דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה האמריקאים לא קונים? 

מאת    [ 26/11/2012 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 1628 פעמים ]

"הייתי קונה מיליוני בתים פרטיים בארה"ב אילו יכולתי. לצד המניות בוול סטריט, הבתים הפרטיים הם השקעה אטקרטיבית כיום", כך אומר וורן באפט, "האורקל מאומהה", בראיון לרשת CNBC.

לא אחת נשאלת השאלה על ידי משקיעים ספקנים, כיצד יתכן שבתים בארה"ב הם השקעה כה טובה והמשקיעים האמריקאים לא קונים - איפה הקאצ' ("בעיה")?

לדברי באפט, אם קונים את הבתים במחירים של היום, ומחזיקים בהם לטווח ארוך, השקעה כזו יכולה אפילו להניב תשואה גבוהה יותר ממניות. באפט ממליץ כיום למי שחושב לרכוש בית בארה"ב לקחת משכנתא ל-30 שנה ולמחזר אותה אם התעריפים יירדו.

באפט, נזכיר, אמר בסוף השבוע כי הוא טעה כשאמר בשנה שעברה ששוק הדיור האמריקני יתאושש במהלך 2011, אך הוא חוזר על ההערכה הזו עכשיו בשנית. לדבריו, ארה"ב מייצרת היום יותר משקי בית ממספר הבתים הנבנים, וזו הסיבה שהביקושים לדירות יגדלו והשוק יתאושש.

אז למה האמריקאים לא רצים וקונים? "מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין"  -

משפט זה מתוך ספר קוהלת טומן בחובו הבנה עמוקה בפסיכולוגיה אנושית והסבר מצויין לאנומליות שנוצרות בשוק ההון. משבר הנדל"ן העמוק והטראומה הכלכלית חברתית שהוא הותיר אחריו יושבים עמוק בתודעה של כל אחד ואחד מאזרחי ארה"ב. משקי הבית בארה"ב איבדו טריליוני דולרים משוויים כתוצאה מהמשבר. ההתנהלות של האמריקאים בשנים האחרונות אינה נובעת משיקוליים כלכליים קרים אלא מתחושה של פחד.

לא קל לקבל משכנתאות -

שוק המשכנתאות בארה"ב משדר מסר אמביוולנטי (כפול), מצד אחד הריביות על המשכנתאות נמצאות בירידה מתמדת - הרבה מתחת לשיא היסטורי שלילי (דבר שמצביע על העדר ביקוש לאשראי) ומצד שני, לכאורה, אמור להיות ביקוש אדיר למשכנתאות - אנשים מאבדים את בתיהם. ניתן להסביר תופעה זו בכך שכמעט בלתי אפשרי הקבל משכנתא בארה"ב לאזרח מן השורה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי מעט מאד אמריקאים עומדים בקריטריונים לקבלת משכנתא (מבנק). קריטריונים אלו משקללים את הקרדיט היסטורי (העדר חדלות פרעון), היקף הכנסה נוכחי, יציבות תעסוקתית וכד'. לווים המאבדים את ביתם בהגדרה אינם עומדים בקריטריונים אלו.

אין הון זמין -

אחד מהשינויים שהתרחשו לאחרונה הוא עלייה משמעותית בהיקף ההון העצמי (Down Payment) לו נדרשים הלווים. הסיבה לכך נעוצה בסיטואציה שנוצרה בזמן משבר הנדל"ן בארה"ב. לווים אשר רכשו נכס ללא הון עצמי/עם הון עצמי בשיעור מאד נמוך, לא הרגישו שום מחוייבים להתאמץ ולהחזיר את המשכנתא כאשר ערך הבתים ירד (הם לא השקיעו הון משמעותי ברכישה ולכן נוח היה להם ל"וותר" על הנכס).
מצב חדש זה בו האמריקאים נדרשים להון עצמי גבוה (במיוחד כאשר קונים נכס שני ואילך) אינו מאפשר לרוב האמריקאים להשקיע בנדל"ן. תרבות הצריכה בארה"ב היא כזו שהם מוציאים את המשכורת  של חודש מאי כבר באפריל...

סיכום

לכאורה ההשאלה - מדוע האמריקאים לא רוכשים נדל"ן במידה וזו השקעה כה אטרקטיבית? - הינה שאלה מצויינת המצביעה על בעיה לוגית, אולם ניתוח מעמיק של הסיבות לרמת המעורבות הנמוכה יחסית של האמריקאים בשוק הנדל"ן המקומי, מצביע כי הסיבה אינה נעוצה בכדאיות ההשקעה אלא בההליכי הרוח של הציבור, המצב הכלכלי בארה"ב, מאפייני תרבות וכד'.

מצב זה יוצר את ההזדמנות ההשקעה עבור משקיעים מכל העולם (אוסטרלים, גרמנים, סיניים, בריטים, ישראלים וכו') הנוהרים בהמוניהם ורוכשים מכל הבא ליד.

CIG INVESTMENTS LLP


בכל שאלה לגבי המאמר או בנוגע להשקעות נדל"ן בארה"ב


ניתן לפנות לגיא חיימי


guy@cig-re.com | www.cig-re.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב