דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם בתור בעל עסק קטן אני זקוק לרואה חשבון ? 

מאת    [ 26/11/2012 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1876 פעמים ]

בתור רואת חשבון אני נשאלת האם בעלי עסקים קטנים זקוקים לשירותי רואה חשבון. התשובה תלויה בסוג הלקוח, הזמן הפנוי שלו וציפיותיו מהעסק שלו.

תפקידי בתור רואת חשבון כאשר מדובר בעסק קטן כולל פתיחה של העסק בשלביו הראשונים, כלומר דיווח לרשויות, מילוי הטפסים באופן נכון, ובדיקה של אופן ההתאגדות המתאים לבעלים של העסק. לדוגמה, יתכן ואתם סבורים כי נכון מבחינתכם לפעול במסגרת של עוסק פטור, אמנם בהתאם לתקנות אינכם רשאים להתאגד כלל בתור עוסקים פטורים, אלא מחויבים לפעול מן ההתחלה בתור עוסק מורשה. ייתכנו מקרים בהם העסק כולל סיכונים מסוימים אשר יתכן ועדיף למזער באמצעות פעילות באמצעות פתיחת חברה.

לאחר שהעסק הוקם, יש לבצע מספר פעולות באופן שוטף, הראשונה הנה ניהול החשבונות, על עסקים שונים חלות חובות שונות מבחינת הוראות ניהול ספרים ודרך ניהול החשבונות אשר הם מחוייבים בה. לדוגמה, ניהול הנהלת חשבונות חד צידית או דו צידית, ייתכנו מקרים בהם על אף שאין חובה לנהל הנהלת חשבונות דו צידית זו עדיפה לעסק בשל מורכבות פעולותיו. על מנת לבצע הנהלת חשבונות יש להבין מה הכללים החלים על כל פעולה אותה אתם מבצעים. בתור רואת חשבון אני סבורה כי עדיף שניהול החשבונות יבוצע על ידי רואה חשבון ולא על ידי בעל העסק על מנת למנוע טעויות אשר עשויות להתבטא בעתיד בקנסות ותשלומי מס ביתר.

בנוסף, בתור עצמאים עליכם לדווח לרשויות המס ברמה השוטפת על ההכנסות שלכם ולנכות מסים שונים מהרווח או ההכנסה החודשית שלכם. פעולות אלו נעשות באופן אוטומטי על ידי משרד רואה החשבון ואמנם בעל העסק אינו מודע לשינויים, הקלות או הכבדות אשר רשויות המס מטילות. 

בנוסף, ישנה חובה לדווח ברמה השנתית על הכנסות העסק, בין אם מדובר בחברה שאז מכוח חוק יש למנות רואה חשבון על מנת שיוודא כי התנהלותה עומדת בכללי חשבונאות ובין אם מדובר בעצמאי אשר נדרש בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. כמעט תמיד בשלב זה נדרשים בייעוץ מאיש מקצוע כאשר רואה חשבון הוא הבכיר מבין אנשי המקצוע המייעצים בתחום הכספים.

ישנה חשיבות רבה לסיוע של רואה חשבון, אביא דוגמה להלן, עצמאי נהג לרכוש לעסק שלו ציוד בו עשה שימוש על מנת להפעיל את העסק, אותו עצמאי סבר כי ניתן לרשום את הציוד אותו הוא רשם כהוצאה, וכך כל פעם שרכש ציוד רשם אותו כהוצאה בדוחות, אותו עצמאי הופתע כאשר הבין שלמעשה היה עליו להפחית את הציוד לאורך מספר שנים, כלומר הוא הכניס הוצאות מנופחות לדוחות הכספיים, מבלי שהתכוון לכך.

בנוסף, מדי תקופה תדרשו בדוחות מיוחדים, או בדיונים במס הכנסה, נכון לעבור דיונים אלו תוך הסתייעות עם רואה חשבון אשר בקיא בתחום המסים ומבין בתחום של עסקים קטנים. באופן זה מונעים חיובים גבוהים במס.

לכן תשובתי לרוב היא כן, אלא אם אתם מעוניינים לשבת ולשקוד על הכנסת הדוחות הכספיים שלכם בעצמכם, אמנם בדרך כלל עדיף להשקיע את הזמן והמרץ בקידום העסק ולא בניהול חשבונותיו.

הכותבת היא רואת חשבון אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים במרכז הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב