דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי להתגבר על דחיינות 

מאת    [ 26/11/2012 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2353 פעמים ]

להתגבר על דחיינות

אתה רוצה להשיג דברים אבל איכשהוא אתה תמיד מוצא את עצמך דוחה את הביצוע, תמיד נדמה שיש עוד הרבה זמן, דחיינות היא אחד מהנושאים העיקריים המשפיעים  על היעילות והתוצאות בחייהם של אנשים. מחקרים מלמדים כי יותר משלושה רבעים מהאוכלוסיה מחשיבה את עצמה כדחיינית, ובדרך כלל אלו הם האנשים שמוצאים את עצמם בסופו של דבר לחוצים, מדוכאים, מוצפים ברגשות אשמה, או לא מגיעים להשיג את המטלות  שרצו להשלים.

מה עושים כדי להעלים  להתגבר ולהפסיק את הדחיינות - הנה כמה קווים מנחים-

ראשית שאל את עצמך מדוע אני דוחה דברים? האם זה משום שאתה פוחד מהתוצאה?  האם אתה דוחה משום שאתה מרגיש שהמטלה משעממת מדי? האם קורה לך שאתה דוחה כי אתה ממתין למצב הרוח המתאים להגיע? ברגע שעולים על סיבת השורש לדחיינות שלך סיימת את השלב הראשון העוסק בניתוח הסיבה לדחיינות שלך.

השלב הבא הוא לשנות את הרגלי החשיבה באשר לסוג הדחיינות שלך.

לדגמא אם אתה נמנע מלהתחיל דבר מה משום שאתה מוצא שהוא משעמם, שאל את עצמך איך תרגיש כשהמטלה תושלם  לשביעות רצונך? חווה את תחושת ההישג מראש,  ממש עצום את עיניך ודמיי את התחושה. הרעיון הוא לחסום את הדימוי השלילי של המטלה ולהמירו בחוויה חיובית, הפעם התמקדנו בחוויה חיובית מציר זמן מאוחר יותר. דרך אחרת היא לבדוק כיצד ניתן לשפר את אותו מקטע במשימה שכל כך משעמם אותך, תתפלא מה מתגלה דווקא היכן שנדמה שהשיעמום שולט.

צעד נוסף הוא לעבוד על יחסים עם זמן. נשמע מוזר אבל לדחיינים יש יחסים מאוד גרועים עם זמן, לכן הם כל כך מתוסכלים כשהזמן שהם חשבו שיש להם בשפע חלף לפתע והם מוצאים את עצמם ניצבים בפני שוקת שבורה. דחיינים לא אוהבים לתכנן זמן, זו מטלה מעיקה עבורם, היא מכריחה אותם להתמודד עם מטלות שהם לא אוהבים.

דחיינים מאוד משוכנעים שהם זקוקים לחופש, חופש קשור ביחסים עם זמן, הדחיינות גורמת להם ללחץ והלחץ גורם להם להשתוקק לחופש מהלחץ, זה מעגל קסמים . נדרש לעבוד על יחסים אמיתיים עם זמן, הרבה פעמים הדחיין מציב לעצמו משימות רבות מדי ומתיש את עצמו באופן הבא – אם הוא ממלא אחר המטלות הוא מרגיש שהן רבות ומתישות מדי, אם הוא נמנע מהן הוא משלם את מחיר הדחיינות ברגשי אשמה ורגשי כישלון. האמת היא שהוא שרוי במילכוד. והוא נובע מחוסר איזון בתיכנון המשימות והזמן שלו.  מציאת איזון נכון תאפשר לדחיין לחיות בשלום עם עצמו ולהספיק יותר.

הטעות הנפוצה בתכנון זמן היא לחשוב שהוא רק גורם לנו  להספיק יותר, אם כל מה שהיינו עושים כל היום זה להספיק יותר היינו מוצאים את עצמינו מותשים מהלחץ. תכנון זמן נכון עוסק גם במילוי והטענת הבטריות שלנו, הסוד הוא לגלות מה מטעין אותנו, מה באמת חשוב לנו, ומדוע אנו עושים כל דבר שאנו עושים. כשיורדים עמוק לפשר השאלות הללו מתגלים לנו דברים מדהימים. לפעמים המטלות השנואות היותר מתגלות באור חדש לגמרי. נשמע מוזר? אולי אבל זו האמת, היא בדרך כלל שוכנת בתוך פרדוקסים.

הצעד הבא הוא ללמוד מיקוד מהו – אמור לעצמך שבמשך הזמן שהקצבת למשימה מסויימת שום דבר לא ירחיק אותך ממנה. הדוגמא הכי פשוטה היא המחשב. פותחים אותו על מנת לעשות עבודה ואומרים לעצמינו טוב רק נקרא כמה מיילים כדי לראות שאין שום דבר דחוף, נו ומהמיילים מקישים על קישורים, בודקים דילים והופ עוד שעה מבוזבזת חלפה עברה לה.

מיקוד היא תכונה קריטית במיגור הדחיינות, העובדה היא שאנשים מצליחים הם גם ממוקדים יותר בהרבה ממרבית האנשים.

מחקרים מורים כי רק 3% מאוכלוסיית העולם מתכננת ומגיעה להישגים. כשיש מטרה שחשוב מאוד להשיג אותה , אם נתקעים בדרך או לא יודעים כיצד להמשיך, זהו המקום לקחת עזרה.

אפרת קליר,  מאמנת אישית-מומחית בפתרון משברים, הגשמת מטרות, מעברי חיים , שינויי גיל, קריירה, זוגיות.   לקריאת הדוח - איך אימון עוזר להגשים מטרות ומשאלות הקישו כאן : /http://www.efratklier.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב