דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גבול אחריות לביטוח צד ג' לרכב 

מאת    [ 21/11/2012 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 1844 פעמים ]

כאשר נוהגים ברכב, אין לדעת מה יוליד יום. גם אם הרצון הברור של כולנו הוא לנסיעה חסרת תקלות, לעיתים המציאות טופחת על פנינו. חשבו, למשל, על מקרה בו פוגעים ברכב או באדם אחר: מעבר לסכנה הפיזית למעורבים, הרי שלא פעם זהו הבסיס לתביעות ביטוח רבות. בדיוק לצורך זה, קם לו עם השנים ביטוח צד ג', שמעניק פיצוי עבור נזקים הנגרמים לצד שלישי. מה גובה הפיצוי? לצורך זה, נדרש להתבונן על גבול האחריות.

המהות של ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג', אם כן, הוא פוליסה חשובה ביותר המוצעת כיום לנהגים. ברוב המקרים, היא תישאר על הנייר, ותתפקד כלא יותר מאשר שטר ביטחון עבור הנהג. אולם, כל אימת שמתרחשת תאונה, הביטוח עולה לאוויר- ואז ערכו לא יסולא בפז. משמעות הביטוח היא שעל כל מקרה של פגיעה, הרי שהפיצויים הנדרשים לצד האחר יינתנו על ידי חברת הביטוח.

במילים אחרות: המבוטח עצמו אינו "מרוויח" דבר מבחינה כספית, שעה שאת הפיצויים עבור הנזק שנגרם לו יקבל הוא, אולי, במסגרת ביטוח החובה או הביטוח המקיף. אולם, עצם הבחירה בביטוח צד שלישי מבטיחה כי ההוצאות הנדרשות עבור אותו צד יהיו באחריות חברת הביטוח, שאף תנהל את ההתנהלות הבירוקרטית מולו.

מהו גבול האחריות?

ההיבט של גבול אחריות אינו ייחודי לפוליסות ביטוח צד ג', כמובן, והוא מאפיין גם ביטוח חובה או ביטוח מקיף. ברמה הכללית, זהו הגבול העליון של הכיסוי אשר ניתן מטעמה של חברת הביטוח, כלומר, מעבר לסכום זה כבר לא יינתן פיצוי על ידי החברה. ומתוך הסכום הזה, ייקבע הפיצוי על פי הנזק היחסי נגרם לרכב או לאדם האחר.

כמובן שגובה הסכום הזה משתנה בין החברות השונות הפועלת כיום בשוק הביטוחים בישראל. ועדיין, אפשר לטעון בפה מלא כי בדרך כלל ינוע הסכום סביב כמה מאות אלפי שקלים, כאשר הגורם המכריע הוא המפורט בהסכם הפוליסה אשר נחתם עם הלקוח.

ההיבט המשפטי

לא פעם, כולל ביטוח צד ג' גם התייחסות לתביעות משפטיות אשר עלולות להיות מוגשות כנגד המבוטח במקרה של תאונה. לא כולם יודעים, אבל גבול האחריות נכנס לתמונה גם בהיבט הזה, שעה שנקבע סכום מקסימלי במסגרתו יפוצה המבוטח עבור ההוצאות המשפטיות השונות, דוגמת עורך דין.

הפגיעה גבוהה מהכיסוי. מה עושים?

ברוב המקרים, הרי שתביעות ביטוח צד ג' לא יגיעו בהכרח לאזור הגבול העליון. אולם, כאשר נגרם נזק משמעותי לגורם אחר, והסכום שנדרש לשלם חורג מגבול האחריות, הרי שעדיין יינתן הכיסוי מטעמה של חברת הביטוח- אלא שאת ההפרשים יאלץ לשלם המבוטח מכיסו.

ועדיין, כל עזרה כספית חיונית, במצבים אלה, ויכולה להוות את ההבדל בין התאוששות פיננסית לכניסה לבור עצום. בהתחשב בסכומי הפרמיות הזניחים באופן יחסי של ביטוח צד ג', רצוי מאד שלא לוותר, אם כן, על כיסוי מסוג זה.

השפעת הגבול על הבחירה

כמובן שעבור נהגי ישראל השאיפה בכל ביטוח היא אחת: כיסוי גבוה ככל הניתן, תמורת התשלום הנמוך ביותר האפשרי לחברת הביטוח. הבעיה היא שרבים מאיתנו אינם מודעים כלל לאפשרויות הגלומות בקרב חברות הביטוח השונות, דבר שמביא, לא פעם, לבחירה בחברה אשר גבול האחריות שהיא מציעה רחוק מלכסות את הנזקים הנדרשים.

על מנת לבחור בפוליסה המשתלמת ביותר, עומדים מספר כלים לרשותו של המבוטח העתידי. אחד המרכזיים שבהם הוא השוואת מחירי ביטוח, אשר נעשית כיום, במידה רבה, באמצעות האינטרנט. פרמטר חשוב בדרך לבחירת הצעת ביטוח צד ג' צריך להיות גבול האחריות, שיגדיר, בפועל, את התועלת שבה. לכן, רבים ממליצים להעדיף את הפרמטר הזה על פני מאפיינים אחרים הנוגעים לפוליסות ביטוח רכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב