דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאלף כלבים מוסמך 

מאת    [ 21/11/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1877 פעמים ]

מאלף כלבים מוסמך

עולם אוהבי הכלבים נחלק לשניים: מגדלי הכלבים ומאלפי הכלבים. אלה מאוגדים תחת מטריה אחת: אהבה רבה אל ידידו הטוב ביותר של האדם. מאלף כלבים מוסמך חייב לעבור לימודים במוסד לימודי העוסק בתחום. אילוף כלבים נוגע במגוון רחב של שיטות אילוף. ההכשרה מאפשרת חשיפה למתודות "יבשות" על הנייר והתנסות במצבי אמת.

תעודת מאלף כלבים מוסמך שניתנת על ידי מוסדות מקצועיים בתחום, מוכרת על ידי ארגונים בינלאומיים. כך יכול אזרח ישראלי לנסות מזלו בתחום גם בחו"ל. המסלול העיקרי מתווה את הדרך לקורסים מקצועיים מתקדמים שניתן ללמוד לאחר סיום ההסמכה.  

מי יכול ללמוד להיות מאלף מוסמך לכלבים?

אהבה לכלבים, מן הסתם, צריכה להיות אבן הבסיס עבור כל מי שמעוניין בתחום הכללי ובהתמחות הספציפית: אילוף גורי כלבים. לאחר ראיון אישי, על הלומד לקחת חלק במהלך של כשמונים אחוז לפחות מכלל הלימודים, לעמוד במטלות הלימודים ובמבחנים, ולבצע את החלק המעשי בהצלחה.

תחומי עניין והתמחות בנושא

מאלף כלבים נחשף במסלול ההתמחות לתחומי טיפול שונים בנוגע לטיפול ההתנהגותי הנכון עם הכלב: אילוף של כלבי שירות, אילוף כלבים לטיפול בעזרתם ואילוף של כלבי אבטחה. לימודי אילוף כלבים ייגעו בנושאים הבאים: שיטות אילוף, תכונות אופי של כלבים, יצרים, התניות, דחפים (כל אלה מצויים תחת הכותרת: תהליכי למידה של כלבים).

כמו כן מדובר גם על הנושאים הבאים: התמקדות בתזונה נכונה, טיפולים תרופתיים, השפעת הגנטיקה ועולם הווטרינריה, התמקדות בתחום הטיפול והאילוף בגורים (אופי ותקופות משמעותיות), וההתנהגות מול להקות טיפוליות וקבוצות ספציפיות.

כלבי עבודה, כלבי צאן, כלבים לשירות צבאי ומשטרתי, לאיתור נעדרים וקבוצות נוספות כגון כלבי נחייה יצריכו כל אחד התייחסות מעט שונה. ניסיון עשיר של המרצים במוסד הלימודים, מעלה את הסיכוי להצלחת מאלפי כלבים בפוטנציה. וותק וניסיון בתחום התיאורטי (מתן הרצאות) ובתחום העבודה בשטח (במיוחד), יעידו על איכות המרצים.

שיטות האילוף המוכרות

קיימות שמונה דרכים לאילוף: שימוש בכדורי בד, קולרים אלקטרונים, שיטת ההימנעות, כפייה, ניתוב היצרים, קליקר, שימוש במזון והלטי. חשוב למעוניין להתמקצע בתחום אילוף הכלבים (מאלף כלבים מוסמך), שיכיר וישלוט בכל האופציות הקיימות בתחום כדי שיוכל להציע ארסנל רחב עבור כל טיפוסי הכלבים הקיימים.

כל כלב והשיטה המתאימה לו, כל בעל כלב והאופן בו הוא מתחבר לנושא. חשוב שתהיה התאמה בין הצורך באילוף לבין ההתנהלות הטבעית של הכלב ושל בעליו כדי להביא להצלחת התהליך. על מאלף כלבים פוטנציאלי לוודא כי מדובר על מוסד מקצועי רציני שיכול להרשות לעצמו לצייד את התלמיד בערכת אילוף עמה הוא יוכל להתחיל לעבוד בשוק החופשי.

טיפ אחרון לדרך

כמו כן, קיימת חשיבות למתן תשומת לב ומקום להתנהלות העסקית בתחום (התנהלות מול לקוח, שיווק נכון וכולי). חשוב לציין כי במידה ומדובר על בעל פנסיון לכלבים, מומלצת תעודת מאלף כלבים מוסמך כדי לספק את השירות הטוב ביותר.

 

המאמר נכתב באדיבות אייל קליין מאלף כלבים מוסמך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב