דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה נדרש כדי להצליח בלימודי אנגלית? 

מאת    [ 25/11/2012 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 2456 פעמים ]

 קיימים ארבעה מרכיבים שהם בעיניי החשובים ביותר עבור מי שרוצה להצליח בלימוד אנגלית:

1.     מטרה.

2.     התמדה.

3.     השיטה הנכונה.

4.     יישום השיטה הנכונה.

אלה הם ארבעת המרכיבים של הצלחה באנגלית (וכנראה גם בכל דבר אחר בחיים, אך אנחנו מדברים כעת על לימוד אנגלית).

קודם כל, אדם צריך להגדיר לעצמו מהי מטרתו בלימודי אנגלית. "ללמוד אנגלית" זאת אינה המטרה. המטרה היא – לשם מה אדם לומד אנגלית. כאשר אדם מגדיר מהי מטרתו בלימודי אנגלית, הוא יכול לגבש את הדרך להשיג את אותה המטרה. לדוגמה, אם המטרה של האדם היא "לעבור מבחן פסיכומטרי באנגלית", הוא יצטרך לנקוט בפעולות מסוימות כדי להשיג אותה. לעומת זאת, אם המטרה היא "לדבר באנגלית באופן שוטף", הפעולות תהיינה שונות ולפעמים הפוכות מאלה של האדם הראשון.

האדם שלומד לצורך המבחן, יצטרך כנראה לשנן כמות גדולה של מילים ולקרוא כמות גדולה של טקסטים עם השאלות באופן קבוע כשהוא מתכונן. לעומת זאת, אדם שמטרתו היא "לדבר באנגלית באופן שוטף" יצטרך להתמקד בהאזנות מרובות ובתרגילי דיבור מסוימים ולתרגל אותם שוב ושוב ושוב. המטרות של שני האנשים בדוגמאות הללו הן שונות וכך גם דרכים להשגתן. מהי המטרה שלך בלימוד אנגלית? מה היית רוצה להשיג? נסה להתמקד כמה שיותר! לדוגמה, המטרה "לדבר אנגלית" היא גם מעורפלת מדי. עם מי היית רוצה לדבר? על מה? לאיזו מטרה? האם המטרה היא לדעת להסתדר בבית מלון בחו"ל? לנהל משא ומתן עסקי? להכיר בן/בת זוג? כשאתה מתחיל לשאול את עצמך את השאלות הללו, המטרה מתבהרת. לדוגמה, המטרה הראויה תהיה: "יכולת לנהל שיחה אינטליגנטית במגוון נושאים באנגלית". כעת, לאחר שהגדרת את המטרה ברמת דיוק כזאת, תוכל לראות מה נדרש ממך כדי להשיג אותה.

המרכיב השני הוא התמדה. על האדם להתמיד בלימוד שלו. הוא צריך להתחייב קודם כל בפני עצמו לתרגל אנגלית על בסיס יומיומי ולא לוותר לעצמו. בסביבה קיים מספר רב מאוד של הגירויים שעלולים להסיט את תשומת הלב. הרבה יותר קל להתיישב ולראות טלוויזיה מאשר להתיישב מול ספר באנגלית. לכן, אדם צריך לעבוד על היכולת שלו להתמיד, וזה קשור ישירות למשמעת עצמית. צריך גם להיות מודע לנטיות לרמות את עצמך, בסגנון של: "אני אראה עכשיו סרט באנגלית וככה אני אלמד וזה יהיה במקום הקריאה היומית שלי באנגלית". זה לא יעבוד!

זה לא אומר שללמוד דרך סרטים זה לא טוב (והאמת היא שזה ממש מצויין), אבל זה כן אומר שאם לפי השיטה שבה אדם לומד עליו לקרוא ספר, הוא צריך לקרוא את הספר ורק לאחר מכן הוא יכול לנסות דברים אחרים, אבל רק לאחר שהוא ביצע את מה שעליו לעשות כדי להתקדם באופן סדיר.

השיטה הנכונה היא קריטית להשגת המטרות שלך באנגלית. היא מהווה מרכיב שלישי להצלחה באנגלית. קיימות הרבה שיטות בשוק שהן מאוד לא יעילות ולא עובדות. כמה מתלמידיי בית הספר יודעים אנגלית באמת והיו מסוגלים לבטא את עצמם לו היו מוצאים את עצמם בארץ דוברת אנגלית? אחוז קטן מאוד!

לכן על האדם לחקור את השיטות הקיימות השונות, ולהעריך אותן אך ורק על הבסיס של "האם השיטה הזאת נותנת לי את המיומנות שאותה אני מחפש?" כדאי למצוא תלמידים שלמדו לפי השיטות הללו ולהתבונן בביצוע שלהם. אם מכון כלשהו מבטיח לך "אנגלית מושלמת תוך חודשיים", בקש כמה מהמספרים של המסיימים שלהם ושאל אותם האם הם מסוגלים לדבר בשטף עם אדם דובר אנגלית. רוב הסיכויים שתקבל תשובה "לא" או התחמקויות שונות מהתשובה.

גם אם השיטה היא נכונה וטובה, צריך ליישם אותה באופן נכון. אחרת היא לא תעבוד במידה בה היא אמורה לעבוד. לדוגמה, שיטת הלימוד העמוק, שבעזרתה אני עובד עם התלמידים שלי, דורשת השמעה חוזרת ונשנית של הקבצים עם אותו חומר פעם אחר פעם. זה אומר לפחות 10 פעמים כל קטע (ורצוי הרבה יותר). כשעושים זאת, מקבלים תוצאות מדהימות! אדם יכול להחליט שמספיק לו להקשיב לכל שיעור פעמיים. וזה יהיה הרבה פחות יעיל! זאת תהיה חריגה ממה שהוא אמור לעשות. כך שלא מספיק רק לדעת מה השיטה, צריך גם ליישם אותה באופן נכון.

באתר שלי ניתן למצוא הרבה מידע נוסף בנוגע למרכיבים הללו והיישום שלהם בלימוד שלך.

שיהיה לך המון בהצלחה:)

 

 

אריק רוזני מאמן אישי להצלחה באנגלית www.english-upgrade.com


050-8258755




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב