דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד צריך אוזן קשבת 

מאת    [ 24/11/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1707 פעמים ]

אלוהים נתן לנו שתי אוזניים ופה אחד. אבל הרבה פעמים אנחנו מדברים הרבה יותר מאשר מקשיבים. במיוחד כשאנחנו נמצאים עם אנשים אחרים.

אנחנו רגילים לדבר הרבה, ולדבר הכי הרבה על מה? על עצמנו, על מה שלא עובד אצלנו, על הבעיות שלנו, על ההישגים שלנו. למה? כי אנחנו רוצים אוזן קשבת, אנחנו רוצים שמישהו ישמע אותנו, ייתן הבנה ותמיכה בנוגע לבעיות שלנו, יעריך אותנו על ההישגים והצלחות. זה חלק מהחיים ומהרצון האנושי.

אז אם אנחנו רוצים זאת, זה אומר שכולם רוצים, כולם מרגישים כך. כולם צריכים אוזן קשבת. הרבה פעמים, מרוב שאנחנו מחוברים לבעיות שלנו ולעולם שלנו, אנחנו שוכחים שישנם גם אנשים אחרים שרוצים לשתף, משתוקקים שישמעו אותם.

תחשבו על סיטואציה מסוימת בחיים שלכם – האם אתם מקשיבים יותר או מדברים יותר? אם אתם אלו ששולטים בשיחה ותמיד רוצים להשמיע את הקול שלכם, תתחילו לכבד גם את הצד השני ותתחילו להיות יותר קשובים לצרכים שלהם, לסיפורים שלהם, לשיתופים שלהם, תאזנו את השיחה על מנת שלא ישמעו רק אתכם.

אם אתם בצד המקשיבים, אז מצוין. בטוח אנשים אוהבים לפתוח את הלב שלהם, לקבל מכם עיצות, תמיכה והבנה. תוכלו מדי פעם להכניס את מה שי לכם לומר גם וכשיהיה לכם משהו לשתף, משהו שתרצו שיקשיבו לכם, הם יעשו את זה ברצון ובשמחה.

חשוב לזכור – בתור בני אדם, יש לנו צורך עמוק בלשתף ולדבר. אבל אם אנחנו נהיה הדברנים הגדולים ונרצה רק שישמעו אותנו, את הבעיות שלנו ואת מה שהשגנו בחיים, אנשים בסופו של דבר יברחו מאיתנו, ירצו להיות איתנו פחות. אבל כשנדע לאזן את הדברים, אנשים ירצו להיות איתנו גם יקשיבו לנו יותר.

כל אחד ציך אוזן קשבת אז תשימו לב בפעם ההבאה כשאתם נמצאים עם חברים, משפחה, מכרים – האם אתם מקשיבים או שאתם לרוב מדברים? האם אנשים מרגישים שאתם נמצאים שם בשבילם, שהם יכולים לפתוח לכם את הלב, לשתף אתכם או שמה שחושב לכם בעיקר זה להוציא כל מה שי לכם לומר, וכל השאר פחות משמעותי?

תזכרו – כל אחד צריך אוזן קשבת, כמו שאתם צריכים,  כך גם כל אדם אחר. כולנו בני אדם, אנחנו שונים אומנם באישיות, באמונות, דפוסי חשיבה, שונים במהות אבל לכולנו יש אותם צרכים – את הצורך להרגיש חשוב, שמקשיבים לנו, שיש לנו עם מי לדבר ואת מי לשתף.

 

דיאנה בן צבי


מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב