דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין הם אירוע טראומטי - כיצד ניתן להוציא את העוקץ הכואב מגירושין? 

מאת    [ 24/11/2012 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2185 פעמים ]

גירושין הם אירוע טראומטי - כיצד ניתן להוציא את העוקץ הכואב מגירושין? 

 

 

נוחות - זה כל הסיפור

 

אחת הסיבות המרכזיות מדוע גירושין הם אירוע טראומטי היא מפתיעה ופרוזאית לחלוטין: גירושין בדרך כלל מובילים לחוסר נוחיות ולסבל ולכן הם נתפסים בעיקר על ידי הילדים אך גם על ידי ההורים כאירוע כואב וקשה.

 

הבעיה בגירושין אינה רק הפרידה אלא השינויים הרבים הנכפים בדרך כלל על המשפחה, על הילדים ועל ההורים כמו: שינוי מקום המגורים, שינוי חברים ומסגרת לימודית, הסעות, הסדרי ראייה מורכבים, מרחק פיזי, קושי כלכלי, בדידות וכיו"ב.

 

 

 

לשמר את הקירבה הפיזית

 

אחת הגישות המרכזיות המאפשרות להפוך את הגירושין לאירוע נעים ונוח יותר היא לתת דגש על הנוחיות ולשמר אותה. למשל, במקום להוציא את הילדים מהבית - להשאיר אותם בבית המגורים המוכר והנוח שלהם.

 

או למשל, במקום שהאבא יגור בעיר אחרת, לדאוג שהאבא ישכור דירה באותו הרחוב ממש או ברחוב המקביל, כך שהגישה אליו תהיה קלה וזמינה "כאילו" הוא גר עם הילדים ממש.

 

 

 

לא להזיז את הילדים

 

טובת הילדים בדרך כלל מחייבת את אי הזזתם. לילדים עדיף ברוב המקרים להמשיך ולגור באותו הבית ולשמר את המסגרת הלימודית והחברתית שאותה הם מכירים ואליה הם מחוברים ממילא. הילדים לא אמורים לסבול רק בגלל שההורים החליטו להיפרד ולהתגרש.

 

העובדה שגם ההורים אינם "זזים הרבה" אלא לרחוב המקביל או לדירה בקצה הרחוב גם היא מאפשרת המשך קיום חיים נוחים, ללא המרחקים הפיזיים והנפשיים שחלק מהילדים צריכים לסבול לאחר שהוריהם התגרשו.   

 

 

 

לחיות קרוב, להרגיש טוב

 

משפחה שמתפרקת - אינה צריכה להתפרק לחלוטין. גם אם ההורים החליטו להתגרש - עדיף לשמר את מסגרת התא המשפחתי כמה שיותר קרובה למקור.

 

ניתן לחיות קרוב מאוד, להמשיך בשגרת החיים הנוחה, לא להזיז את הילדים ולא לשגע אותם, לא להזיז את ההורים וליצור פערים גדולים מדי, לשמר את הסביבה החברתית והלימודית המוכרת ולהמשיך לחלוק את "התא המשפחתי" רק משני בתים הקרובים פיזית אחד לשני ולא מבית אחד, כפי שהיה במקור.

 

 

וטיפ לסיום: העיקרון של קירבה מגורית בין ההורים המתגרשים מקל מאוד על תהליך הגירושין. הוא פשוט, קל לכל הצדדים, והוא מעניק תחושה כאילו שום דבר משמעותי לא באמת השתנה, תחושה המוציאה את העוקץ הכואב מגירושין. 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב