דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנכס שהציעו לי לרכוש בחול- השקעה טובה או לא? 

מאת    [ 19/11/2012 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 1519 פעמים ]

אם כבר החלטת לרכוש נכס בחו"ל, רצוי שתבחן את ההשקעה המוצעת לך ע"מ לוודא כי אמנם מדובר על נכס במחיר "מציאה", המיקום טוב, שיהיה קל להשכירו וגם למכרו לכשתרצה בעתיד ורצוי ברווח.

זה רחוק, אתה לא מכיר את הסביבה והשוק ובתמונות הכל יפה, אז כיצד בוחרים נכס?
באם החלטנו לבחון את אופציית ההשקעה בחו"ל, נצטרך להתמודד עם מספר שאלות, כגון:
היכן להשקיע? באיזה סוג נכס? מה השכירות הצפוייה במקום? האם ישנם שם ביקושים לשכירות או לא? מי ינהל את הנכס בעבורי? כיצד אקבל את תקבולי השכירות? האם המקום באופן כללי טוב או לא? ועוד שאלות רבות...

כל "התורה" על רגל אחת

אז אילו "כלים" עומדים לרשותי הרוכש?  

אמנם, אין תחליף לביקור במקום ו"מראה העיניים" אך יחד עם זאת לא תמיד זה מתאפשר וגם יקר מאוד לעלות על מטוס ולהגיע למקום ע"מ לחפש ולהתרשם מהנכסים בסביבה ולכן ההמלצה הכי טובה: לכו על חברה אמינה, תנסו להתרשם מהאנשים "שמוכרים לכם" חברה שכבר רכשה נכסים בעבר, חברה שתרגישו שיש לכם כתובת ושתלווה אתכם בתהליך עצמו וגם בסיומו תהווה כתובת עבורכם. צריך זכור שברכישת נכס חשוב תהליך הרכישה אבל לא פחות חשוב הניהול השוטף של אותו נכס ומיקסום ההחזר הכספי השוטף באמצעות השכרתו.

אז, בשביל שלא יעבדו עליכם...
קיימים באינטרנט לא מעט כלים אשר יעזרו לכם הרוכשים, לקבל תמונה כמעט מלאה לגבי הנכס הרלוונטי. שימוש שאותם כלים יתנו לך תמונה די מדוייקת ואף אחד לא יוכל למכור לכם "סיפורים":

האזור והסביבה- אחד מהנקודות הראשונות הנן האיזור (מדינה/עיר/שכונה/רחוב) או כמו שכבר נאמר: Location Location Location. סעיף זה למעשה כולל מספר פרמטרים חשובים מאוד, כגון: אקלים, אזור מרכזי או אזור נידח, מקורות תעסוקה במקום, חברות בינלאומיות שתקעו "עוגן" במקום, הכנסה ממוצעת לנפש/למשפחה באותו אזור, קרבת הנכס למוסדות החינוך לגילאים השונים והמדרוג שלהם בין מוסדות החינוך בעיר, באזור וביחס לרמה הארצית, שווי ממוצע של נכסים במקום, אחוז הדיירים השוכרים באזור לעומת אחוז הדיירים בעלי הנכסים באזור, גיל ממוצע, הגירה- שלילית או חיובית, קרבה לדרכים ראשיות, בתי חולים ומרכזי קניות באזור, רמת פשיעה במקום ועוד...

היכן נמצא הבית- ראשית ניתן להכנס לגוגל מפות, להזין את כתובת הבית ולהסתכל על מיקומו של הבית, על דרכי הגישה לנכס  וכמו כן ניתן להסתכל עליו במבט לווין (satellite) ולראות "ממש" את הבית שמעניין אותנו (לעיתים ניתן אף לטייל ברחוב באמצעות Street view).

מחיר הבית, עסקאות היסטוריות, נתונים לגבי הבית ועוד  זילו דוט קום גם הוא אתר חשוב מאוד שמאפשר לנו מספר דברים: להזין לו כתובת של בית ספציפי, לקבל את תמונתו ונתונים עליו: מה מחירו (בתנאי שעומד למכירה), מה השכירות הצפויה להתקבל מהשכרתו, מה גובה המיסים המשולמים עליו, הסטוריית עסקאות שנעשו לגבי אותו בית (מתי הוצע למכירה, מתי נרכש בעבר ובאילו סכומים). הנתונים הללו נותנים לנו אומדן האם הסכום שמבוקש כעת בגינו הגיוני או לא. כמו כן ניתן לראות באתר, בתים "דומים" בשכנות שעומדים גם הם למכירה או שנמכרו לאחרונה.

נתונים דמוגרפיים על האזור- 2 אתרים נוספים אשר מזינים אותנו בהמון מידע ונתונים דמוגרפיים:  http://zipskinny.com/ והאתר: סיטי-דטה דוט קום  שניהם יספקו לכם מידע על כמות התושבים במקום, מספר משקי בית, נשואים/גרושים, תעסוקה, גזע, רמת הכנסה ועוד ועוד...

מחירון ההשכרה באזור- האתר להלן מאפשר קבלת מידע על ההכנסה הצפוייה מהשכרת הנכס רנטומטר דוט קום

מיפוי ומדרוג בתי הספר באזור- בתי ספר הנם אחד מהקטליזטורים החשובים לגבי אזורי מגורים. בתי ספר טובים יביאו מן הסתם אוכלוסיה טובה לאזור והפוך. באתר http://www.greatschools.org/ ניתן להכניס כתובת ולמצוא סביבה את בתי הספר ואת מידרוגם.

רמת הפשיעה באזור- אף אחד לא מעוניין לרכוש בית באזור בו רמת הפשיעה גבוהה מהממוצע. האתר
קריים ריפורטס דוט קום מאפשר הכנסת כתובת וקבלת מידע על פשיעה באותו האיזור.

ניתוח מחיר (הוצאות, הכנסות והחזר השקעה) באופן פרטני על נכס ספציפי: http://www.finestexpert.com הכניסו את כתובת הנכס ותקבלו תמונה מלאה. כמובן שניתן לשנות פרמטרים באתר ע"מ לקבל תוצאות "אמיתיות" ומדוייקות יותר.

 

בדיקת שווי הנכס עפ"י חברת הביטוח- האתר הבא מאפשר לנו לקבל את שוויו של הנכס עפ"י חברת הביטוח. החישוב של חברת ביטוח לוקח בחשבון את עלות הבנייה של הנכס במקרה של ארוע ביטוחי ולכן השערוך שלהם בהתאם לכך ולא ביחס למחיר בו נרכש הנכס ע"י הלקוח. לכן ברגע שמוכרים לכם נכס במחיר שמתחת לעלות הבנייה, הבדיקה הביטוחית תאושש או תסתור את המידע להלן:

www.accucoverage.com

 

 

עמית דן 


E.S Global 


www.esglobal.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב