דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן לנהל את החיים בצורה קלה יותר? 

מאת    [ 24/11/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2770 פעמים ]

כיצד ניתן לנהל את החיים בצורה קלה יותר? 

 

 

חלקים חלקים - קל יותר לעיכול

 

השיטה הפראקטלית או בשמה העממי "שיטת הסלאמי" היא שיטה יעילה ונוחה ביותר לניהול החיים. היא מאפשרת להגיע להישגים מעולים במאמץ קטן, ללא לחצים, ללא מאבקים וללא מחירים כבדים.

 

מהותה של השיטה הפראקטלית היא לקחת כל פעולה, משימה או מטלה בחיים ולחלק אותה לחלקים קטנים עד כדי כך שכל חלק הופך למשימה קלה וקצרה ביותר.

 

 

 

השיטה הטוטאלית מבוססת על דחיינות, עצלנות מחשבתית ואמונה בגישת "זבנג וגמרנו" 

 

רוב האנשים מנהלים את החיים שלהם בשיטה אחרת - בשיטה הטוטאלית. הם רוצים להשיג את הכל בזמן קצר ביותר ולכן הם דוחים משימות, מטלות, רעיונות ופרוייקטים עד לרגע האחרון ואז מרכזים מאמץ אדיר כדי לטפל בבעיה ולסיים אותה.

 

בשיטה הטוטאלית המאמץ המופעל הוא אדיר, העומס הוא עצום, הסיכוי להצליח הוא נמוך והמחירים הם כבדים. במקום "להרוג תורכי ולנוח" אנשים רבים פועלים בשיטת "זבנג וגמרנו".    

 

 

 

הטבע הוא פראקטלי - כך גם אנחנו

 

הטבע בנוי בשיטה הפראקטלית - תהליכים פשוטים ואיטיים המובילים בסופו של דבר לפריחה, שגשוג, מורכבות ומגוון. גם בני האדם מובנים לשיטה הפראקטלית.

 

במקום לדחות דברים לרגע האחרון ואז לעמוד מול שוקת שבורה - עדיף להקדים מטלות ויעדים. במקום לרכז את כל הכוח במשהו אחד - עדיף לחלק את המשימה למספר משימות משנה פשוטות וקצרות וכך להתקדם בקלות ובנינוחות ללא מאמץ. במקום לאגור בעיות ואז להתמודד איתם ראש בראש - להתמודד עם הבעיות מייד כשהן צצות ולדכא אותן כשהן קטנות.

   

 

 

החיים הקלים לנוחיותכם

 

אם ניקח לדוגמה את ניקיון הבית: בשיטה הטוטאלית אנשים צוברים במשך שבוע שבועיים לכלוך ואבק, צוברים כלים וכביסה, צוברים טינופת וחפצים מיותרים - ואז מנסים להתמודד בסופשבוע אחד לנקות את כל הבית במכה אחת. התוצאה היא התשה, עייפות, תחושת מלחמה וחוסר הנאה מכל התהליך.

 

לעומת זאת, בשיטה הפראקטלית אין דחיינות ואין צבירה כי הניקיון של הבית נעשה ברמה היומיומית. את הניקיון, את הכביסה ואת הסרת הלכלוך עושים כל הזמן - בחלקים. כל יום משהו אחר, כל פעם קצת מזה או קצת ממשהו אחר. אף פעם לא הכל בבת אחת. וכך, כאשר מגיעים לסוף השבוע הבית נקי ומתוחזק ואפשר לנוח ולבלות.

 

 

וטיפ לסיום: השיטה הפראקטלית היא שיטה פשוטה ואפקטיבית ביותר הניתנת ליישום בכל תחומי החיים - זוגיות, עסקים, ניהול הבית וניהול הזמן.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב