הקשבה לגוף פוגע בתקשורת הבסיסית ביננו ובאיזשהו שלב הוא כבר לא מאותת, אך הוא רוצה ומקווה שיום אחד נחליט לחדש את התקשורת, והוא יקבל את זה בברכה, הוא לא "נוטר טינה".

 שווה להשקיע בגוף, הוא יחזיר את אהבתו ואת הערכתו כפליים -  בבריאות, רעננות, אנרגטיות והרגשה נפלאה!

 

רעיה ויינשטיין, דיאטנית קלינית RD ומדריכת כושר מוסמכת.  רוצה להכיר את הדרכים הנסתרות של המיינד והגוף שלנו וכיצד הן יכולות לסייע בהרזיה ושיפור מצב בריאותי? בקרו באתר, צרו קשר וגלו בעצמכם!!!!! www.mindeat.co.il "גוף בריא והרגשה טובה - זו לא רק מטרה, זו דרך חיים!"עוד לא ראיתם את סירטוני הוידיאו שלי עם 5 מיתוסים נפוצים המונעים מכם להגיע לגוף בריא וחטוב? הרשמו והורידו את הסרטונים חינם! www.mindeat.co.il/landing      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב