דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפילו לסראמאגו יש מה לומר על לילית היהודית...... 

מאת    [ 25/11/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1666 פעמים ]

 

פגיעתה של השדה היהודית לילית בבני אנוש היא פיזית ונפשית כאחד. מגוון ההתעללויות שלה בבני ובנות האדם הוא רב ומשקף את הפחדים והחרדות ולמעשה את השדים הפרטיים של כל אדם ואישה בתקופה העתיקה, שהם אם לומר את האמת, אינם שונים בהרבה מאלו של אוכלוסיית המילניום השלישי.

לילית, שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית – כך היא נראית ממרומי העשור הראשון למילניום השלישי שבו כל אדם רביעי מנסה להרגע בעזרת כדורים ממשפחת פרוזאק ההולכת ומתרחבת. מפריזמה פסיכו-פתולוגית, סובלת לילית מדפוס של אי יציבות התנהגותית, אמוציונלית וקוגניטיבית. תגובותיה הרגשיות הן חזקות מדי, בלתי יציבות ובלתי הולמות את המציאות התרבותית. היא אימפולסיבית, בעלת התקפי כעס, חרדה ורגזנות. היא זורעת הרס ביחסיה, בשל תנודתיות רגשית שאינה ניתנת לניבוי ואי-עקביות קוגניטיבית. לילית, כך היה אומר פסיכיאטר 2010, מפתחת יחסים כאוטיים וסובלת מהעדר זהות מינית. גם בעזרת הכימיה, קשה להחזיר אותה אל התלם. 

ובכן – לילית זו חוזרת ומטפסת אל סדר היום ב - 4000  השנים האחרונות ואין היא משנה עורה. בשיא פריחתה הופיעה לילית כאשתו של אדם. היא פרצה אל בין דפי ההיסטוריה היהודית להרף עין כאישה בשר ודם - כרעיה קדמונית, ומיד עברה טרנספורמציה וחזרה אל מצבה השדי הראשוני. בימי הביניים היא קיבלה שמות תואר כמו  יצאנית, ערפד, חתול או ברווז. כאז כן עתה, לילית היהודית מקשטת בדמותה הסקסית, החושנית והמסתורית את דפי ההיסטוריה. השדה לילית נעה ונדה במרחבי זמן ותרבויות ומקבלת סוגים שונים של תארים. היא אימפולסיבית ובלתי יציבה, היא אנרכיסטית ופמיניסטית ואסרטיבית. החרדה הגדולה האוחזת בנו מאותה שדה יהודית היא בשל היותה מין ,Femme fatal בעלת תיאבון מיני שאינו יודע שבע לגבי גברים ותיאבון קניבאלי בלתי נדלה לגבי תינוקות.

אין ספק שהמרדף אחרי השדה לילית והחרדות שהיא מפזרת אינו אובססיה שלי בלבד. והנה גדולים וחכמים ממני מציבים אותה כאחת הגיבורות. אפילו ז'וזה סאראמאגו. נפל בשבייה. בספרו "קין" הוא מעניק לגיבורי התורה תפקידים סאטיריים ומחייב אותם להשתתף במצבים קומיים. והרי הפלא ופלא – לילית מקבלת סטטוס של אישה נשואה – רעייתו של נוח. "כלא" זה אינו מונע ממנה להמשיך בהתנהגותה הזנותית המקובלת ולהחזיק בשאר התארים הקבועים שניתנו לה. לילית ממשיכה להתמחות בתפקיד המסורתי של יוצרת ומלהיטה, בוחשת ומרטיטה כל גבר. סראמאגו דאג שהיא תגרור את קין למצבים ארוטיים של תאוות בשרים.

 לסיכום – לכל מעריצי השדה לילית ושאר שדים ורוחות –נותרו עותקים אחרונים של הספר "לילית – שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית" ב20 ש"ח. הוא יכול להיות שלfם בהקלקה אחת - נצלו את ההזדמנות........

דורית קידר בעלת תואר שני במדעי היהדות. 


אינפורמציה על לילית השדה היהודית ועל הספר "לילית - שדה בעלת הפרעת אישיות גבולית" ניתן למצוא כאן:      


http://evillilith.weebly.com/


                 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב