דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלות שעוברות מבעלי חיים לבני אדם וכיצד ניתן למנוע אותן 

מאת    [ 21/11/2012 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3477 פעמים ]

 

לפטוספירה

שמה העממי של הלפטוספירה הוא עכברת וכשמה כן היא, מקורה בחיות בית קטנות כגון עכברים או אוגרים, אך היא עלולה להימצא גם אצל כלבים. המחלה אינה חמורה אצל בעלי חיים החולים בה. אצל בני אדם, לעומת זאת, המחלה יכולה לנוע בין מחלה קלה ללא סימנים, למחלה חמורה הפוגעת בכבד ובכליות ומביאה למוות. הדרך למנוע הדבקת בני אדם היא מניעת המחלה בחיות הבית על ידי חיסונן.

קדחת קרציות

זוהי מחלה של בעלי חיים, בעיקר כלבים, שנגרמת מקרציות. זוהי תופעה נפוצה יחסית אצל כלבים, ואם אינה מאובחנת בזמן היא עלולה לגרום למותם. הדבקה של בני אדם במחלה היא נדירה מאד, ואצל בני האדם שמה הוא קדחת בהרות. ההדבקות במחלה נדירה מאוד גם לבעלי חיים וגם לבני האדם, אך היא מחלה שעלולה להיות קטלנית. המניעה הטובה ביותר היא על ידי הרחקת קרציות מבעלי חיים ומאנשים. הגורם למחלה הוא הקרציה, לכן הימצאות קרציה בלבד יכולה להספיק להדבקות. ההשארה הרווחת היא שהזמר מאיר אריאל זכרונו לברכה נפטר מקדחת הבהרות.

כלבת

המחלה נקראת כלבת בשל הימצאותה בעיקר בכלבים, אך היא יכולה לפגוע בכל היונקים, כולל בני אדם. בעל חיים יונק או אדם הנפגע מן המחלה יסבול ממנה מאוד ואף עלול למות. תסמיניה הם ריור מוגבר, תוקפנות ושינוי קיצוני בהתנהגות, דמנציה, ובהמשך גם סלידה מאור ואצל בני אדם גם סלידה ממים. המחלה מועברת על ידי רוק ולכן נשיכה מבעל חיים חולה או אפילו ליקוק עלולים לגרום להדבקה. המחלה מדבקת כשבועיים לפני הופעת התסמינים, כך שהיא עלולה להתפשט במהירות. אדם שננשך על ידי בעל חיים שלא ברור אם חוסן, חייב לקבל מיד מנות חיסון נגד כלבת. חשוב שבעלי כלבים יחסנו את כלביהם בשל היותה של מחלת הכלבת קטלנית במיוחד, בעלי כלבים אף מחוייבים לעשות זאת על פי חוק.

תולעי מעיים

המקור לתולעו המעיים הם כלבים וחתולים. לרב תולעי המעניים אינן מזיקות אבל ישנם מקרים בהם ידוע כי התולעים גרמו למחלות קשות. ההדבקות של בני האדם נעשית בשל מגע בבעל חיים חולה, ההדבקות נפוצה בעיקר בקרב ילדים. תולעים בבני אדם בעיקר מציקות. תכשירים שימנעו מבעלי החיים להידבק במחלה יחסכו את ההדבקה גם מבני האדם הנמצאים בקרבת בעלי חיים אלו.
פרעושים

גם הפרעושים עלולים להיות נשאים של מחלות הפוגעות באיברים פנימיים בגוף, ודרכי ההדבקה הן דרך עקיצה והעברת גורם המחלה בדם. חשוב לטפל בכלב ולנקותו מפרעושים ולהשמיד את ביציהם. כך יהיה גם לכלב נעים יותר וסכנת ההדבקה מן המחלות שהפרעושים מעבירים תקטן משמעותית.

פסטורלה

חיידק הפסטורלה עובר מבעלי חיים לבני אדם דרך האף והפה, בגלל מגע בפה בחיית המחמד. המחלה גורמת לפגיעה בדרכי הנשימה.

מחלות לא ידועות

ישנם היום חיידקים רבים שעברו מוטציה שמאפשרת להם לשרוד גם בבני אדם, גם אם במקור היו בעבר שורדים רק בבעלי חיים. ישנם מקרים רבים של חיות מחמד שהדביקו את בעליהם בשיעול ושלשול ואחר כך נדבקו מהם בחזרה.

מחלות זואונוטיות הן מחלות שעוברות לבני אדם דרך בעלי החיים. ישנם כמה מקרים נפוצים של מחלות זואונוטיות, המרפאה של דוקטור שי פייס מונה אותם ואת הדרכים למניעתן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב