דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על דרכי כמטפל 

מאת    [ 19/11/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1633 פעמים ]

התשוקה להבין את הכוחות המפעילים את בני האדם והעולם בערה בי מאז ילדות. תשוקה זו הביאה אותי ללימודי מדעי החיים בתיכון, לימודי פילוסופיה ותחומים שונים במדעי הרוח אחרי הצבא, דרך לימודי אסטרולוגיה ונומרולוגיה, תרבות אינדיאנית ושאמניזם, תורת הזמן והמרחב של המאיה, פילוסופיה הודית וסינית, ועד לימודי רפואה סינית שאת חלקם הפורמאלי סיימתי, אך זוהי דרך מרתקת וארוכה בה אני ממשיך להעמיק ללא הפסקה.

 

הפילוסופיה הסינית, בדומה לאסטרולוגיה המערבית וזו של המאיה, מדברת על כוחות הפועלים בעולם ומתחלפים ביניהם במחזוריות קבועה. בתפיסת העולם הסינית מדברים על חמש פאזות של אנרגיה, באסטרולוגיה המערבית מדברים על שנים עשר ארכיטיפים, בני המאיה התייחסו לעשרים גלופות ושלושה עשר טונים, וכן הלאה. כולם הבינו שאותם הכוחות פועלים על הפלנטה כולה, ועל כל פרט שמתקיים בה. אין זה משנה אם אותו פרט הוא בניין משרדים, הר, חתול או אדם. כך, כאשר פרט מסוים בא לידי קיום, כמו נצרב בו קוד שהוא טביעה אנרגטית של הכוחות הפועלים ברגע הלידה.

 

את טביעת האצבע האנרגטית הזו של היקום בפרט הנולד, אפשר לקרוא בשפות רבות, וכל אחד המתמחה בשיטת אבחון כלשהי עושה זאת בדרכו. עבורי, ההבנה הזאת של הכוחות המפעילים את האדם, עומדת בשורש הגישה הטיפולית: "מטפל טוב הוא מאבחן טוב" - כך למדתי, ואני מאמץ את הרעיון הזה בחום. מעבר לאבחון קליני פשוט, כאשר מבינים את המבנה היסודי של האדם, המושג "ריפוי הוליסטי" נטען במשמעות מחודשת ומקבל חיים. כי מה היא רפואה הוליסטית אם לא לראות את השלם, ומה היא ראיית השלם אם לא ראיית האדם לעומקו ולרוחבו?

 

ראייה הוליסטית זו מתאפשרת עבורי באמצעות הכלים שברשותי, איתם אני יכול לנסות להבין מהם הכוחות הבסיסיים המניעים את האדם והאם הוא מנתב אותם בהרמוניה, או שחלקם מופעלים בעודף ומוציאים את שאר המערכת מאיזון, או שמא הם חסומים וכך גורמים לתקיעות וכתוצאה מכך למגוון בעיות. אני מתייחס גם לנקודות החולשה, הקיימות אצל כל אחד ואחת, ומחפש ביחד עם המטופל/ת דרך להתחזק במקומות הללו כדי לאפשר שגרת חיים בריאה ומיטיבה.

 

בריאות טובה אינה זכות – זוהי מתנתנו המולדת, ועלינו רק לשמר ולטפח אותה. כאשר הגוף בריא, הוא משמש מרכבה חיונית לנפש שמחה ונוצצת שיכולה לפעול ולהגשים את עצמה בעולם. מאידך גיסא, כאשר הנפש חיונית ואיתנה, היא מחייה את הגוף ומעניקה לו תעצומות המאפשרות לו להתגבר בקלות על כל בעיה. ועל כך נאמר המשפט המפורסם שהיה כתוב באותיות קידוש לבנה באולם הספורט בבית הספר היסודי שלי: "נפש בריאה בגוף בריא".

 

לחיי החיים (-:

יגאל לב-מאיר


מטפל ברפואה סינית ושיאצו, ייעוץ בתזונה מקרוביוטית


050-9640006




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב