דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אני מעדיף שהלקוחות יתקשרו אלי 

מאת    [ 22/11/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1928 פעמים ]

רוב מי שעוסק במכירות שונא לעשות 'שיחות קרות', ובצדק. שיחות מכירה יזומות הפונות ללקוחות פוטנציאליים הן כלי מכירה חשוב ויש מצבים לא מעטים שבהם הוא מייצר הכנסות יפות לעסק. אבל, עבור המבצע זו התנסות קשה המלווה ברצף של סירובים, דחיות ולא מעט תגובות גסות ומעליבות מצד אנשים אשר, בכל הכנות, לא ביקשו ולא הזמינו את איש המכירות להידחף לחיים שלהם ללא הזמנה ולהציע את מרכולתו. 

בימינו, לא נשארו כמעט מוכרים "מדלת לדלת", אבל הם הוחלפו במידה רבה על ידי הטלמרקטינג. אנשים שמנהלים מרכזי טלמרקטינג הם מבין המעסיקים עם מחזורי תחלופת עובדים הגבוהים ביותר בעולם. עבור רוב האנשים, החיכוך היומיומי מייצר תסכול, כעס ויאוש ורובם מחזיקים מעמד מספר שבועות או מספר חודשים, לכל היותר.

אבל הסיבה העיקרית לדחות שיחות קרות כשיטת שיווק היא חוסר היעילות המובנה בהן. אחוז גבוה של סירובים ודחיות משמעו שחלק אדיר, לפעמים גם 70-90% מזמנו של איש המכירות יוצא בשיחות עם אנשים שלעולם לא יהפכו ללקוחות. כאשר מוסיפים לכך את השחיקה והצורך של העסק להחליף אנשי מכירות לעתקים קרובות, זו הופכת להיות שיטת שיווק יקרה מאוד. 

אין ספק שהיה עדיף לנו בהרבה אילו אפשר היה שמי שבאמת מתעניינים במה שאנחנו מציעים יתקשרו אלינו בעצמם, במקום שאנחנו נתקשר אליהם. אבל איך אפשר לגרום להם להתקשר? 

זה בדיוק תפקידו של מנגנון "ייצור לידים" במערכת השיווק שלך. שיווק שמכוון לייצור לידים אינו מכוון למכירה באופן ישיר. אנחנו לא מנסים בהכרח למכור ללקוח כבר במגע הראשון איתו, אלא להציג מולו הצעה מעניינת, מושכת, רצויה כל כך עבורו, עד שהוא מעצמו יחליט לפנות אלינו כדי לקבל את זה. 

אין הבדל עקרוני בערוצים שנשתמש בהם כדי לפנות לקהל שלנו עם ההצעה. אפשר להשתמש בדיוור ישיר, אימייל, פרסומת בעיתון או ברדיו וכל אמצעי אחר. ההבדל הוא במהות המסר. במקום לגרום ללקוח להוציא את הארנק, אנחנו מסתפקים בכך שהוא "ירים יד" ויגיד "אני מתעניין במה שיש לך להציע.

ייצור לידים חוסך שעות עבודה יקרות לאיש המכירות – הוא מדבר רק עם לקוחות מעוניינים שהתקשרו בעצמם. זה לא אומר שכל שיחה נגמרת במכירה, אבל הזמן שלו יעיל בהרבה, אחוזי הסגירה עולה משמעותית וכולם נהנים הרבה יותר מהעבודה ומהתוצאות. 

אם אתם מרגישים שאתם מוציאים המון מאמץ על מכירה לקהל קר ולא מעוניין, כדאי לכם לשקול לשנות את השיווק שלכם לייצור לידים במקום למכירה ישירה.

לחצו על הקישור כדי לדעת עוד על ייצור לידים.
שמעיה דוד הוא מאמן ויועץ עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב